fallback

Какво да направите, ако педалът на газта внезапно залепне за пода?

Този проблем се среща често при по-старите автомобили

Рязко увеличение на оборотите или ускоряване със свободен педал на газта? Спирачката е натисната докрай, но това не дава желания ефект и стрелката на оборотомера продължава да върви нагоре? Честито – педалът на газта ви е заседнал, което е типична повреда за по-стари автомобили. Какво обаче трябва да се направи в момента?

Във времената, когато на никого не му беше хрумвало да направи електронен педал и се използваше на връзка на дросела с кабел, такова нещастие се случваше доста често. И причината за това е, че по време на работа устройството не само губеше смазка, но понякога се разпадаше. И единственото решение е смяна на педала, което става лесно, бързо и е сравнително евтино.

При по-новите коли обаче се залага на електроника, която прави нещата по-сложни. Съответно, е нужно да се търси различно решение. Преди това обаче трябва да се провери позицията на стелката. Статистиката показва, че в три от четири случая именно тя е причина за неволното задействане на педала на газта. Неслучайно новите „килими“ са снабдени със специални крепежни елементи, които не им позволяват да се търкаля надолу и да блокират работата на педалния възел.

Друг много по-важен въпрос е какво да правите, ако педалът е блокирал? Всъщност по време на паркиране този проблем не се проявява, а това става само при движение. Представете си следната ситуация – бавно движение в задръстване заради светофар отпред и в този момент колата ускорява, като натиснатият педал на спирачката не дава ефект. Оборотите се вдигат, двигателят бучи, автомобилът се устремява напред и сблъсъкът с предното превозно средство изглежда неизбежен.

Единственото правилно решение е да поставите скоростната кутия на неутрална предавка. Независимо дали е автоматична или механична, скоростта на двигателя ще бъде надеждно отклонена от колелата, а спирачката, притисната до пода, ще довърши работата, като затвори накладките на спирачния диск.

За съжаление, употребяваните автомобили са склонни да се развалят, затова при липса на възможност за придобиване на по-добра кола е нужно да инвестиране повече в старата. При това става дума не само за ремонти и диагностика, но и за следене на поведението на превозното средство. То може да ви подскаже евентуалната поява на бъдещи проблеми.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    За Пежото 407, прегледай кабелчетата които излизат от електрониката. Имах същия проблем с 206.
  • #19
    Коста ( преди 1 година )
    Виждам че има много разбиращи. Тогава ми кажете защо пежо 407мод 2005г дизел ми придърпва. Изолираха гер клапан , почистиха филтъра за твърди частици, смених горивен филтър, смених и дюзите и пак придърпва. На празен ход работи не устойчиво.
  • #18
    Коста ( преди 1 година )
    Виждам че има много разбиращи. Тогава ми кажете защо пежо 407мод 2005г дизел ми придърпва. Изолираха гер клапан , почистиха филтъра за твърди частици, смених горивен филтър, смених и дюзите и пак придърпва. На празен ход работи не устойчиво.
  • #17
    Стела ( преди 1 година )
    Абе тази статия не е озаглавена правилно ,а няма да говора какви глупости пише на нея ,направо нямам думи .То бива тъпотия ,бива ,но тази статия надхвърля всичко просто
  • #16
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещо си се припознал, колега. Само вие жълтофилите сте сектанти и фанатици.
  • #15
    Иванов до 11 ( преди 1 година )
    А ко да си купим , колега? Умрело Ауди? Не ме разсмивай с тия немски дараци , че от самолет се вижда , че си сектант на тема немски щайги.
  • #14
    Иванов ( преди 1 година )
    Получавам усещането , че тази статия е преведена на български с гугъл преводач. По темата- имаше преди години такъв проблем с Хюндай Соната , при тва с електронен *** на газта. Има клипове дори , в ютуб. Колата ускорява самоволно с максимално ускорение. Дори имаше смъртен случай. Имаше клип, както чака на светофар и изведнъж се изстрелва на червено и удря пешеходец. Това се беше случило на 10 -на сонати, та ги привикваха в сервизите.
  • #13
    77777 ( преди 1 година )
    "За съжаление, употребяваните автомобили са склонни да се развалят, затова при липса на възможност за придобиване на по-добра кола е нужно да инвестиране повече в старата.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Но комент!
  • #12
    Абв ( преди 1 година )
    Най елементарно и лесно, просто да върнем ключа,/що за глупости са изписани в статията/
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако заседне педалът на газта, спирате колата със спирачките, излизате, поливате Тойотата обилно с бензин и и драскате клечката. И си научавате урока, че Тойота не се купува дори и нова.
fallback
Последни