Повечето собственици на автомобили изобщо не са наясно с дебелината на предното стъкло на колата си. А това е важно да се знае, особено ако шофирате през зимата. За това защо това е толкова необходимо и до какви тъжни последици може да доведе непознаването на материалите, ви разказваме сега.
Обикновено на предното стъкло се обръща внимание само когато на повърхността му се появят драскотини или пукнатини. И при закупуване на нова част се гледа само производителя. Това обаче е грешка. В края на краищата дори марковите стоки може да не издържат на по-сурови зими.
Между другото, триплексът за едни и същи модели автомобили е различен, въпреки че е трудно да се определи това на око. Например разликата в дебелината. Освен това разликите могат да бъдат доста сериозни - с до 20%. За масовите коли на пазара се продават автостъкла от 4 мм, а има и 5.2 мм.
По-дебело предно стъкло
Ясно е, че колкото по-дебело е т.нар. ветроупорно стъкло, толкова по-висока е неговата здравина и шумът ще намалее. Но има и недостатъци, основното от което е по-дългото време за загряване. Особено когато стъклото няма електрически нагревателни нишки. Такова по-дебело стъкло се размразява по- бавно и неравномерно.
По-тънко предно стъкло
Тънкото стъкло през зимата също може да създаде редица проблеми. За драскотини от чистачки и стъргалка вече сме писали много пъти, така че няма да се повтаряме. Факт е, че натоварването от каросерията се прехвърля и към ветроупорното стъкло. Така че, когато шофирате през неравности или по време на рязко маневриране, част от въртящия момент отива под формата на напрежение и на стъклото. И ако то е по-тънко и респективно с по-малка якост, може да се спука. Ако в кабината е горещо, а навън студено, дори лек удар е достатъчен, за да се спука крехка резервна част.
В крайна сметка добавяме, че стъкленият покрив също може да „пострада“ през зимата. Също поради деформации на силовата конструкция на каросерията и температурни разлики. Има много случаи, когато след като кола попадне в по-сериозна дупка, може да се спука, както предното стъкло, така и панорамният покрив ако не е с дебелината, която се препоръчва от производителя.
Но да се върнем на триплекса. Ако няма стъкло с оригинална дебелина, то по-добре изберете по-дебелото от предлаганите стъкла и настройвайте климатичната система така, че отоплението на купето да започне от загряването на стъклото, а не от въздуха . Но най-добре е да знаете дебелината на оригиналното предно стъкло и да изберете същото.