fallback

Как изглежда Range Rover след милион километра

Почти през цялото време дизеловият V8 е теглил ремарке

Колко километра могат да изминат автомобилите? Е, рекордьорите са с пробег над 4 милиона километра, но в случая не става въпрос за стар Mercedes или Volvo, а за далеч по-съвременен автомобил с доста електроника на борда.

Клиентът на Land Rover - Гюнтер Навроцки, постигна целта си, като неговият Range Rover от 2007 г. премина границата от милион километра. При това, почти през цялото време всъдеходът е теглил ремарке, а под капака му все още се намира оригиналният 3,6-литров V8 битурбо дизел с 272 к.с.

„За мен няма по-добра кола“, казва мъжът, който е прекарал около 2500 дни зад волана на своя Range Rover през последните девет години от живота си. За него всичко започва през 2007 г., когато автомонтьорът и по-късно продавач на автомобили Гюнтер Навроцки предава нов Range Rover Vogue на клиент. Пет години и 145 000 километра по-късно Навроцки взима колата на лизинг, за да я управлява сам. 

„По онова време мислех, че ще карам Range Rover половин година и след това ще го продам отново“, спомня си Навроцки. Телефонно обаждане от Рюдигер Чакерт, тогавашен ръководител на Auto König в Анцинг близо до Мюнхен, променя всичко – както за Гюнтер Навроцки, така и за неговия Range Rover. 

„Г-н Чакерт ме попита дали мога да му доставя кола до Дуисбург и да докарам една от Гумерсбах на връщане“, обобщава Навроцки телефонния разговор през януари 2013 г. Той приема поръчката спонтанно, получава 3,5-тонно ремарке и с годините става една от най-търсените компании за превоз на луксозни автомобили в Германия. Оттогава Гюнтер Навроцки седи в колата си пет дни в седмицата, а съпругата му го придружава на много по-дълги обиколки. 

Въпросният Range Rover върти километър след километър като надеждно теглещо превозно средство, пътувайки до Амстердам и Сен Тропе. Самият Навроцки признава, че е бил амбициран, когато е видял, че колата достига пробег от 400 000 км. И решава да докаже, че един Range Rover може да направи милион, при това с ремарке зад него.

Целият задвижващ механизъм на всъдеходап е оригинален. Ремонти са правени по окачването и други дребни детайли. Сменени са двата турбокомпресора, както и всмукателният колектор и дебитомер. На всеки 100 000 км е сменяно маслото на трансмисията, на всеки 40 000 км – накладки, а на 80 000 км – спирачни дискове.

„Намирам за наистина невероятно, че все още съм на път с първото предно стъкло“, казва Гюнтер Навроцки с оглед на своите понякога приключенски пътувания на дълги разстояния. 

fallback
  • #8
    Хай Буй ( преди 2 години )
    "Ремонти са правени по окачването и други дребни детайли."Вероятно не само там, но и това е достатъчно - въздушните възглавници гърмят на под 100 хил км. и са по 1000 евро и нагоре парчето. Отделно Гюнтер не казва колко масло му гори.
  • #7
    Поредната трагедия ( преди 2 години )
    От статията единствено разбрах, че Петър Захариев е мега зле и не е за тази работа.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ненадеждността на ЛР е също такъв мит, какъвто е и надеждността на Тойотка. Да, правят някои дребни проблеми, които се решават лесно и евтино. При Тойотка, обаче, проблемите са едри и често животозастрашаващи - спирачки, падащи колела, ръждясващо окачване, самоускоряващи коли...
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    3,6 V8 си е само за дълъг път, пък щом един бус Рено Mascott може да навърти 500 хил и да продължаваме да работим с него редовно претоварен , що този да не навърти милион.
  • #4
    Някой казват ( преди 2 години )
    Ако искаш да отидеш до най дивите и отдалечени места на края на света вземи си Land Rover. Ако обаче искаш и да се върнеш от там вземи си Toyota.
  • #3
    Мартин ( преди 2 години )
    Карам Land Rover Discovery вече 7 *** година. Пълно е с електроника и екстри. Имал съм брутални офроад изживявания и съм теглил многократно каравана, ремарке, закъсали коли, бусове и малки камиони. Много съм доволен. Нищо не се чупи. Абе истински танк. 256 коня битурбо върви като изтребител.
  • #2
    2loop ( преди 2 години )
    Заради Range Rover е измислена пътната помощ.
  • #1
    койчо ( преди 2 години )
    Абе, Козата си сака пръч - в случая, хубави пътища и безкомпромисна поддръжка...
fallback
Последни