fallback

Защо всеки шофьор трябва да знае дебелината на предното стъкло на колата си

Обикновено на него се обръща внимание само при появата на драскотини или пукнатини

Повечето собственици на автомобили изобщо не са наясно с дебелината на предното стъкло на колата си. А това е важно да се знае, особено ако шофирате през зимата. За това защо това е толкова необходимо и до какви тъжни последици може да доведе непознаването на материалите, ви разказваме сега.

Обикновено на предното стъкло се обръща внимание само когато на повърхността му се появят драскотини или пукнатини. И при закупуване на нова част се гледа само производителя. Това обаче е грешка. В края на краищата дори марковите стоки може да не издържат на по-сурови зими.

Между другото, триплексът за едни и същи модели автомобили е различен, въпреки че е трудно да се определи това на око. Например разликата в дебелината. Освен това разликите  могат да бъдат доста сериозни - с до 20%. За масовите коли на пазара се продават автостъкла от 4 мм, а има и 5.2 мм.

По-дебело предно стъкло

Ясно е, че колкото по-дебело е т.нар. ветроупорно стъкло, толкова по-висока е неговата здравина и шумът ще намалее. Но има и недостатъци, основното от което е по-дългото време за загряване. Особено когато стъклото няма електрически нагревателни нишки. Такова по-дебело стъкло се размразява по- бавно и неравномерно.

По-тънко предно стъкло

Тънкото стъкло през зимата също може да създаде редица проблеми. За драскотини от чистачки и стъргалка вече сме писали много пъти, така че няма да се повтаряме. Факт е, че натоварването от каросерията се прехвърля и към ветроупорното стъкло. Така че, когато шофирате през неравности или по време на рязко маневриране, част от въртящия момент отива под формата на напрежение и на стъклото. И ако то е по-тънко и респективно с по-малка якост, може да се спука. Ако в кабината е горещо, а навън студено, дори  лек удар е достатъчен, за да се спука крехка резервна част. 

В крайна сметка добавяме, че стъкленият покрив също може да „пострада“ през зимата. Също поради деформации на силовата конструкция на каросерията и температурни разлики. Има много случаи, когато след като кола попадне в по-сериозна дупка, може да се спука, както предното стъкло, така и панорамният покрив ако не е с дебелината, която се препоръчва от производителя.

Но да се ​​върнем на триплекса. Ако няма стъкло с оригинална дебелина, то по-добре изберете по-дебелото от предлаганите стъкла и настройвайте климатичната система така, че отоплението на купето да започне от загряването на стъклото, а не от въздуха . Но най-добре е да знаете дебелината на оригиналното предно стъкло и да изберете същото.

fallback
  • #5
    Popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Аз и за най-дребния ремонт отивам в оторизиран сервиз, камо ли за такова важно нещо като челно стъкло...за какво ми е да знам дебелината на стъклото...
  • #4
    1234 ( преди 1 година )
    Aбе вие четете ли като правите превод през гугъл ? "Така че, когато шофирате през неравности или по време на рязко маневриране, част от въртящия момент отива под формата на напрежение и на стъклото. "
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Чупим стъклото и мерим,тъй ли?Счупихте *** с тая статия...
  • #2
    Пламен ( преди 1 година )
    И в крайна сметка, някой разбра ли как да разберем колко е дебело стъклото на колата ни? Поне за информация, не че можем да променим нещо! Едва ли някой ще тръгне да си сменя стъклото, че му било тънко, според тази каишка статия!?
  • #1
    младен ( преди 1 година )
    Преяода отново кърти. Румене да ти ......знаеш си.
fallback
Последни