fallback

Ferrari не се плаши от криза, ще пусне нови 15 модела

Компанията ще залага не на обем на производството, а на уникалност

Концернът Ferrari е пълен с увереност за развитието си през следващата година и не се плаши от текущите икономически проблеми на европейския континент, инфлацията и енергийната криза. Тези изводи стават ясни от представените резултати на италианската компания за третото тримесечие на годината от главния изпълнителен директор Бенедето Виня.

 

 

Той добави, че докато настоящите финансови обстоятелства поставят „нови предизвикателства в глобален мащаб“, за италианския автомобилен производител и неговите доставчици огромният списък с поръчки за автомобили е добра прогноза за по-нататъшната работа на компанията.

Говорейки пред Reuters, Виня допълва, че поръчките за първия SUV на марката – Purosangue, са надхвърлили най-амбициозните им очаквания. Към момента цялата гама на марката, с изключение на няколко модела, е изчерпана. Purosangue беше представен през септември и ще бъде готов догодина. Оборудван е с емблематичния двигател V12 с мощност от 725 к.с. и според Виня автомобилът е намерил „много положителен отзвук“ сред клиентите на Ferrari.

През първите девет месеца на годината Ferrari има нетна печалба от 718 милиона евро, което е ръст от 16%, и приходи от 3,72 милиарда евро (+20%). За цялата 2022 г. групата се стреми към оборот от около 5 милиарда евро, срещу 4,9 милиарда миналата.

 

 

За да се справи с нарастващите производствени разходи поради инфлацията, Ferrari прибягва до „едноцифрени увеличения на цените на определени модели и избрани пазари“, обясни Виня. Оборотът се повиши с 18,7% до 1,25 милиарда евро през третото тримесечие, нетната печалба нарасна с 10% до 228 милиона евро.

Европа, Близкият Изток и Африка остава основните пазари на Ferrari през третото тримесечие с 1291 доставени автомобила, но броят им е намалял с 1%. Доставките са нараснали с 28,2% в Америка и със 73,1% в региона Китай-Хонконг-Тайван. През периода юли-септември производителят е доставил общо 3188 автомобила в световен мащаб което е ръст от 15,9%.

 

 

Вместо да „удвоява обемите“ , Ferrari предпочита „ексклузивността и уникалността“ на своите модели, обясни шефът на марката. По този начин делът на Purosangue в доставките не трябва да надвишава 20% от общия брой. Производителят прогнозира оборот до 6,7 милиарда евро до 2026 г. според стратегическия план.

Ferrari възнамерява да постигне тази амбициозна цел чрез пускането на 15 нови модела през периода 2023-2026 г. Известен със своите мощни и ревящи термични двигатели, компанията показа желанието си да навлезе в електрическата ера. По този начин 100% електрическите и хибридни модели трябва да представляват 60% от производството до 2026 г. и 80% до 2030 г., според стратегическия план.

 

 

Приходите от продажба на автомобили и резервни части са се увеличили с 19,6% до 1,05 млрд. евро. Приходите, генерирани от продажби на двигатели, са паднали с 25,3% до 41 милиона евро поради спада в доставките за Maserati, защото договорът между двете групи наближава своя край през 2023 г.

 

 

fallback
fallback
Последни