IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как едно от трите зелени Ferrari Dino едва не беше погребано

Автомобилът е на светска лъвица от Холивуд, която си отива с друг автомобил

Сред многото редки и уникални автомобили в историята на Ferrari има три 246 Dino GTS 1974, които са по-специални заради своя цвят Verde Medio Nijinsky (разновидност на зелено). Един от тези три екземпляра се озовава в центъра на рядко срещана история в Холивуд - комбинация между лукса и смъртта.

 

Ferrari 246 Dino GTS-10.jpg

 

Строго погледнато, това не е Ferrari. На каросерията няма изображение на кончето, а думата Ferrari може да се намери само на една от маркировъчните табели. Факт е, че Енцо Ферари в продължение на много години не признава двигатели с по-малко от дванадесет цилиндъра, а неговият син Алфредо (Дино), който почива през 1956 г. на 24-годишна възраст, е страстно ангажиран с разработването на 6-цилиндров двигател за участие във „Формула 2“.

По-късно старият Ферари, под натиска на ръководството на италианската компания и други заинтересовани страни, дава зелена светлина на производството на коли с малки двигатели, включително и за масови потребители, но под отделна марка на името на починалия вече Дино (Dino). Това не е лесна задача, защото трябва да се работи в тясно сътрудничество с концерна Fiat, но в крайна сметка красивите малки „почти“ Ferrari се оказват изключително търсени.

 

Ferrari 246 Dino GTS-1.jpg

 

Енцо Ферари е смутен от проекта Dino, защото е със среден двигател, който се намира зад гърба на водача и пътника, а тогава никой не е произвеждал автомобили от този вид за масово ползване. Старият Енцо смята подобна схема за изключително опасна за неподготвени шофьори и се страхува да поеме отговорност за евентуални жертви. Но през 1968 г. пътната версия и същевременно първата направена от Ferrari несъстезателна кола Dino 206 GT със средно разположен двигател, прави дебют. По-късно се появява и 246 GTS.

Dino има 2,4-литров 6-цилиндров двигател с мощност 175 к.с. Това е американската версия, „удушена“ в името на екологични стандарти, докато в Европа двигателят е с мощност 195 к.с. Европейският вариант ускорява до 100 км/ч за 7,1 секунди, максималната скорост е 238 км/ч.

Какво общо има едното от трите зелени 246 Dino GTS 1974 с погребение?

 

Ferrari 246 Dino GTS-9.jpg

 

Тази кола с фабричен климатик и електрически прозорци принадлежи на американката Сандра Уест. Дамата е омъжена за петролен магнат, което й позволява да се наслаждава на луксозен живот, включително автомобили от любимата марка Ferrari. Едното от въпросните три зелени 246 Dino GTS 1974 е нейна собственост.

Сандра води изключително натоварен живот, особено когато остава вдовица. Премества се във висшето общество на Холивуд, става светска лъвица, злоупотребява с лекарства и наркотици, понякога изтласквайки дори филмови звезди от таблоидите. През 1977 г., преди да навърши 40 години, тя умира. Изненадата обаче е съвсем друга - Сандра Уест е написала в завещанието си да бъде погребана... в любимата си кола Ferrari. Изключително екстравагантно желание, но не и непознато в историята до момента.

 

Ferrari 246 Dino GTS-8.jpg

На погребението в Сан Антонио присъстват повече от 300 души, предимно любопитна публика, които с интерес наблюдават спускането на кутия с размери 6х3х2,75 метра, която е залята с бетон отгоре, така че никой да не се изкуши да плячкосва.

Според различни източници в последния си път светската лъвица Сандра Уест е била във Ferrari 250 GT или Ferrari 330 America, но не и в зеленото 246 Dino GTS 1974. Просто, защото поради някаква причина, точно зеленото тя не харесвала, колкото другите. Така едното от само трите 246 Dino GTS 1974 с цвят Verde Medio Nijinsky остава над земята. Каква е съдбата на автомобила не се знае, но сега цената на такова „почти“ Ferrari е повече от половин милион долара.

Последният модел, произведен под марката Dino, е четириместното купе Dino 308 GT4. Автомобилът се отличава с ъгловатите си форми (заслуга на дизайнерите от Bertone), както и с V8 двигател, 2,9-литров с четири карбуратора Weber с мощност от 255 к.с. Под марката Dino моделът 308 GT4 се произвежда до 1976 г., след което автомобилът се прави вече като Ferrari.

 

Още снимки на Dino - вижте в галерията

 

0 от 500