fallback

Maserati поема по пътя на Porsche и Ferrari

Италианската марка ще получи независимост от алианса Stellantis

Когато даден производителите на автомобил е достатъчно успешен под контрола на компания-майка, той често получава по-голяма свобода на действие. Примери за това за Ferrari, която се ползва със специален статут в рамките на групата Fiat, както и Porsche, която се отдели от VW Group, въпреки че остава собственост на концерна.

Според последните информация, има голям шанс същото да се случи и с италианската марка Maserari, която е част от алианса Stellantis. Ако обаче през следващите няколко години тя успее да генерира достатъчно печалби, компанията ще може да работи напълно независимо, обяви финансовият директор на Stellantis - Ричард Палмър, цитиран от Automotive News Europe.

В момента компанията все още не може да покрие обявените преди време обеми на производство, но пък в същото време бележи известен ръст от финансова гледна точка. През 2021 г. глобалните продажби на Maserati нараснаха с 41% до 24 300 автомобила, като приходите се увеличиха с 47% до над 2 милиарда евро. Оперативната печалба е 103 милиона евро в сравнение със загуба от 91 милиона евро година по-рано.

Всичко това се дължи до голяма степен на пускането на новия средноразмерен кросоувър Grecale, който се радва на сериозен интерес в сегмента си. В същото време Maserati подготвя още няколко нови превозни средства, която ще се появят в близко бъдеще. Сред тях е и новото поколение на емблематичното GranTurismo, което се очаква с голям интерес.

По-късно автомобилният производител планира да превърне кросоувъра Levante и седана Quattroporte в напълно електрически превозни средства. Моделите MC20 и GranTurismo също ще получат електрически варианти, но ще запазят и версиите с ДВГ. Освен това Ghibli ще бъде спряно от производство в края на 2024 г. поради „променящи се вкусове на потребителите“.

Експерти от индустрията са категорични, че Maserati има добър план за създаване на надеждни автомобили и подобряване на най-добрите си модели. И ако продължи по този път, Stellantis ще позволи на италианците да работят като самостоятелна марка.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Гибли ползва платформа на Мерцедес толкова, колкото Ауди Q7 и Туарег са различни коли...
  • #4
    Dd ( преди 1 година )
    Какво общо има платформата М156, с Мерцедес?
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    По-спокойно *** писано, лекоо да не се пръснеш. Явно си сядала на задната седалка на трофео, за да правиш фунии. Насерати е най-големия смях от всичко що е премиум. Гибли още ползва платформа на Мерцедес е класа от 2004та година. Това, ако не е пародия, какво е ***... Хаха, колко си смешна само. Това, че искаш да те джасат на задната седалка на Насерати, не значи че това е истинска кола.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    И кое им е пародията бе *** ти у Трофео ве осем сядал ли си ти си клоун бе така да знаеш
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Насерати са пародия.
fallback
Последни