Последните статистики за продажбите на кросоувъри в Европа и техния дял в моделната гама на различните производители показват, че на пазара липсват такива коли.
Според новите данни за продажбите на автомобили в Европа дялът на кросоувърите през януари-септември 2022 г. е 49% Въпреки това, в моделните линии на производителите на такива автомобили е по-малко - 42%. Въз основа на това можем да се заключи, че на пазара липсват SUV-автомобили - макар и съвсем малко.
Така например дялът на кросоувърите в общите продажби на BMW е 40 на сто, а в моделната гама те са 38 на сто. Подобни показатели имат Volkswagen - 51 и 44%, Geely - 77 и 42%, както и още няколко производители. Най-много кросоувъри продава Jaguar Land Rover - 97% от общия брой коли, като дялът им в гамата на двете марки е 77%.
Има, разбира се, и изключения. Така, например, дялът на автомобилите от клас SUV в европейските продажби на Mitsubishi е 42%, но в гамата на японската марка те са 67%. При Subaru също се наблюдава интересна ситуация - кросоувърите съставляват по-малко от една трета от общите продажби, въпреки че половината от продуктовата линия на бранда се състои от тях.