fallback

Официално: Mazda връща роторния двигател

Моторът ще се използва като „удължител на пробега“ при нова версия на MX-30

На 13 януари Mazda ще представи MX-30 с допълнителен роторен (Ванкелов) двигател, който ще служи като „удължител на пробега“. Това обявиха официално от японския производител, като уточниха, че премиерата на автомобила ще се състои на изложението в Брюксел.

„През следващата година Mazda MX-30 R-EV ще бъде пусната на пазара като втори вариант на задвижване на изцяло електрическата Mazda MX-30 EV. Уникалната серийна plug-in хибридна концепция съчетава предимствата на електрическото шофиране с дългия пробег на превозно средство с двигател с вътрешно горене. Mazda MX-30 R-EV ще се движи изключително с мощността на електрическия си мотор, но може да увеличи обхвата си многократно, ако е необходимо, като използва компактен роторен двигател с генератор”, се казва в съобщението на компанията.

От Mazda припомнят, че именно роторният (Ванкелов) двигател беше използван успешно от марката в редица нейни модели преди време. Сега той преживява своя ренесанс в изключително иновативна концепция за електрическо задвижване.

Японците започват да използват такъв мотор, чиято разработка е по лиценз на германската компания NSU, още през 1961 г. Инженерите на Mazda отстраняват някои проблеми на двигателя и компанията произвежда милиони бройки от него. Само от първото поколение на RX-7 са продадени близо 500 000 единици. Въпреки това, високият разход на гориво и някои други недостатъци стават причина за отказа от Ванкеловия двигател през 2012 г.

Компанията от Хирошима обаче не спира да работи по мотора и сега вече е готова с неговото завръщане. Версията на Mazda MX-30 с допълнителен роторен двигател ще се предлага в Европа и САЩ, като тепърва японският производител ще разкрива технически подробности за модела.

Впрочем, подобен вариант беше използван от марката още през 2012 г., когато електрически прототип на Mazda 2 получи Ванкелов двигател като „удължител на пробега“. Тогава той беше с обем 330 куб см. Преди това същият подход използва и Audi за направата на електрически прототип на A1 с роторен мотор, но и той не стигна до серийно производство.

Все още не е ясно каква ще бъде мощността на двигателя, който ще бъде със съвдем малки размери, но според информациите до момента, тя ще е между 30 и 50 к.с.

Най-важните модели на Mazda с роторен двигател (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 2 години )
    Доколкото съм запознат с Ванкела, ще пасне идеално за тази цел. Компактен, лек, много по ефективен и надежден при оптимални обороти.
  • #5
    До 2 ( преди 2 години )
    Да голяма мощност изцяло отиваща на ветъра
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    До Запознат - И това е проблем, защото ...?
  • #3
    Запознат ( преди 2 години )
    Като отвориш капака на MX-30 EV и ти пада ченето - един огромен празен кош. Че и празен тунел за скорости за задно предаване. Все едно си извадил двигател и ск.кутия и си го оставил така.
  • #2
    До долния ( преди 2 години )
    Всъщност всички недостатъци на този двигател се избягват при използването му за генератор на ток. В този случай могат да се изберат най-оптималните обороти на които да работи и тогава изпъкват неговите предимства - изкарва голяма мощност за обема и теглото, които заема и е доста ефективен при използването на горивото.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Ванкеловия двигател е мъртвороден
fallback
Последни