fallback

Електрическото Porsche Macan EV ще развива 603 к.с.

Кросоувърът на ток получава батерия със 100 кВт/ч, потвърдиха от компанията

Първите доставки на електрическото Porsche Macan до крайни клиенти ще бъдат осъществени през 2024 г., тъй като германският производител се забави с пускането на модела заради проблеми със софтуера. От компанията обаче още сега разкриват някои основни технически детайли за модела.

Вече е известно, че електрическият Macan ще използва новата архитектура Premium Platform Electric, разработена съвместно с Audi. Най-мощната версия на кросоувъра ще развива 603 к.с. и над 1000 Нм, като ще получи два електромотора и задвижване на четирите колела. PPE позволява и модификации със задно предаване и един мотор.

Въпреки че собственото тегло остава загадка, вече е известно, че то ще бъде разпределено 48% отпред и 52% отзад. Двойката електромотори ще черпи енергия от литиево-йонна батерия с брутен капацитет от 100 кВт/ч (използваеми 96-98%). Благодарение на архитектурата от 800 V, собствениците на Macan EV ще могат да зареждат батерията с нейните 12 призматични клетки с над 270 kW.

От Porsche допълват, че малка батерия няма да бъде налична, докато по-голяма не може да бъде поддържана от PPE. Пробегът на електрическия Macan остава тайна, но е известно, че батерията ще може да се пълни от 5 до 80% само за 25 минути. За да се увеличи скоростта на зареждане, инженерите на Porsche са преработили така батерията, че тя да работи по-добре със зарядни устройство на 400 V.

Знае се още, че електрическият Macan ще бъде оборудван с монтиран отзад диференциал с електронно заключване и увеличение с 15% за ъгъла на завиване, за да направи автомобила по-маневрен. По същата причина има и завиване на задните колела до пет градуса, което работи при скорости под 80 км/ч.

fallback
  • #2
    Последния Софиянец ( преди 2 години )
    Поредния пирон в ковчега на ДВГ е забит ! Единствения губещ е една бензиностанция с ракети
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    "отзад диференциал с електронно заключване" - Слабо, Порше, слабо. Разликата между 2 отделни електромотора отзад и LSD е чувстителна при шофиране. LSD-то се чувства мудно. Марка като Порше не бива да прави такива компромоси, при положение, че марки като Rivian и Tesla вече са на пазара с 3, че и с 4 електромотора. Да, вероятно след 2 години ще пуснат Turbo S GT234 Chrono GTS версия, която ще е с 3 електромотора, но проблемът с реномето си остава дотогава.
fallback
Последни