fallback

BMW се готви за продажби без дилъри

Компанията вече преговаря с търговските си представители

BMW може да продава своите продукти директно на потребителите в близко бъдеще, обяви финансовият директор на марката Николас Петер, като посочи, че компанията му не само иска да поеме по този път, но и вече води разговори с дилърите си.

Ако баварците изпълнят намеренията си, те ще станат първият голяма наследена марка (тоест производител с дълга история), които ще се откаже от посредниците като модел на работа. По-новите брандове като Lucid, Rivian и особено Tesla работят по този модел от самото си създаване, а Ford и GM също обмислят подобен ход.

В интервю за германското списание Muenchner Merkur, цитирано от агенция Reuters, финансовият директор на BMW беше категоричен, че компанията му иска да даде възможност на клиентите си да поръчват колите си директно от нея. Това ще се отнася и за автомобилите на MINI.

Според Петер, преговорите с дилърите относно промяната са „конструктивни“, като директните продажби от компанията към клиентите ще започнат през 2024 г. за MINI и от 2026 г. за BMW. Баварците са наясно, че процесът по промяна няма да бъде лесен, особено при продажбите на големи пазари в чужбина, какъвто е този в САЩ, например. В някои щати – като Тексас, Кънектикът и Небраска, местното законодателство забранява директните продажби на автомобили към потребителите.

Причината BMW, а и други производители, да решат да елиминират дилърите от веригата за продажби е желанието за повече контрол върху продукта и ценообразуването. Също така това би позволило на купувачите да избегнат разочарованието, което възниква, когато автомобилният производител и търговецът не са съгласни колко трябва да струва едно превозно средство.

fallback
  • #12
    До 10 ( преди 2 години )
    Е така де, ама като имаш по средата между клиента и производителя един дилър който иска да вземе 10 000 долара за услугата, цената на твоя продукт става с 10 000 по-скъпа и не можеш да я сваляш за да повишиш търсенето. Не мислиш ли, че ако свалят цената на някой модел с само 5 000 долара, няма да се вдигне и търсенето, а освен повечето продажби, производителя ще прибира и 5000 долара повече от всяка продажба. Така и клиента и производителя са с 5000 напред, само дилъра губи от тази схема.
  • #11
    до 7 ( преди 2 години )
    Аз се много съмнявам, дали гараж имаш изобщо, камо ли некъв Масълкар вътре!
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Не разбирам какво толкова умувате върху ценообразуването. То се определя от търсенето и предлагането, а не от някакви разбирания, че маржът трябвало да бъде 10-15%. Никой не е луд да продава нещо за 50000, ако има кой да го купува за 60000. Като не можете да си позволите нещо, чакате по-добри времена като мен.
  • #9
    TSLA ( преди 2 години )
    Не можеш да дадеш по-добра цена/параметри ако колата ти храни 35 човека по веригата. Колата ти или е по-скъпа, или е по-слаба. Трети вариант няма. И тука е голямата драма. Вълната от съдебни искове на дилърите могат да фалират долу-горе всеки голям производител...
  • #8
    VAYK ( преди 2 години )
    Видяла жабата, че коват коня и тя вдигнала крак:)))))
  • #7
    хе хе хе ( преди 2 години )
    Имам си в гаража Камаро 1969 смалл блок ви ейгхт 350 коня и изобщо не ме брига дори утре да закрият цялата смешна фирмичка бе ем ве
  • #6
    Ти да видиш? ( преди 2 години )
    Абе пичове, това нали беше едно от 100-те неща за които обяснявахте на Тесла, че не се прави така? Нали точно за това и се подигравахте, че това не било нещо което можеш да си поръчаш по интернет без да си го пипнал и карал? Да не говорим за пълния ви провал с bmw i3, при което наблегнахте на ефективността с олекотяване с помощта на карбон и докато се опитвахте да го изкарате екологичен с похвати на Грета Тунберг, тесла използва вашите похвати и направи електромобилите бързи и емоционални
  • #5
    Лудория ( преди 2 години )
    Не разбирам тогава как ще се поемат гаранционните ремонти и поддръжка? И как ще се поръчват части, ако искаш скъпо велосипедче БМВ за 10 000 лв.? От сайта им, без да си го видял ли?!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Вие тримата явно нямате ни най-малка идея как рабои моделът с дилърите. Много сте далеч от истината.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Намаляване на разходите и увеличаване маржа на печалба. Естествено замаскирано като "ние го правим за клиентите"
fallback
Последни