fallback

Кога адаптивният круиз-контрол се превръща в проблем

През есента и зимата използването на технологията крие рискове

Системата за адаптивен круиз-контрол може да се повреди поради различни замърсявания на сензорите на автомобила и внезапно да се изключи. Този проблем се появява най-често през есента и зимата, предупреждават експерти, като посочват за какво трябва да внимават шофьори при използването на системата по това време на годината.

Припомня се, че има три вида адаптивен круиз-контрол - с радар или лидар, базиран на сензори с различен обхват, система, базирана на стерео-камери (технологията EyeSight на Subaru) и най-модерната и скъпа версия, която комбинира радар и стерео камери в единна система.

„Метеорологичните условия могат да повлияят на работата на класическия радарно базиран круиз контрол. Например, поради тежък лед на предната броня, устройството може незабавно да загуби функционалност. В случай на стерео-камери, реагентът против заледяване може да изиграе жестока шега. За съжаление, тези устройства все още са несъвършени”, предупреждават експерти.

Японската система EyeSight, например, е различна по това, че може да бъде допълнена с разпознаване на различни изображения - пътни знаци, пешеходци, животни и т.н. Недостатъкът на тази технология е, че ако предното стъкло е замърсено, колата може да даде грешка с искане за избърсване на стъклото и изключване на редица функции, отбеляза източникът.

Обикновено автомобилът информира водача за неизправност в адаптивния круиз-контрол, като показва съобщение на екрана на бордовия компютър или в мултимедийното меню. При някаква намеса в работата колата изключва „автопилота“, тъй като продължаването му става опасно.

„Поради плътния лед сензорите за паркиране също могат да се повредят. Но е малко вероятно ярката светлина или интензивните валежи да повлияят на работата на круиз-контрола - трудно е да си представим снеговалеж с такава сила, че системата да полудее ”, допълват експерти.

fallback
  • #8
    Иванов ( преди 1 година )
    И точно в тоя момент отказали спирачките? Аре бегай от тука
  • #7
    Аз ( преди 1 година )
    А моят круиз контрол е на близо 40 години, работи безупречно, даже може и да псува
  • #6
    до#4 ( преди 1 година )
    Спри си компа с игрите, че май много си се наиграл ми се струва! Няма такова нещо да не се доближава до 100 м. Пусни си търсачката да видиш коя е най-голямата дистанция спрямо зададената скорост. Освен това можеш да намаляваш дистанцията, ако искаш. Някой, като се мушне между вас АКК веднага заема съответната дистанция спрямо предната кола. Къде е проблема не разбрах? А това, че не можел да се изключва издава, че не си наясно с нещата изобщо.
  • #5
    FenIX ( преди 1 година )
    Тия системи си имат специфики и са много удобни при междуградско в колона. Има много тънкости и трябва да се внимава и да не се разчита напълно на системата. На мен ми се случи скоро мотор с висока скорост да се мушне между мен и предната кола и ускорявайки я изпревари. Колата се подведе по мотора и се ускори с него и в следващия миг той изчезва и тя засича предната кола която е много близо и системата рязко наби спирачки.
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Лятото се наиграх с един такъв. Повече не. Настроен на магистралата със 140 да не се доближава до предния автомобил на по малко от 100 метра. Като остане такава дупка - веднага един двама се набиват между нас и колата още повече намалява. И не може да се изключва - да стане *** круиз контрол. Отвpaт
  • #3
    До 1 ( преди 1 година )
    Веско, мама, коя система ползваш от 8 години дет е толкова перфектна и безотказна бе чедо?!? Знаеш ли за 8 години какъв напредък има в тези системи дето и днес не са перфектни, камоли на твоя 8 годишен глокник! И къде ги намери тия "всякакви" условия в България!?! Карал два пъти в силен дъжд и веднъж в умерен сняг и решил че му се изсипъл целия ад на главата!
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    всяка една система е проблем, когато и се предовериш. А това се случва, когато нямаш уменията, не искаш да ги придобиеш, и се избира по лесният (мързеливия) вариант. А последните години това е масово явление. За съжаление!.
  • #1
    Веско ( преди 1 година )
    Ползвам тази система 8 години и работи безотказно при всякакви условия. Ако сензорът замръзне с лед спираш махаш го и си караш.
fallback
Последни