fallback

Каква е причината алтернаторът да не се зарежда?

Проблемът може да се дължи на най-различни повреди

Алтернаторът е генератор на променлив ток, който се използва за преобразуване на механичната енергия в променлив ток. Токът в алтернатора се генерира в неподвижната статорна намотка от въртящото се магнитно поле на ротора. Той се използва в моторните превозни средства за зареждане на акумулатора.

Схема на конструкцията на алтернатора. Източник AS-PL.

Липсата на зареждане на алтернатора може да се дължи на:

Износване на четките и приплъзващите пръстени

Това се дължи на натиска на пружините и на тока, протичащ в магнетизатора.

Късо съединение на статора

Причината може да бъде надвишаване на стойността на тока, който преминава през намотката. Това може да бъде причинено например от късо съединение на акумулатора, претоварване или късо съединение в инсталацията на превозното средство, проникване на твърд материал през оребрения корпус. По-рядко причината за това могат да бъдат вибрации/механично износване на изолацията на статорната намотка.

Повреда на диодния мост

Причините за това са сходни с изброените по-горе. Трябва да се отбележи, че полупроводниковите компоненти (особено силнотоковите) имат ограничен експлоатационен живот от около 100 000 часа и могат да се повредят дори при протичане на малки токове.

Повреда на регулатора на напрежението

Електронният модул е сложен компонент. По същество това е микропроцесорен контролер с краен елемент ШИМ. Възможностите за неговото увреждане са много. Една от най-честите причини е превишаване на токовия лимит на ШИМ транзистора или механична повреда на модула (липсващи запоени или заварени връзки).

Всеки дефект прави невъзможно по-нататъшното използване на автомобила и означава, че е необходимо провеждането на диагностика и ремонт.

Повече информация на адрес: https://as-pl.com/bg

fallback
  • #13
    Hdjjdr ( преди 2 години )
    Много сте зле! Но сте наравно с Факти! Там преди време една *** обясняваше за телефоните, дето харддиска им нещо... Като тука с алтернатива. Същите смешници
  • #12
    Мемфис ( преди 2 години )
    Прочетете само заглавието, за да видите колко сте ***!
  • #11
    Хорейшоио ( преди 2 години )
    Алтернатора не се зарежда щото като се върти буталото и дърпа жицата и тя се изключва и от там мигат лампите и шибидаха се отваря и става студено и климатика не може да смогне и чупи полуоска и от това замръзва нафтата и неще да пали ако е на слънце защото дограмата е съсжстъклопакет.
  • #10
    Хаххх ( преди 2 години )
    Алтернатора е генерато..... И спрях да чета натам
  • #9
    Газко Уазков ( преди 2 години )
    Алтернаторът ми СЕ зарежда, обаче зарядното на телефона ми не ще! Зарежда само батерията....
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Моят алтернатор го смених след 9000 км., защото явно беше някакво фалшименто! Но нямаше друг в него момент. Така че и това е една от причините да се скапе.
  • #7
    Никола ( преди 2 години )
    Доста ме компетентни неща в статията диодите имали живот ,100000 х часа за първи път чувам.Релето регулирало с Шим /широко импулсни модулация/релето си регулира с напрежение .да износени четки колектор късо или прекъснал диод и решен.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Удивително е, че някой дава пари за такива некадърни платени публикации.Още заглавието лъха на невежество.А по-надолу е изпусната една от основните причини алтернаторът да не подава ток и тя е проблем в ремъчната шайба! На предишната ми кола два пъти съм го имал този проблем и само веднъж някой от изброените в статията възможни проблеми.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    В новите автомобили има електроника и на акумулатора и на алтернатора която заради великите гейропейски еко норми да спести едни 3% гориво и норми интелигентно решава кое кога се зарежда и кога не.
  • #4
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Затова, ако ви се случи подобно нещо, направо нов, че не се знае следващия път къде може да реши да ви прецака пътуването...
fallback
Последни