fallback

Как да свалите колело, ако болтовете са клеясали

Има един инструмент, който върши работа и трябва винаги да ви е под ръка

Ремонтът на автомобили включва наличието на различни инструменти, които ви позволяват да извършвате работа по-бързо и по-удобно. Всяка година те стават все повече и по-технологични благодарение на развитието на електрониката. Понякога обаче си трябват чисто механични устройства.

От първите коли с дървена каросерия, най-разпространеният начин за закрепване на една част към друга е бил и си остава принципът болт-гайка. Така се сглобява цялото окачване , а под капака има много такива „хардуерни“ възли.

Това решение е удобно, универсално и практично. Въпреки че има и недостатъци: с течение на времето една или друга двойка гайка-болт може да се превърне в едно цяло, което не е лесно да се раздели, а понякога и невъзможно. Това много често се случва с болтовете или гайките, прикрепящи колелото към главината.

Корозията, нагряването и охлаждането, реактивите от зимната обработка на пътищата и мръсотията понякога оставят "траен отпечатък" на тази свръзка, но как да направим така, че да развием по-лесно т.нар. клеясали болтове или гайки от джантата.

Първо трябва да напръскате с проникваща смазка, да помолите всички познати и замесени за морална помощ и след това да се опитате да го развиете, без да го скъсате. Не проработи? Разбира се, че ще нагреем. Веднага след като металът стане горещ, можете отново да напръскате с грес или вода, да го охладите и да започнете да опитвате развиването отново. И така - до безкрайност.

Има обаче един инструмент, която винаги трябва да ви е под ръка. Той е прост, като пирон, и надежден, като Калашник и се нарича „гаечен ключ“. За да извършите операцията без да повредите нито болта, нито резбите върху него, трябва много точна работа, която не може да се направи със стандартния ключ за гуми. Но с гаечен ключ - може.

За гараж и ремонт пред блока „механиката“ в лицето на качествен гаечен ключ е напълно достатъчна. Инструментът обикновено се изплаща след първата употреба, така че е повече от достоен за място в багажника.

fallback
  • #10
    Така ли ( преди 1 година )
    А за секретния болт ако има такъв ,кой номер гаечен ключ да си нося?
  • #9
    Пфффф ( преди 1 година )
    Абе Руменчо, обикновенния гаечен ключ при сериозен напън се разтваря и оттърва бе нашто момче!Що не почнеш да работиш като барман някъде а си седнал да пишеш глупости тука.
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    Хващаш един чук и бой до посиняване, обикновено помага
  • #7
    Тцтцтц ( преди 1 година )
    Да напръскате с грес!!!! Тцтцтц
  • #6
    Мале, Мале! ( преди 1 година )
    Руменчо, разлика между гаечен и глух ключ правиш ли?
  • #5
    43 ( преди 1 година )
    Гаечен ключ за болтовете на джантата??? Ако е алуминиева и главите на болтовете са вътре, тогава?
  • #4
    Емил ( преди 1 година )
    Вика се пътна помощ,поне по света е така
  • #3
    blues brother ( преди 1 година )
    това за гаечния ключ са глупости.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Изключително неграмотна статия, в която пише откровени глупости
  • #1
    7 ( преди 1 година )
    Руменчо, днес шмаш добре. Точния пазмер камък и дълго рамо.
fallback
Последни