fallback

Може ли магнит да удължи живота на двигателя?

Експерти посочват при какви условия той ще е полезен

По време на процеса на работа части от групата цилиндър-бутало и втулките на свързващите пръти с коляновия вал постепенно се изтриват. Колкото по-стара е колата, толкова повече метални стружки се натрупват, дори ако се постави ултрамодерно и скъпо масло. След това циркулиращата смазка разпръсква „железния пясък“ из целия двигател, което води до още повече износване на триещите се части.

Разбира се, масленият филтър е предназначен да улавя тези частици. Но сега на пазара има много филтри на непроверени марки и как се справят със задачата си те е неясно. Ето защо, опитни шофьори се съветват да инсталират магнит, който да привлича износващи се продукти.

Магнитът може да се постави извън цилиндровия блок, или до масления филтър, или върху масления съд на двигателя. Ако автомобилът има защита на двигателя, там също може да се постави магнит. Стружките ще паднат на дъното на картера и ще останат там до смяна на маслото. Основното нещо е да не се забравя премахването на магнита при източване на маслото.

Самото използване на магнити за почистване на различни течности и насипни вещества е отдавна известно и се използва както в индустрията, така и в автомобилите. В почти всяка съвременна скоростна кутия - ръчна, автоматична, роботизирана или CVT, има един или повече магнити за улавяне на частици от сплави, съдържащи желязо. Същото често се прави при производството на скоростни кутии за автомобили със задно и задвижване на всички колела. При двигателите обаче този метод не се среща. Защо?

Причината е, че в двигателя маслото трябва да се сменя много по-често, отколкото в трансмисионните агрегати, а целият обем масло непрекъснато се изпомпва през филтър. Предложената схема с поставяне на магнити от външната страна на цилиндровия блок, на картера или до масления филтър няма да осигури магнитно поле, което да задържи поне някои частици.

Факт е, че магнитните сили намаляват пропорционално на квадрата на разстоянието и дори няколко милиметра алуминиева част ще намалят почистващия ефект до нула. И ако прикрепим магнит към стоманена палета, тогава магнитното поле обикновено се разпръсква от стоманената конструкция. Не без причина в скоростните кутии магнитите винаги се поставят вътре в устройството, така че да се измие с масло. Често магнитите се поставят върху стоманения палет на трансмисионния блок, но винаги отвътре!

Единственото ефективно място за поставяне на магнит е пробката. Тук наистина той ще работи - при всяка смяна на маслото ще наблюдавате как стружките се събират на едно място. Също така е възможно да поставите мощен магнит в стоманен съд при основен ремонт на двигателя. Важно е само да не мърда от мястото си.

Като цяло, използването на магнит няма да помогне, ако поставеният филтър не е качествен и съответно не върши своята основна работа – да пречиства. Наистина, в двигателното масло, има както продукти от износване, така и дори обикновени прашинки, тъй като и въздушният филтър не почиства идеално. 

Предимствата на магнита обаче все още са налице. Почиства маслото в картера, преди да влезе в маслената помпа и по този начин предпазва помпата от износване от твърди частици. Износената помпа няма да осигури подходящо налягане на маслото, което ще ускори смъртта на двигателя.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Пълни глупости. Сменяйте редовно маслото макс на 10 000 км, слагайте качествени маслени филтри и никакви магнити и простотии не ви трябват. Другото, което ще ви кажа е, че дори и да има някакви метални частици то те се филтрират и остават във филтъра. Дори и да не останат те се утаяват в картера. Маслената помпа не смуче от дъното му, а няколко см по-отгоре. Така, че споко, те са по-тежки от маслото и се утаяват и няма да бъдат засмукани.
  • #11
    Valentin ( преди 2 години )
    Това не е нещо ново. Всички стари москвичи и лади имаха в пробката магнит. Хубава статия за шофьори,които си взимат кола за сефте и да го имат в предвид. В така наречените нововъведения - магнита го няма - щото трябва колите да се продават и сменят. Разбираемо от страна на производителя.
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    С магнит на пробката не е ефективно защото е в страни. Най добре става като се налепят силни неодимови магнити по дъното на картера. Има едни кръгли и плоски с размер на монети. Залепват здраво и няма да паднат освен ако не остържеш картера в нещо твърдо Налепяш 20 броя по дъното на картера и гаранция че ще хванат всичкия железен прах и стружки ако има. Също е добре да се залепят магнити и върху масления филтър. Още там ще хващат частици под 20 микрона които иначе си минават през филтъра.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Ще има ефект като смениш вектрата с инсигния ;)
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Алуминий и магнит, не става.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Не
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Е на картера не е ли магнитен от вътрешната страна?
  • #5
    Киро ( преди 2 години )
    При последната смяна на маслото на моята Вектра, замених оригиналната пробка с магнитна. При следващата смяна на маслото ще видя дали има ефект. Магнита на новата пробка е доста силен и би трябвало да дръпне и задържи ако има нещо! Дори и една щипка фин метален прах да има, мисля че пак ще е от полза. Сменям масло на всеки 5000 мили.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Такива п.ростотий не бях чел скоро:)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    втулките на свързващите пръти ..,..,.. :):):)
fallback
Последни