fallback

На какво да се обърне специално внимание след края на гаранцията

Съвременните автомобили са така проектирани, че тогава голяма част от системите излизат от строя

По време на фабричната гаранция много автомобилисти предпочитат да преминават технически преглед при дилъра, от който са закупили колата, като тя се проверява внимателно всеки път. С изтичане на гаранцията поддръжката на машината става изцяло грижа на нейния собственик. Затова и експертите от TarantasNews посочиха 5 основни компонента на автомобила, за чието състояние трябва да се следи с особено внимание.

Първо – не бива да се пренебрегва поддръжката на скоростната кутия и трансмисията. В зависимост от модела на автомобила и стила на шофиране е по-добре да сменяте маслото във вариатора на всеки 40-50 хиляди километра, а в автоматика - на всеки 60-80 хиляди.

По същия начин е необходимо да се следи нивото на охлаждащата течност. Интервалът на смяна е 50-60 хиляди километра. Основните признаци, че е време за смяна на антифриза, са появата на отлагания или утайки, както и прегряването на двигателя дори при ниски натоварвания.

Третият важен момент е окачването. Проблемите могат да се появят още при пробег до 50 хиляди километра. Най-често се развалят подпорите на стабилизаторите, „сайлент-блоковете“, лагерите и амортисьорите.

Освен това внимателно трябва да се следи състоянието на спирачната система. Дисковете се препоръчва да се сменят на всеки 80-100 хиляди километра, а накладките може да се наложи да се сменят на всеки 20-30 хиляди километра, в зависимост от стила на шофиране.

Следващата точка е ангренажният ремък и ролката. Ремъкът обикновено се сменя на всеки 80-100 хиляди километра, а веригата - на всеки 100-130 хиляди километра. Не трябва да се забравя и обслужването на климатика – проверява се херметичността на системата, при нужда се долива хладилен агент и се почистват филтрите.

fallback
  • #4
    На каруцата 5-то кол ( преди 1 година )
    Булвария (Бълвочария), в които преди години обслужвах лизингова Астра (1.4XEP-бенз-90kс) гаранционно, пледираха смяна на обтегач на веригата на около 60х.км. (4-то обслужване на по 15х.км.)... Казах им "Щъ видим"; колата в момента е на 174х.км. с оригиналната верига и обтегач :-) А, да, амортисьорите, кормилните накрайници, пружините, маслото в скоростната кутия и съединителят също са оригиналните (сменени след гаранция биалетка, един лагер на главина и един лостов механизъм на чистачките)! ОК?
  • #3
    Сашо ( преди 1 година )
    Не ходете при дилъра да ви обслужват автомобила преди да свърши гаранцията! На мен ми смениха целия блок на делкото при последното посещение и на 55 хил. Км трябваше да си купувам ново.
  • #2
    Jojo ( преди 1 година )
    .. Спирачна течност на 2/3 години ?Хидравлична течност също се сменя. Масло в ръчни скорости също....А дъра-бъра 1 явно е от Горубляне, хах...
  • #1
    Аз ( преди 1 година )
    Бъра-бъра, 100 чадъра...
fallback
Последни