Германската автомобилна марка Audi може да спре да съществува след 10 години! Стряскащата прогноза е на Хилдегард Вортман, която ръководи отдела за продажби на компанията и е член на борда на директорите, съобщава Merkur.de.
Вортман за първи път изрази загриженост за бъдещето на Audi миналата година, когато на събитие с дилъри на марката казва следното: „Има 50 процента шанс Audi да продължи да съществува след десет години“. Сега потвърди думите си и подчерта, че следващите няколко години ще бъдат решаващи за премиум подразделението на Volkswagen Group.
За да избегне най-лошия сценарий със закриването, Audi трябва да се реорганизира възможно най-бързо. През последните години поради недостига на чипове, пандемията от коронавирус и инфлацията, продажбите на Audi в Европа са намалели с 15%. Ситуацията на пазара се влоши от войната в Украйна, енергийната криза и задаващата се рецесия. Според ръководството компанията се нуждае от трансформация и преминаване към производство на електрически автомобили.
Едно от решенията за оцеляване на пазара е пълното премахване на бензиновите и дизеловите модели. В идеалния случай електрификацията трябва да приключи до 2033 г. Трансформацията на Audi вече започна с отказа от няколко добре познати модела, а A3, A4, A6, А7 и A8 ще получат електрически версии.
В подкаста на WirtschaftsWoche „Head Talk“ Вортман казва: „Виждаме първите облаци, които се събират по отношение на развитието на продажбите. Volkswagen Group, към която принадлежи и Audi, има поръчки за 1,9 милиона превозни средства за Западна Европа. Въпреки това има намаление с 15 процента. Автомобилната индустрия е изправена пред епохални сътресения. Има много фактори, които затрудняват и вероятно ще продължат да го правят и в бъдеще. Предвид предизвикателствата Audi трябва да се промени още по-бързо. В противен случай, просто ще изпаднем от бизнеса. Предстоящите месеци и години ще бъдат решаващи. Бъдещето ще покаже дали Audi може да се справи с предизвикателствата и дали желанието на клиентите да купуват отново ще се повиши. Всичко е заложено на карта, включително собственото съществуване“.
Автомобилният пазар в момента търпи големи промени. Докато търсенето на нови автомобили беше голямо и сроковете за доставка бяха дълги през последните пандемични години, сега пазарът заплашва да се преобърне. Загрижеността нараства в директорските етажи на компанията, а оценката на борда на директорите на Audi, според експерти от индустрията, е „отрезвяваща“.
Професорът по автомобилна индустрия Фердинанд Дуденхьофер е съгласен с Вортман: „Ефектът на преобръщане от недостиг на предлагане до липса на клиенти или слабост в търсенето става все по-очевиден“. В Twitter той пише: „Отрезвяващо е как един топ мениджър оценява бъдещето на собствената си компания“.
Същевременно Audi коригира прогнозата си за годината, като очаква по-малко продажби на автомобили, но по-добър марж на печалба от преди. Финансовият директор Юрген Ритерсбергер каза, че предлагането на полупроводници се е подобрило през третото тримесечие, но е малко вероятно да функционира гладко и през следващата година. Компаниите и клиентите се борят с нарастващите разходи: „Това няма да ни остави незасегнати“, каза Ритерсбергер.