Системата за адаптивен круиз-контрол може да се повреди поради различни замърсявания на сензорите на автомобила и внезапно да се изключи. Този проблем се появява най-често през есента и зимата, предупреждават експерти, като посочват за какво трябва да внимават шофьори при използването на системата по това време на годината.
Припомня се, че има три вида адаптивен круиз-контрол - с радар или лидар, базиран на сензори с различен обхват, система, базирана на стерео-камери (технологията EyeSight на Subaru) и най-модерната и скъпа версия, която комбинира радар и стерео камери в единна система.
„Метеорологичните условия могат да повлияят на работата на класическия радарно базиран круиз контрол. Например, поради тежък лед на предната броня, устройството може незабавно да загуби функционалност. В случай на стерео-камери, реагентът против заледяване може да изиграе жестока шега. За съжаление, тези устройства все още са несъвършени”, предупреждават експерти.
Японската система EyeSight, например, е различна по това, че може да бъде допълнена с разпознаване на различни изображения - пътни знаци, пешеходци, животни и т.н. Недостатъкът на тази технология е, че ако предното стъкло е замърсено, колата може да даде грешка с искане за избърсване на стъклото и изключване на редица функции, отбеляза източникът.
Обикновено автомобилът информира водача за неизправност в адаптивния круиз-контрол, като показва съобщение на екрана на бордовия компютър или в мултимедийното меню. При някаква намеса в работата колата изключва „автопилота“, тъй като продължаването му става опасно.
„Поради плътния лед сензорите за паркиране също могат да се повредят. Но е малко вероятно ярката светлина или интензивните валежи да повлияят на работата на круиз-контрола - трудно е да си представим снеговалеж с такава сила, че системата да полудее ”, допълват експерти.