fallback

Кой ще пострада най-много от нашествието на китайски коли в Европа?

Fiat, Ford, Mitsubishi и Honda са застрашени от инвазията на новите марки

Китайските производители на автомобили са гладни. Досега те са използвали гигантския местен пазар, за да стимулират своя ускорен растеж. Със своите 25-28 милиона автомобила годишно Китай е не само най-големият автомобилен пазар в света, но и важен източник на обем и растеж, пише в своя анализ един от експертите в автомобилната индустрия Фелипе Муньос от JATO Dynamics.

„Първата фаза на разширяването на Made in China приключи. Сега е моментът да се втурнете към глобалните пазари, далеч от вътрешните граници. Китайските автомобили станаха по-привлекателни, ефективни и отговарят на по-високи стандарти за качество и безопасност. Сега те са готови да завладеят света, като имат много елементи в своя полза.

На първо място, те могат да разчитат на силната подкрепа на китайското правителство. В същото време големият вътрешен пазар им позволява да поддържат достатъчни нива на производство, за да намалят разходите си. Освен това те изпреварват своите западни конкуренти, когато става въпрос за електрификация на всички нива и във всеки сегмент.

От 1,1 милиона автомобила, произведени в Китай миналата година и продадени извън страната, 355 000 броя са продадени в Латинска Америка - най-големият пазар отвъд Великата стена. Европа е на второ място, като представлява 22% от продажбите в чужбина, следвана от Близкия изток, където са регистрирани 156 000 единици. Развиващите се икономики представляват 58% от износа на автомобили в Китай през 2021 г.

Китай обаче знае, че неговото глобално господство не може да се случи без по-добро присъствие на развитите пазари, а именно Европа, САЩ, Япония и Корея. Последните две страни имат доста защитени пазари. САЩ все още имат геополитически и търговски проблеми с Китай и така Европа става следващата цел на китайските автомобили.

Кой ще пострада? Появата на все повече китайски автомобилни предложения в Европа може да се хареса на потребителите, но ще се превърне в проблем за някои местни производители. Тези, които предлагат по-малко продукти и все още изостават в надпреварата за електрификация, са най-изложени на пристигането на китайците.

Fiat, например, е доста уязвим. Той е силно зависим от вътрешния пазар (47% от регистрациите на автомобили са извършени в Италия между януари и октомври 2022 г.). Има много малка гама от продукти - само 4 модела, без двата микробуса.

Ford е друга потенциална жертва. Марката току-що обяви излизането си от B сегмента, който, въпреки че вече не е толкова популярен, колкото в миналото, все още е важен източник на обеми на продажби. Focus вероятно ще остане единствената налична кола след оттеглянето на Mondeo. Puma и Kuga са популярни SUV, но никой от тях не е напълно електрифициран.

Заплаха има и за някои японски марки. Mitsubishi, например, в момента предлага два модела в Европа и нито един напълно електрически. Марката е продала само 43 000 бройки през първите 10 месеца на тази година. Дори в случая с Honda предлагането е доста ограничено (5 модела), като единственият електрически - Honda e, се бори да оцелее.

Какво е общото между тези марки? Всички те се класират в основния сегмент - един от най-конкурентните и най-малко печелившите в Европа. Те се борят да запазят пазарния си дял поради ограниченото предлагане. В резултат на това те ще бъдат първите, които ще почувстват въздействието на китайската инвазия”.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 1 година )
    Скоро Geely ще стане повече Рено, отколкото можете да си представите, щото ще купуват почти цялото си ДВГ и хибридно задвижване от Рено. При елекричките също ще взимат технологии. Не случайно и Еърбъз се спряха точно на Рено да им помогне в разработването на хибриден самолет.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Мен ме интересува дългосрочнат подръжка на една кола. Да, да ... знам че повечето тук сменят новите БМВ-та и Тесли през 2-3 години, но аз не съм мултимилионер, така че ако взема една кола, искам да знам, че след 8-10 години, ще може да я дам на сина си, примерно да я кара и няа да ми искат по ... знам ли 4000 лева една веига АУДИ НА ВАС ГОВОРЯ!!!!!!!
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    Доста интересни предложения има от Китай от ниския клас до луксозния, да идват колкото може по-бързо и масово, че вече и за Меган някой си фантазират, че може някой да даде 80к+ при пложение че има 400+ коня на Geely за почти толкова електричка която все пак не и отрязват пробега всеки следващ ъпдейт и не е Рено.
  • #6
    дон чикен ( преди 1 година )
    ами в европа да си сверят часовника с китайския и да не надуват цените с излишни "екстри". ако не могат ще си търсят друга работа...
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    До 3: Ха-ха, тези които минават от Тойота и Хонда на Тесла най-бързо ще се върнат при Тойота и Хонда - в момента в който осъзнаят че са заменили качество и надеждност с постоянни дефекти и ограничен обхват. А засега отиват при Тесла защото Тойота и Хонда не могат да произведат достатъчно автомобили да задоволят търсенето. За Ленд Крузър се чака по 4 години, за Джи Ар Ярис се разиграва лотария..
  • #4
    Истинската опасност ( преди 1 година )
    Опасността не е толкова за Евро пазара ами за тези които разчитат на китайския там най-вероятно BYD още тази година ще са втори пред Тойота а най-много продават тоест имат какво да губят в Китай ВАГ с към 3 милиона продажби за 2021, Тойота с 1.6 милиона, Хонда 1.5 милиона и Нисан с 1 милион а от премиумите разбира се БМВ и Мерц с около 600 хил
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    В САЩ, над 40% от продажбите на Тесла идват от японските марки - основно Тойотка (с Лескункс заедно са над 20%) и Хонда, но също Субару и Мазда губят много клиенти към Тесла. Защото, цитирам, "хората искат хибриди, не електромобили". И това не отчита другите марки електромобили. Така че, първи си заминават японците. Застрашени са и Форд и ГМ, които много говорят, но доста изостават от Тесла. Европейците и корейците са сравнително добре.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще пострадат най-много тези, които си купят китайски ***
  • #1
    Дрън, дрън ( преди 1 година )
    Цялата тази истерия е излишна и е вероятна само ако в Европа изведнъж всички решат да си вземат тролеи! За щастие джендърите, макар и необяснимо увеличавайки се все още са под 10 %! Толкова е таргет групата и тавана на този "пазар". Засега!
fallback
Последни