IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla краде най-много клиенти от Honda и Toyota

Премиум-марките по-малко страдат от възхода на производителя на електромобили

Наскоро излезе едно любопитно проучване, публикувано от S&P Global Mobility. В него се разглеждаше пазарния дял на Tesla, който все още е много висок, въпреки че по-евтините модели на конкурентите успяват да намалят голямата преднина на американския производител на електромобили.


Tesla


Същото проучване показва, че повечето купувачи на Tesla преди това са били клиенти най-вече на Toyota и Honda. Това е доста любопитно, тъй като Tesla се определя като премиум-марка и се конкурира именно с производители на луксозни автомобили, а не на масови модели, каквито са тези две японски компании.

В същото време обаче клиентите, които идват при Tesla, не напускат BMW или Mercedes, въпреки че има и такива. Те обаче са в пъти по-малко от тези, които преди това са карали Honda и Toyota. Всъщност близо 30% от купувачите на Tesla идва точно от тези два японски производителя, докато по 13% са от BMW и Mercedes. А това означава, че клиентите напускат масовите марки, за да си купят кола от премиум-сегмента.


Tesla продажби


Засега не може да се даде категоричен отговор защо се получава подобно нещо. Най-вероятно, защото Toyota и Honda все още изостават при електромобилите и нямат качествени предложения в тази сегмент. И Tesla се оказва логичния избор, защото в нейната гама има дори два SUV на ток.

В същото време, собствениците на Ford и Chevrolet, които искат да преминат към електромобили, могат да изберат да се придържат към настоящата си марка, вместо да се насочат към Tesla. Както Ford, така и GM вече имат някои конкуренти на Tesla в гамата си и двата производителя планират да добавят още много такива коли в близко бъдеще.


0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    4, Тойотка + Лескункс (Тойотка с кожа и климатик) - 20,6%. Немското трио - 17,3%. Дори дотук не ти излиза сметката. Сега, като си започнал да обединяваш компании на държавен принцип, защо не обединиш и жълтия талAш? Знаеш ли защо? Защото ще получиш над 45% с Мазна, АкYра, Инминети и останалите талAши.
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Може би защото организацията на производство на 10 милиона качествени автомобили е доста по-трудно от това на 1 милион некачествени?
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И остава отворен въпросът, защо най-големия производител на най-хубавите и качествени автомобили не може да си организира производството и продажбите намаляват, а продажбите на кучата марка боклучави тостери на Тесла не са спрели да си увеличават продажбите с 50% годишно от 7 години насам и продължават да си ги увеличават. Те защо нямат проблеми с производството?
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тези които минават от Тойота и Хонда на Тесла най-бързо ще се върнат при Тойота и Хонда - в момента в който осъзнаят че са заменили качество и надеждност с постоянни дефекти и ограничен обхват. А засега отиват при Тесла защото Тойота и Хонда не могат да произведат достатъчно автомобили да задоволят търсенето. За Ленд Крузър се чака по 4 години, за Джи Ар Ярис се разиграва лотария..
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    До 4: Ха-ха, голям оптимист си ти да търсиш логика в днешните медии или форумни многознайковци.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защото Тесла няма нищо общо с премиум.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Немското трио заедно губи повече от Тойота но Тойота има около 2 милиона продажби в САЩ а немското трио заедно около 1 милион така че не бъдете късогледи и повърхностни
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като е абсурд, защо Тесла си увеличава продажбите всеки път, когато конкОрент пусне нов модел? Хората виждат, че нито е по-евтин, нито е по-добър, ами направо си е обратното и пак си купуват Тесла.
  • #2
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    При толкова много електромобили на пазара вече е абсурд да си купиш Тесла, после ще има рев защо е шумно и вози твърдо и прочее особено ако си карал премиум преди това.
  • #1
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Гледате бъдещето, което не е никак лошо: без грозни, некачествени, зле проектирани японски талиги по улиците. Нещата се развиват толкова бързо, че япончетата още се чудят откъде им влезе.