fallback

Как да се затягат болтове, без да се оставят драскотини по тях

Оказва се, че има специален инструмент за такива задачи

Визуалният компонент на всеки ремонт, особено когато става въпрос за трайно наранен участък, е не по-малко важен от функционалния. Но как да затегнете болт, без да "загладите" ръбовете на главата му? Оказва се, че има специален инструмент за такива задачи. 

Новата кола предизвиква толкова много удоволствие и възхищение поради една единствена причина: в нея абсолютно всичко изглежда перфектно. Всеки елемент и дори всеки болт. Веднага щом се появи първата драскотина , чаркът се стопява и колата автоматично отива в графата употребявани. Как да запазим возилото в приличен вид за дълго време? Правилният отговор е да се борави с него внимателно и правилно. Включително и по време на ремонт.

Всичко е ясно с окачването и елементите на двигателното отделение - основното тук е надеждността им. Към каросерията също няма въпроси: драскотина може да бъде излъскана или при нужда - боядисана, вдлъбнатина може да бъде извадена, сериозна повреда може да бъде поверена на бояджия и точка. Но със салона има много въпроси.

Интериорът на автомобила е богат на огромен брой пластмасови елементи, които са склонни да се надраскат, платове и килими, които се замърсяват изключително бързо, както и всякакви крепежни елементи, които не винаги са покрити с декорация. Така например нов Land Rover Defender или Jeep Wrangler блестят с невероятен брой болтове, които трябва не само да се свалят, но и да се монтират обратно, без да се повредят. Е, как го правим?

Нека бъдем откровени, повечето майстори и дори сервиз в официален дилърски център са далеч от фабричната сръчност. А и самите вие - колкото и да се опитвате, както и да се грижите за него, можете да го издраскате с ключ или с отвертка. А ако бързат всички тези специалисти, ръбовете на болтовете непременно ще се заоблят. И ще изглежда изключително грозно, особено ако болтовете са на видно място.

Хитрите китайци обаче, които изглежда вече имат всички отговори, измислиха гениално решение: пластмасови накрайници за гаечен ключ. Те не могат да надраскат метала и да заоблят ръбовете, защото пластмасата е многократно по-мека от всяко покритие и с допълнителни усилия просто се чупи.

Комплектът е евтин, но трябва да знаете, че колкото и внимателно да работите с него, пластмасовите накрайници са еднократен инструмент. Въпреки това, по нашите географски ширини няма нищо по-многократно и надеждно от нещо за еднократна употреба. Следователно пластмасовите накрайници могат да се използват многократно, ако проявите нужното количество търпение и точност. Но резултатът е, че всички болтове ще са като нови.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е малко все едно да ми пука да си одраскам отвертката или гаечения ключ
  • #3
    Газко Уазков ( преди 1 година )
    Петре, абе не ме занимавай с глупости, бе!.....
  • #2
    петърчо ( преди 1 година )
    който го е писал,явно не е работил по ремонта на автомобили.Не само не може с пластмаса да развиваш болтове,но понякога се налага и да се нагряват,за да се развият.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Стига показвахте тия жени бе кво целите с това
fallback
Последни