В много държави по света се провеждат изследвания за създаване на нови видове гориво. Специалистите на германската компания Audi, например, още през 2016 г. започнаха да получават бензин от въздуха благодарение на сложни химически технологии, но автомобилната индустрия не беше готова за подобно нещо. И това беше само една от причините, поради които този проект се оказа излишен.
В специална лаборатория група учени търсят решение на проблема с увеличаващото се търсене на автомобили на Audi след 2015 г. Химиците предлагат две решение – преминаване към по-екологичен вид гориво и намаляване на цената на превозните средства. Вторият вариант се оправдава веднага, тъй като разходите за производство на автомобили са намалени заради използването на компоненти от нови материали.
Първият вариант, свързан с възможността за производство на синтетичен бензин, също се счита за обещаващ. Очертава се сериозен пробив при горивата, а предложената технология е одобрена от еколозите и в Дрезден е построен експериментален завод за производство на бензин от въздух чрез извличане на въглероден диоксид от атмосферата.
Химическият процес е следният - използвайки електролиза, учените произвеждат водород, след което той се смесва с въглероден диоксид, извлечен от въздуха. След това стартира сложна химическа реакция, която стана възможна благодарение на специално създадена течност. Химиците я наричат „синьо масло“, като без него реакцията на извличане на въглероден диоксид и преработката му в бензин би била невъзможна.
В резултат на това учените получават нов вид гориво, а Audi планира да разшири завода и да промени статута му от експериментален на промишлен. Появяват се обаче и критици на идеята, които припомнят подобен проект, реализиран в Германия през 1913 г. Тогава ученият Фридрих Бергиус създава метод за получаване на гориво от кафяви въглища. Идеята не е реализирана, но по-късно е използвана от Третия райх. Построена е специална инсталация, с чиято помощ се добива ново гориво чрез хидрогениране с помощта на водород.
В Audi решават да доразвият проекта, но в крайна сметка новото гориво се оказва много скъпо, като цената му е в пъти по-висока от тази на бензина. Освен това Германия започва да намалява производството на двигатели с вътрешно горене, използващи бензин или дизелово гориво. Еколозите в страната настояват за пълен отказ от конвенционалните задвижващи агрегати още от 2030 г.
Всичко това поставя под въпроса необходимостта от производство на бензин от въздух, още повече, че Audi е един от производителите, които категорично се обявиха за преминаване към електромобили. Компанията смята още през 2026 г. да спре разработката на модели с двигатели с вътрешно горене, което прави проекът напълно безсмислен. Още повече, че в Инголщад трябва да решават много по-важни проблеми – като препрофилирането на заводите, например, което ще доведе до освобождаване на персонал.