fallback

Какво трябва да направите с акумулатора за стабилен старт през зимата

При рязък спад на температурата в акумулатора настъпва забавяне на химичните процеси

Всяка година, с настъпването на студеното време, собствениците на автомобили масово се сблъскват с проблеми със стартирането на колата. Причината в болшинството случаи е свързана с акумулатора, който не може да завърти стартера. Какво трябва да направим, за да се изключат подобни ситуации, ви разказваме сега.

На първо място, трябва да знаете: ако не планирате да карате колата дълго време, тогава е по-добре да изключите батерията. Или иначе казано, извадете минусовата клема. Ако не направите това, след няколко седмици студено време, консуматорите на енергия на автомобила, като аларма, аудио система, борд компютър и т.н. ще разредят акумулатора. Ето защо е по-добре е да се предотврати проблема, отколкото да се "лекува" по-късно.

При рязък спад на температурата в акумулатора настъпва забавяне на химичните процеси, което лесно може да се превърне в така наречения режим на заспиване на батерията, когато електрическите характеристики всъщност са наполовина. Ето защо, преди да стартирате двигателя, експертите препоръчват принудително активиране на потребители на енергия. Най-лесният начин е да запалите габаритните светлини за десетина секунди, които допринасят за възобновяването на електрохимичните процеси.

Кратките пътувания през студения сезон също не са във ваша полза. Факт е, че краткотрайните дистанции не позволяват на генератора да компенсира загубата на енергия от батерията, която бавно, но сигурно губи капацитет. Затова е по-добре да карате кола по-често и по-дълго.

Както вече разбрахте, почти всички проблеми със студения старт възникват поради пропуска на самите собственици на автомобилите. Трябва постоянно да следите заряда на батерията , а също така не пренебрегвайте възможното изтичане на ток и неизправност на електрическото оборудване в автомобила.

Като допълнителна защита срещу разреждането на акумулатора можете да използвате специално термично покритие. Вярно е, че дори при много ниска температура или  внезапни промени, това няма да спаси батерията от „измръзване“, както и колата от риска да не стартира, но все пак т.нар. изолация също помага.

fallback
  • #6
    В ( преди 1 година )
    Тази статия умствено изостанали ли са я писали или е копирана от форума на българската мама? Батериите не се плашат от студ, ***!
  • #5
    Пфффф ( преди 1 година )
    С такава кака у колата акумулатор ти не требе!
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Имате си по едни кабели винаги ако сте с по-стара и капризна кола, а пък ако сте снова може да ви помогнат със каката, а този сайт и без това е посредствен с колите нека набляга повече на каките.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Тази кака се топли по друг начин
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    .. и обувчици също
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    Неква дрешка ще трябва за каката, че иначе отиде батерията да бичи топло да се сгрее момата
fallback
Последни