Шведският производител Volvo е запазил търговската марка EX-30, като това име ще бъде дадено на малък електрически SUV, съобщава Auto Expess. Това ще бъде третият модел само на ток на компанията след XC40 Recharge и неговата алтернатива C40 купе-SUV.
Във Volvo очакват 10% от продажбите за тази година да бъдат изцяло на електромобили, като целта е до 2030 г. компанията да се превърне в производител само на превозни средства с нулеви вредни емисии. И поредната крачка към това е пускането на малък SUV, който ще се разположи под XC40 Recharge.
По-рано шведите обявиха, че бъдещите им модели ще получат „нормални“ имена, а не сегашната комбинация от букви и цифри. Явно обаче в компанията са се отказали от това, тъй като новият „бейби-SUV”, като наричат новия електромобил, ще се казва EX30, като „E“ означава електрификация, „X“ за SUV и „30“ представлява най-малкия модел в гамата на Volvo.
Главният изпълнителен директор на шведската марка Хакан Самуелсон потвърди, че новият модел ще има каросерия SUV и ще се базира на чисто електрическа платформа, разработена от собственика на Volvo - китайския конгломерат Geely. От Volvo вече показаха тийзър на новия модел по време на презентация миналата година, като обявиха, че благодарение на него компанията ще увеличи продажбите си от 800 000 единици сега на 1,2 млн през 2025 г.
Новият SUV на ток „EX30“ ще последва предстоящия EX90, който сам по себе си ще бъде изцяло електрически наследник на XC90 и ще се появи до края на годината. Що се касае до малкия SUV, той ще се прави в Китай и няма да споделя платформата CMA, използвана от Volvo и Geely. Той ще бъде изграден на Sustainable Experience Architecture (SEA) на Geely, която ще се използва и от под-бранда Polestar на Volvo в бъдеще.
SEA е модулна платформа, което означава, че може да побере различни размери превозни средства, от големи SUV като EX90 и Polestar. Най-малката версия (SEA-E, „E“ означава „влизане“) вече се използва при новия Smart #1 – автомобил, който трябва да съперничи на новия малък SUV на Volvo. Моделът Smart #1 има максимален пробег от 440 км с едно зареждане, а скоростта на презареждане от 150 кВт позволява зареждане от 10 до 80% на неговата 66-киловатова батерия. Вероятно тези характеристики ще важат и за EX30 на Volvo.
Снимки: Auto Express