fallback

Въпреки скъпата нафта, все още е по-изгодно да се карат дизелови коли

В момента бензинът е средно с 11% по-скъп спрямо октомври миналата година, а дизелът - с близо 30%

Горивото за дизелови автомобили сега струва до 20 евроцента повече за литър, отколкото е цената на литър бензин средно за Европа. Последното проучване на цените на горивата от AA показва, че средната цена на бензина в Европа сега е 1.84 евро на литър, като дизелът твърдо се връща над границата от 2 евро, което е с 4% по-скъпо от цената му миналия месец.

В момента бензинът е средно с 11% по-скъп спрямо октомври миналата година, а дизелът вече е с близо 30% по-скъп от преди година. Сега на средностатистическия шофьор на бензинов автомобил разходите за гориво са 2 210 евро годишно, което е с 219 евро повече, отколкото преди година - докато шофьорите на дизелов автомобил харчат 2020 евро годишно, което е със 126 евро повече от миналата година.

Експертът Пади Комин от AA Ireland казва: „Видяхме доста голям скок в цената на дизела през последния месец, въпреки че цените на бензина останаха до голяма степен непроменени през същия период. „Продажбите на дизелови автомобили бяха преобладаващи от 2008 г. до съвсем наскоро – така че тези високи цени на горивата ще засегнат голям брой шофьори в цяла Европа, във време, когато цените на енергията се покачват навсякъде.“

Смята се, че излишъкът в производството на бензин и дефицитът в производството на дизел са причина за разликите в цените. AA изчислява, че една дизелова кола ще измине средно около 850 км с един резервоар, докато разстоянието е 700 км за бензиновите, поради което въпреки че дизелът е по-скъп, потребителят все още е на сметка за определяния като среден пробег за Европа от 17 000 км на година.

fallback
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    Е как ще излиза едно и също като една кола на газ пропан бутан пример новя Дячия Дъстер с фабрично газово при 8л на 100км разход ти излиза 9лв при 1.14 лв за литър газ за да изминеш 100км а дизел с разход 4.5л/100км дава 15.1лева за да изминеш 100км при цена на литър дизел 3.35лв
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Относително е кое е по изгодно. Зависи от колата. Малките коли дизел са много икономични. Но ако е голяма кола пак си гори доста. Джиповете с дизелов двигател горят нормално 10-11-12л. на 100км нафта. Но същите джипове с бензинови двигатели горят 13-14-15л на 100км бензин. Ако се се сложи газ разхода се вдига с още няколко литра и прибавяме и цената на газовата която за да се изплати трябва да се навъртят доста километри . Абе долу горе всичко излиза едно и също. Евтино няма.
  • #19
    Аз ( преди 2 години )
    Не е вярно !
  • #18
    До 17 ( преди 2 години )
    Не е вярно защото такива модели има и във Франция Италия Белгия и тн Тоест не се слагат ТУК както казваш
  • #17
    До 10 ( преди 2 години )
    Фабрична газ още няма , има някой модели и марки , дето ти слагат газ ТУК , но гаранцията си остава ! Това не е фабрично и важи само за евтинджосите
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    8-ми, съмнивам се ама много..Поне да беше казал какво е под капака. Доста безинови са ми минали през ръцете, под 8 трудно, а пък при СРЕДНА (както казваш) 120 (което значи да поддържаш над 140). е абсурдно почети. С чисто нови коли: 406 Купе 2.2 бензин, 160кс преди 15г едвам 650-700км, резервоар 65л, при средна около 100. А4 1.8 ТФСИ (2020), 8 е амбциозно, БМВ 520 (2019), до 100-120 ако караш дава 7/100, А6 55ТФСИ (245кс) 8-9/100 ако не я натискаш. Ситроен 1.8 (110кс), 1999г 7/100.... и т.н
  • #15
    Станчо куфара ( преди 2 години )
    Да ама не дизелът е за трактори и комбайни но не и за автомобили!!!
  • #14
    Бббб ( преди 2 години )
    Като спрат да карат на дизел цената ще падне.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Като спрат да карат на дизел цената ще падне.
  • #12
    пена ( преди 2 години )
    Вервам ви :-Д
fallback
Последни