fallback

Въпреки скъпата нафта, все още е по-изгодно да се карат дизелови коли

В момента бензинът е средно с 11% по-скъп спрямо октомври миналата година, а дизелът - с близо 30%

Горивото за дизелови автомобили сега струва до 20 евроцента повече за литър, отколкото е цената на литър бензин средно за Европа. Последното проучване на цените на горивата от AA показва, че средната цена на бензина в Европа сега е 1.84 евро на литър, като дизелът твърдо се връща над границата от 2 евро, което е с 4% по-скъпо от цената му миналия месец.

В момента бензинът е средно с 11% по-скъп спрямо октомври миналата година, а дизелът вече е с близо 30% по-скъп от преди година. Сега на средностатистическия шофьор на бензинов автомобил разходите за гориво са 2 210 евро годишно, което е с 219 евро повече, отколкото преди година - докато шофьорите на дизелов автомобил харчат 2020 евро годишно, което е със 126 евро повече от миналата година.

Експертът Пади Комин от AA Ireland казва: „Видяхме доста голям скок в цената на дизела през последния месец, въпреки че цените на бензина останаха до голяма степен непроменени през същия период. „Продажбите на дизелови автомобили бяха преобладаващи от 2008 г. до съвсем наскоро – така че тези високи цени на горивата ще засегнат голям брой шофьори в цяла Европа, във време, когато цените на енергията се покачват навсякъде.“

Смята се, че излишъкът в производството на бензин и дефицитът в производството на дизел са причина за разликите в цените. AA изчислява, че една дизелова кола ще измине средно около 850 км с един резервоар, докато разстоянието е 700 км за бензиновите, поради което въпреки че дизелът е по-скъп, потребителят все още е на сметка за определяния като среден пробег за Европа от 17 000 км на година.

fallback
  • #31
    Мало умие ( преди 2 години )
    Да а направо без каране можеш да го смъкнеш да ти връща гориво ако източиш резервоара в гаража
  • #30
    до 22 ( преди 2 години )
    Ти в коя година живееш? В момента бензинови коли на шосе дават 4.5 л/100. При леко каране 2.0 дизел, дори да е 180-190 коня, можеш да го смъкнеш на 4.
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    Още да поскъпне, та белким тия смрадове ги върнат за скрап. Забелязва се как взеха да търсят коли ставащи на газ. А дизелите кесят по автокъщите. Най вероятно и това е целта като стане скъпо да караш дизел и ще го засилваш към някоя смотана държава. Само тия по Люлин какво ще правят незнам, няма да има сажди рейсинг
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Ми проблем си е дори 10 на сто за газта пак ти излиза 11,4 лв за 100км при цена 1,14 литъра газ пропан а дизела и 4л на 100 да харчи при цена 3.35лева литър дизел ти излиза 13.4 лв за 100 км.Няма по добро от пропан бутан това е.Дизела умре
  • #27
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако ще ми е проблем дали колата харчи 5 или 6/100 по-добре да се качвам на градския транспорт
  • #26
    Дизел, Руди Дизел ( преди 2 години )
    Най-добрият двигател!
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    22-ри, има, има. Дори моя вагон в Швейцария дава 5 и малко, а говорим за 190кс, 1.7т комби. Карал съм 308SW с 1.6 дизел, 110кс... 4/100 с нормално каране, без жега.
  • #24
    До 22 ( преди 2 години )
    Ами ако дизела харчинповече още по зле за него
  • #23
    До 22 ( преди 2 години )
    Има има. Например Форд Фиеста МК3 (1991г) 1.8D. 60 коня. Среден разход извънградско на магистрала гори точно 4.5л. ако караш на пета скорост с 90-100км/ч. заедно с камионите. Градско гори около 6л. От по новите коли може да посочим Golf 8 2.0TDI 115 коня също гори около 4.5л. ако караш като пенсионер.
  • #22
    до 21 ( преди 2 години )
    Абе айде стига с тия диззели с 4,5/100 разход бе!!!!! Няма такава кола!!! Даже дизеловите хибриди на Пежо нямат такъв разход!!! Ако имаше дизел който при нормално каране да дава 4,5 разход, нито щяха да са проблем вредните емисии, нито щяхте да ревете за цената на горивата!!!!
fallback
Последни