fallback

Официално: Mazda връща роторния двигател

Моторът ще се използва като „удължител на пробега“ при нова версия на MX-30

На 13 януари Mazda ще представи MX-30 с допълнителен роторен (Ванкелов) двигател, който ще служи като „удължител на пробега“. Това обявиха официално от японския производител, като уточниха, че премиерата на автомобила ще се състои на изложението в Брюксел.

„През следващата година Mazda MX-30 R-EV ще бъде пусната на пазара като втори вариант на задвижване на изцяло електрическата Mazda MX-30 EV. Уникалната серийна plug-in хибридна концепция съчетава предимствата на електрическото шофиране с дългия пробег на превозно средство с двигател с вътрешно горене. Mazda MX-30 R-EV ще се движи изключително с мощността на електрическия си мотор, но може да увеличи обхвата си многократно, ако е необходимо, като използва компактен роторен двигател с генератор”, се казва в съобщението на компанията.

От Mazda припомнят, че именно роторният (Ванкелов) двигател беше използван успешно от марката в редица нейни модели преди време. Сега той преживява своя ренесанс в изключително иновативна концепция за електрическо задвижване.

Японците започват да използват такъв мотор, чиято разработка е по лиценз на германската компания NSU, още през 1961 г. Инженерите на Mazda отстраняват някои проблеми на двигателя и компанията произвежда милиони бройки от него. Само от първото поколение на RX-7 са продадени близо 500 000 единици. Въпреки това, високият разход на гориво и някои други недостатъци стават причина за отказа от Ванкеловия двигател през 2012 г.

Компанията от Хирошима обаче не спира да работи по мотора и сега вече е готова с неговото завръщане. Версията на Mazda MX-30 с допълнителен роторен двигател ще се предлага в Европа и САЩ, като тепърва японският производител ще разкрива технически подробности за модела.

Впрочем, подобен вариант беше използван от марката още през 2012 г., когато електрически прототип на Mazda 2 получи Ванкелов двигател като „удължител на пробега“. Тогава той беше с обем 330 куб см. Преди това същият подход използва и Audi за направата на електрически прототип на A1 с роторен мотор, но и той не стигна до серийно производство.

Все още не е ясно каква ще бъде мощността на двигателя, който ще бъде със съвдем малки размери, но според информациите до момента, тя ще е между 30 и 50 к.с.

Най-важните модели на Mazda с роторен двигател (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #16
    Mickie ( преди 2 години )
    Газко Уазков Роторният двигател има три пъти по голямо КПД от този на ОТО. Какви скоростни кутии, какви пет лева? И - единствения проблем на Ванкела бяха сегментите. Отдавна е решен. ;)
  • #15
    Ваклин Върбанов ( преди 2 години )
    Тия верно има топки
  • #14
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    #13, няма ДВГ, който да задвижва директно колелата. Буталният също има един диапазон от обороти на най-голяма ефективност. Затова е измислена скоростната кутия. За да можеш при всяка скорост да поддържаш оптимални обороти. При електричките е различно, защото там имаш голям въртящ момент в целия диапазон от обороти.
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Пак бъркаш двата щата. Ванкеловият двигател не става за директно задвижване на колелата, защото е ефективен само при определени обороти и натоварване, а ако ги промениш става много неефективен и има много недостатъци. В случая с работа като генератор, работи само на едни и същи обороти в най-ефективния си диапазон и могат да се използват предимствата му с малкия обем и тегло, за да не взема много място и да не тежи на електромобила.
  • #12
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Много лаком за гориво и масло. Изключително ненадежден, бързоизносващ се, тип еднодневка мотор е Ванкеловият, сравнен с Отовия. Ако беше много надежден и икономичен, щеше да е по камионите. Ако беше чак толкова мощен и компактен, щеше да е по мотоциклетите. Засега поне, най-добрият ДВГ си остава буталният. И ако мислите, че е стар и скучен, разровете из нета, да видите колко десетки разновидности има.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Много двигатели станаха редови, в образен, роторен, боксер, водороден, електрически д пешо как ще ги ремонтираме нз. Началникът трябва да ни праща на глоксове не може да натиска само амг-то и млади гаджета. Аман
  • #10
    Смех ( преди 2 години )
    Много по ефективен а бе баламур едното с кпд 32% ванкела 33% че то това попада изцяло в статистическата грешка
  • #9
    112 ( преди 2 години )
    Супер новина, електричката им е страхотна но страдаше от малка батерия, сега проблемът ще е отстранен.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Очаквам скоро да върнат и парния двигател.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    4, защото е голяма кола с поразително малко място за хора и багаж. Един от най-лошите примери за оползотворяване на място, меко казано. Дори не им е стигнало място да направят истински задни врати, въпреки, че такива има на Поло и останалите в класа му, които са с над 40 см по-къси. В същото време има малка батерия, ужасяващ разход и ниски скорости на зареждане, особено на студено. Затова и никой не го купува и няма и да го купува, колкото и удължители на пробега да му сложат.
fallback
Последни