fallback

Ново окачване на BMW превръща неравностите в електричество

Генерирането на енергия по този начин може да е важно решение за електромобилите

Бурното развитие на електрическите автомобили и търсенето на енергийна ефективност провокира германската компания BMW да изобрети начин за събиране на енергия от дупки и неравности. Идеята личи от нов патент, открит от CarBuzz в Германското патентно ведомство, който описва нов дизайн на окачването за генериране на електричество от вертикалното движение на колелата на автомобила при неравности по пътя. Изобретението трябва да се появи на един от електрифицираните водещи модели на BMW, така че може да се очаква в бъдещи варианти на BMW i7.

 

 

В преминаването на индустрията към електрическите превозни средства запазването на енергия става все по-важно. Ето защо съществуват шофиране с един педал и системи за движение по инерция, които регенерират мощност, докато изключват двигателя с вътрешно горене в много хибридизирани настройки. И все пак всички тези системи изискват колата да е в състояние на възстановяване на енергията и никоя не генерира енергия скрито извън определен набор от обстоятелства. Новото решение на BMW се базира на неизползван енергиен източник – окачването.

Традиционно енергията на колелата, докато се търкалят през неравности и при пропадания, се абсорбира от пружинните елементи в окачването и след това тази енергия се разсейва като топлина от амортисьорите. BMW погледна по нов начин на тази енергия и намери вариант да я акумулира, вместо да я губи. Пазарът на резервни части също е зает с идеята, като компании като Gig Performance вече работят по въпроса.

 

 

Идеята е да има генераторен блок, монтиран на шасито, който вследствие на движението на колелата нагоре и надолу да може да съхранява енергията или в нормалната електрическа батерия на автомобила, или във високоволтовите тягови батерии на EV.

Генераторът използва новата доставка на енергия в своя маховик, за да произведе електричество и да зарежда батерията по този начин. Събирането на енергия от движеща се кола е едно, но използването на ударите на неравен път за зареждане на батериите е друго, допълва CarBuzz. Това е почти като да получите малко електрически заряд безплатно. Но не съвсем, защото това определено няма да е евтин вариант, когато в крайна сметка се появи.

 

 

fallback
  • #13
    v-1 ( преди 2 години )
    Незнам коклко ще са ефективни тези нововъведения, ама 7цата на снимката ми емного грозна :)
  • #12
    КАСК ( преди 2 години )
    В Перник, тази кола ще върви безплатни, значи!
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Оу уааауу! Още една част, която ще се чуипи и ще струва майка си и баща си, да се ремонтира, ако избощо я има на пазара зслед 5-6 години :)
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Можем много лесно да разберем долу-горе колко енергия ще се генерира - твърде малко. В момента, енергията от ударите на окачването се превръщат в толинна енергия в амортисьорите и пружините. Ако енергията беше много, щяха да се нагряват и дори да се нуждаят от допълнително охлаждане. А такова няма. Не само няма, ами и често амортисорите са напъхани в изолационен материал. Утежняването и уголемяването на колата от допълнителните намотки и генератор ще обезсмислят целия ефект.
  • #9
    Супермен ( преди 2 години )
    За България няма да се внася този модел.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Идеята не е хич нова. Още преди много години Мерцедес ли беше, Ауди ли беше, имаше прототип, но, разбира се, го заряза, защото възстановената енергия няма къде да се използва при кола с ДВГ.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    големи са от БМВ, по нашите пътища постоянно ще се зарежда
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълна тъпотия. Цената на това окачване ще в пъти по голяма от стойността на произведения ток за целия живот на колата. Само добавят допълнително усложняване и тегло към автомобила. Още една сложна и напълно излишна система която само да създава проблеми.
  • #5
    Глупаци! ( преди 2 години )
    Инсталирайте го, но не на лимузини, а на модерните псевдо жипки, там КПД то ще е по голямо! И задължително пътищата да се изорат!
  • #4
    Гений ( преди 2 години )
    Абе,сложете пиезо кристали на окачването и готово.:))))))
fallback
Последни