fallback

Как да свалите колело, ако болтовете са клеясали

Има един инструмент, който върши работа и трябва винаги да ви е под ръка

Ремонтът на автомобили включва наличието на различни инструменти, които ви позволяват да извършвате работа по-бързо и по-удобно. Всяка година те стават все повече и по-технологични благодарение на развитието на електрониката. Понякога обаче си трябват чисто механични устройства.

От първите коли с дървена каросерия, най-разпространеният начин за закрепване на една част към друга е бил и си остава принципът болт-гайка. Така се сглобява цялото окачване , а под капака има много такива „хардуерни“ възли.

Това решение е удобно, универсално и практично. Въпреки че има и недостатъци: с течение на времето една или друга двойка гайка-болт може да се превърне в едно цяло, което не е лесно да се раздели, а понякога и невъзможно. Това много често се случва с болтовете или гайките, прикрепящи колелото към главината.

Корозията, нагряването и охлаждането, реактивите от зимната обработка на пътищата и мръсотията понякога оставят "траен отпечатък" на тази свръзка, но как да направим така, че да развием по-лесно т.нар. клеясали болтове или гайки от джантата.

Първо трябва да напръскате с проникваща смазка, да помолите всички познати и замесени за морална помощ и след това да се опитате да го развиете, без да го скъсате. Не проработи? Разбира се, че ще нагреем. Веднага след като металът стане горещ, можете отново да напръскате с грес или вода, да го охладите и да започнете да опитвате развиването отново. И така - до безкрайност.

Има обаче един инструмент, която винаги трябва да ви е под ръка. Той е прост, като пирон, и надежден, като Калашник и се нарича „гаечен ключ“. За да извършите операцията без да повредите нито болта, нито резбите върху него, трябва много точна работа, която не може да се направи със стандартния ключ за гуми. Но с гаечен ключ - може.

За гараж и ремонт пред блока „механиката“ в лицето на качествен гаечен ключ е напълно достатъчна. Инструментът обикновено се изплаща след първата употреба, така че е повече от достоен за място в багажника.

fallback
  • #30
    анонимен ( преди 3 месеца )
    По голяма простотия не съм чел
  • #29
    Petko ( преди 1 година )
    ***, развивал ли си болтове/гайки на колелата с гаечен ключ? Аман от некадърници писачи
  • #28
    Мамунчо ( преди 1 година )
    Къв е тоз глух ключ? Не знаех, че има чуващи ключове и глухи ключове. Къдя ги продават тези чуващи ключове?
  • #27
    Мамунчо ( преди 1 година )
    Е то само ако е да го свалим и друго нема слагаме, мое и с електрожена или оксижена да го извадим кат резнем болтовете. Ко ши губим сили и ша са напъваме до усиране.
  • #26
    Мамунчо ( преди 1 година )
    Сас звезда дали ши стане, ама коледна звезда?
  • #25
    Вентсо ( преди 1 година )
    Как ши развийш болт с гайчен ключ бе, майна? Се едно да завийш гайка с болтов ключ. Ни съ научихти, чи таа ралта стаа с кръстата отверка и зегер клещи, дееееа! Само ако фаровете на колата светят на дълги на Запад и левият мигач работи.
  • #24
    Кико ( преди 1 година )
    Като изключим безсмислицата която е написана, можете поне да я редактирате, но явно и това не умеете. ТРАГЕДИЯ
  • #23
    КЛИМБО ( преди 1 година )
    За WD 40 чували ли сте?
  • #22
    Станислав ( преди 1 година )
    Може ли да публикувате такива глупости.
  • #21
    Техник ( преди 1 година )
    Кой технически неграмотен кълвач е писал това???Хващам се на бас че вика комшията да му смени крушка в тях.КАТО НЕ РАЗБИРАТЕ НЕ ПИШЕТЕ ГЛУПОСТИ!!!
fallback
Последни