fallback

Как да свалите колело, ако болтовете са клеясали

Има един инструмент, който върши работа и трябва винаги да ви е под ръка

Ремонтът на автомобили включва наличието на различни инструменти, които ви позволяват да извършвате работа по-бързо и по-удобно. Всяка година те стават все повече и по-технологични благодарение на развитието на електрониката. Понякога обаче си трябват чисто механични устройства.

От първите коли с дървена каросерия, най-разпространеният начин за закрепване на една част към друга е бил и си остава принципът болт-гайка. Така се сглобява цялото окачване , а под капака има много такива „хардуерни“ възли.

Това решение е удобно, универсално и практично. Въпреки че има и недостатъци: с течение на времето една или друга двойка гайка-болт може да се превърне в едно цяло, което не е лесно да се раздели, а понякога и невъзможно. Това много често се случва с болтовете или гайките, прикрепящи колелото към главината.

Корозията, нагряването и охлаждането, реактивите от зимната обработка на пътищата и мръсотията понякога оставят "траен отпечатък" на тази свръзка, но как да направим така, че да развием по-лесно т.нар. клеясали болтове или гайки от джантата.

Първо трябва да напръскате с проникваща смазка, да помолите всички познати и замесени за морална помощ и след това да се опитате да го развиете, без да го скъсате. Не проработи? Разбира се, че ще нагреем. Веднага след като металът стане горещ, можете отново да напръскате с грес или вода, да го охладите и да започнете да опитвате развиването отново. И така - до безкрайност.

Има обаче един инструмент, която винаги трябва да ви е под ръка. Той е прост, като пирон, и надежден, като Калашник и се нарича „гаечен ключ“. За да извършите операцията без да повредите нито болта, нито резбите върху него, трябва много точна работа, която не може да се направи със стандартния ключ за гуми. Но с гаечен ключ - може.

За гараж и ремонт пред блока „механиката“ в лицето на качествен гаечен ключ е напълно достатъчна. Инструментът обикновено се изплаща след първата употреба, така че е повече от достоен за място в багажника.

fallback
  • #20
    Аз ( преди 2 години )
    Боже, колко мъка има на тоя свят Боже
  • #19
    Моя милост ( преди 2 години )
    Поредната *** статия. Явно този човек си няма никаква представа от автомобили. Да вземе да се засрами от глупостите които пише и да се завре накъде.
  • #18
    Голям дразнител ( преди 2 години )
    Румен не е умен.Не ставаш брааат.1. Сам си затягам болтовете (на ръка) не с гайковерта.2. Трудно клеясват.
  • #17
    Ауууу ( преди 2 години )
    Каква чиста , неподправена глупост струи драсканицата!
  • #16
    Гошко ( преди 2 години )
    Божее, колко глупости прочетох в два реда, не е истина... Оригиналния крив тръбен ключ си остава най-надежния начин да си развиеш гайките/болтовете на джантите...
  • #15
    Fury ( преди 2 години )
    Глух ключ с дълго рамо! Това е!
  • #14
    Авто ( преди 2 години )
    "Стандартния ключ за гуми" да не е ключ за гаража или за входната врата? Тоя пич явно и през плет не е виждал кола!
  • #13
    оня ( преди 2 години )
    Най-невероятния материал, които съм чел
  • #12
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Ъумене, наздуаве, пуиятеую! Ти, мене, уъжааш уи ме!?
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Отново смях в залата :)
fallback
Последни