fallback

Нови радари влизат в битката с шума от автомобили и мотоциклети

Апаратите „Медуза“ записват звук и видео с нарушителите

Електрическите превозни средства настъпват все повече, но докато не превземат напълно автопарка, ще продължи и борбата с шума от автомобилите и мотоциклетите. Този проблем не е от най-значимите на индустрията, но в големите градове с натоварен трафик го има.

 

 

Битката с моторния шум в някои западни държави се води не от вчера, но в Испания вече тестват нови радари „Медуза“, съобщава Аutopista. Това са шумомери, подготвени да идентифицират и санкционират както автомобили, така и мотоциклети, които превишават прага на децибелите, разрешен от закона, които са обикновено в резултат на някаква модификация или повреда в изпускателната система.

Радарите получават това име, защото външният им вид напомня на морското животно с кръгло контролно ядро и четири крака, които в действителност са всеки от микрофоните, които измерват шума. Измервателните уреди имат 360º камера, която заснема автомобила или мотоциклета на нарушителя. Микрофоните, които измерват децибелите, сканират звуци до 10 пъти в секунда.

От няколко месеца такива радари работят в Париж и 13 други френски града. Според френското министерство на вътрешните работи един мотоциклет, който надвишава допустимите акустични граници посред нощта, може да събуди 10 000 души.

Според анализи, извършени от Европейската агенция по околна среда (EEA), 20% от населението на Европа, малко над 100 милиона души, е изложено на нива на шум, по-високи от допустимото, което в крайна сметка е вредно за здравето. Глобата във Франция е 135 евро за превозно средство, на което шумът надвишава 90 децибела. В случая с Испания, Барселона е първата провинция, която започна да тества този нов тип шумов радар. Засега ще работят неопределен период в тестов режим без санкции.

Световната здравна организация (СЗО) установява, че всички шумове, които надвишават 55 децибела (dB) през деня или 50 dB през нощта, са замърсители. 50 dB е нивото на шума, достигнато от група хора, които водят нормален разговор. Натоварен път може да достигне 90 dB.

 

 

fallback
  • #7
    От село ( преди 2 години )
    А тия с дискотеките в багажника, кой ще ги глобява?
  • #6
    Аз ( преди 2 години )
    А дано и в БГ, ама надали. В големите градове на всяка права улица еженощно има редовни *** с премахнати гърнета движещи се с график като градския транспорт. Това им е начина да се друсат. Мен пък ме кефи колата ми с изправни гърнета да ускорява безшумно и рязко до 60 в градски условия.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако някой си мисли, че се прави заради шум дълбоко се лъже. Просто поредната касичка... за пълнене на общинския бюджет.
  • #4
    X ( преди 2 години )
    Да забранят akrapovic!
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Големите камионите и моторите правят шум. Но съвременните автомобилни двигатели почти не се чуват. На практика при нормално каране почти няма разлика в шума между електрически автомобил и такъв с двг. Основния шум и при двете идва от гумите и въздушното съпротивление.
  • #2
    112 ( преди 2 години )
    То да са само превозните средства, ами има всякакви "умници" които крякат вечер и събуждат всички наоколо.
  • #1
    carpe_diem ( преди 2 години )
    Може ли едно такова и пред нас? Ама да налага глоби ефективно! Пълно е с пърдeлници - вечер особено са буквално през няколко секунди и не се търпи, а дограмата ми е хубава ;)
fallback
Последни