fallback

Tesla Model 3 е най-ефективният електрически автомобил

Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са много близо в изследването на Green NCAP

Eвропейската организация, която разглежда жизнения цикъл на превозните средства и техния общ въглероден отпечатък - Green NCAP, обяви Tesla Model 3 за най- ефективният електрически автомобил. Оценката е от поредни тестове, от които става ясно, че електрическият Model 3 надминава съперниците с оценка за ефективност 9,6 от 10.

 

 

Model 3 винаги е бил и преди сред най-ефективните електромобили, като компанията Tesla винаги е имала умение да прави колите си по-ефективни от конкурентите и тази последна оценка на Model 3 затвърждава това, констатира Insideevs.

Последното сравнение на Green NCAP е на Model 3 с Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7. Общата ефективност е определена въз основа на множество тестове, включително шофиране по магистрала, шофиране в студено време, в горещо време и др. Студеното време причинява най-голямото отрицателно въздействие върху ефективността, като Model 3 и ЕT7 използват 72 процента повече енергия, а Megane E-Tech допълнителни 78 %. Изводите са, че Renault и NIO не изостават много от Model 3, като и двата модела имат резултат 9,4 от 10. И трите превозни средства печелят обща оценка от пет звезди на Green NCAP.

 

 

Тестваният автомобил Tesla Model 3 е с капацитет на батерията 60 кВт/ч с един двигател и задно задвижване. С мощност от 208 кВт колата привлича млада и спортна аудитория. Въпреки относително голямата си маса, Model 3 демонстрира много ниска консумация на енергия и доказва, че е проектиран със специален фокус върху ефективността и пробега.

В тест на магистрала Tesla получава най-висок резултат от всички автомобили, проверени от Green NCAP досега, с впечатляващите 21,1 кВт/ч на 100 км. При студени зимни условия (тест WLTC+ при -7°C) обаче консумацията се увеличава със 72% и това значително ограничава обхвата на шофиране поради завишеното отопление на кабината и защитата на батерията.

 

 

Измереният използваем капацитет на батерията от 61 кВт/ч отговаря на декларираната стойност и позволява диапазон от около 450 км при стандартни условия в реалния живот и изискване за умерена климатизация. По-високата енергийна ефективност при ниски температури и допълнително намаляване на загубите при зареждане (тестовете включват 11 кВ AC зареждане) биха помогнали на автомобила да подобри още повече резултата.

Липсата на замърсяващи емисии на отработени газове, високата енергийна ефективност и относително ниските емисии на парникови газове при средното за Европа производство на електроенергия, осигуряват на Tesla впечатляващ общ индекс на парниковите газове 9,8 от 10 и 5 зелени звезди. Тук Renault Megane E-Tech и NIO ЕT7 са по 9,6.

 

 

fallback
  • #53
    TSLA ( преди 1 година )
    #12 Във видеото на колегата Дани "Колко пари ми спестява Tesla Model 3 LR?" са показани подробни данни с всички разходи. Резултат: Skoda Superb 2.0 TDI за 5 години излиза с 64362 лева повече от Tesla Model 3 Long Range. Много по-скъпо и още по-мръсно. Старите са казали: който няма акъл, има крака. А който е позволил ауспуси да му чадят 100 години под носа, няма акъл за 5 стинки.
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    Абе долен, кой ти пречи да си караш автомобила с двг до 2050 година и кой те кара да четеш статии за електромобили, ако тази тема не те интересува? Май си решил да пишеш само, за да се заяждаш с останалите.
  • #51
    До долния ( преди 1 година )
    Каква грета тунберг те гони? Къде видя някой да ти говори за екология?
  • #50
    долен ( преди 1 година )
    Зададох конкретен въпрос, само това ме интересува. Няма да ти се обяснавам изобщо, пробвах да чета всички коментари, ама то само едни и същи обезумели като теб, и то под всяка статия. Грета тунберг, да не ви е лапала на всички? Побърканяци!
  • #49
    До долния ( преди 1 година )
    Не карам електромобил и не пуша, ама не мога да карам 1000 километра без да спирам да пия кафе, да хапна, да пусна вода или дори само да се разтъпча, като за оправдания ползвам някое от предишните. Ти по колко хиляди километра караш на ден, всеки ден без да спираш, че като гледам имаш да ни казваш нещо и държиш да се похвалиш. Или и ти си от онези които карат по 2000 километра на ден и минават по 10 000 км годишно и затова им е много важно колко минава автомобила с едно зареждане.
  • #48
    д ( преди 1 година )
    Абе да питам, всички с електромобили ли пушат цигари и пият кафе?
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди години Китай имаха 2 трилиона киловата от ВЕИ. Малко е само в главата ти.
  • #46
    анонимен ( преди 1 година )
    Я виж какъв е процента на Веи в енергииният микс на Китай по малък от на Аец много по малък от на Вец а за въглища да не говорим Тоест много шум и малко екология
  • #45
    до 43 ( преди 1 година )
    Миналата година са инстралирани 295 гигавата ВЕИ мощности. 35% дял на електричките в Китай. + руско изнудване + арабски номера. Не е трудно да се сетим какво ще стане.
  • #44
    анонимен ( преди 1 година )
    Голяма каша е станала. Много мразите Тесла.
fallback
Последни