fallback

Tesla Model 3 е най-ефективният електрически автомобил

Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са много близо в изследването на Green NCAP

Eвропейската организация, която разглежда жизнения цикъл на превозните средства и техния общ въглероден отпечатък - Green NCAP, обяви Tesla Model 3 за най- ефективният електрически автомобил. Оценката е от поредни тестове, от които става ясно, че електрическият Model 3 надминава съперниците с оценка за ефективност 9,6 от 10.

 

 

Model 3 винаги е бил и преди сред най-ефективните електромобили, като компанията Tesla винаги е имала умение да прави колите си по-ефективни от конкурентите и тази последна оценка на Model 3 затвърждава това, констатира Insideevs.

Последното сравнение на Green NCAP е на Model 3 с Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7. Общата ефективност е определена въз основа на множество тестове, включително шофиране по магистрала, шофиране в студено време, в горещо време и др. Студеното време причинява най-голямото отрицателно въздействие върху ефективността, като Model 3 и ЕT7 използват 72 процента повече енергия, а Megane E-Tech допълнителни 78 %. Изводите са, че Renault и NIO не изостават много от Model 3, като и двата модела имат резултат 9,4 от 10. И трите превозни средства печелят обща оценка от пет звезди на Green NCAP.

 

 

Тестваният автомобил Tesla Model 3 е с капацитет на батерията 60 кВт/ч с един двигател и задно задвижване. С мощност от 208 кВт колата привлича млада и спортна аудитория. Въпреки относително голямата си маса, Model 3 демонстрира много ниска консумация на енергия и доказва, че е проектиран със специален фокус върху ефективността и пробега.

В тест на магистрала Tesla получава най-висок резултат от всички автомобили, проверени от Green NCAP досега, с впечатляващите 21,1 кВт/ч на 100 км. При студени зимни условия (тест WLTC+ при -7°C) обаче консумацията се увеличава със 72% и това значително ограничава обхвата на шофиране поради завишеното отопление на кабината и защитата на батерията.

 

 

Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот и изискване за умерена климатизация. По-високата енергийна ефективност при ниски температури и допълнително намаляване на загубите при зареждане (тестовете включват 11 кВ AC зареждане) биха помогнали на автомобила да подобри още повече резултата.

Липсата на замърсяващи емисии на отработени газове, високата енергийна ефективност и относително ниските емисии на парникови газове при средното за Европа производство на електроенергия, осигуряват на Tesla впечатляващ общ индекс на парниковите газове 9,8 от 10 и 5 зелени звезди. Тук Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са по 9,6.

 

 

fallback
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Зависи с какво сравняваш. Ако сравняваш с volkswagen polo да, но ако сравняваш с бензинов автомобил в същия клас като например bmw 3 или mercedes c клас май гориво плюс вноска за годината ще наклони везните към Тесла, ако имаш гараж. А хората които купуват такива автомобили обикновено имат. Особено пък като включи и обезценката, не е чудно че тесла модел y се продава повече от моделите на bmw и mercedes, въпреки че струва повече от тях. И това въпреки скъпия ток в цяла Европа.
  • #12
    8 до 10 ( преди 2 години )
    Точно мой проблем е. Миналата година поръчвах кола и варианта електричка стоеше на масата. Имам и гараж, но моят пробег е 80% извън градско и голяма част от него магистрала. Най-евтината електричка която би ми свършила работа Ioniq 5 /EV6 с голямата батерия за 100к лв. Аз взех седан Д сегмент за 65к. А можех да взема и Комби от С за под 55к и пак да ми върши работа. Кажи ми защо да дам 30-40% повеече за кола която реално ще ме ограничава?
  • #11
    до 9 ( преди 2 години )
    Зависи какъв ти е микса на каране. Защото рязхода варира от 10-11 кВч в идеални градски условия до 25+ кВч на магистрала зимата. Та това 13 средно е доста оптимистично. Сложи разликата в лихвата на лизинга, обезценката и каското на година и разликата става доста по-малка. Ако въобще има.
  • #10
    До 8 ( преди 2 години )
    Не се притеснявай за чужди проблеми. Този който в момента може да си купи тесла модел 3, обикновено може да си позволи и гараж и в 90% от случаите вече го има. Освен това е по-скоро изключение да мине повече от 450 км на ден отколкото правило. А дори само по 400 км на ден са 150 000 км годишно. Никой нормален човек не ги изминава. Тоест над 90% от годишните километри ще бъдат заредени в гаража.
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Благодаря. Тъкмо щях да му отговарям същото. За 20 000 км годишно 400 лв за ток.Колко ще струват с най малката и икономична градска дизелова малолитражка? А на газ? Дали когато се изравнят цените на електромобилите и автомобилите с ДВГ някой ще погледне въобще към ДВГ? Разбира се говорим за чисто нови автомобили в белите страни. Защото тука много обичат да сравняват чисто нова тесла с 20-годишен volkswagen polo на газ.
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    1.90 ако зареждаш на нощна тарифа. 13.50 лв ако зареждаш на станция.
  • #7
    До 4 ( преди 2 години )
    9 лв, ама на 450 км й е разхода при битова тарифа. Прочел, не прочел - избързал да се изтропа
  • #6
    Long Range ( преди 2 години )
    Model 3/ Model Y са с по-новите батерии 2170 (отскоро и с 4680). Model 3 Long Range е с 82 кВтч (75 ползваеми) и стига по магистрала София - Сл.бряг със 130, без презареждане. Показано в канала "999 range"
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Е нали преди изкарвахте Хюндаите, че са най-ефективни, а сега Тесла. Имам чувството, че който си плати, той става най-ефективен на хартия, а в реалността, нещата са съвсем различни, както често се оказва.
  • #4
    Ха ха ( преди 2 години )
    9лв.на 100км. или 10л. газ/100км. е обичаен разход за поне половината коли на LPG в България. Толкова за хвалбите за най-икономичната тесла!
fallback
Последни