В историята на автомобилната индустрия има много странни машини, една такава е Citroën DS PLR. Всъщност това не е типичен автомобил, както се вижда и от снимките, а тестова лаборатория за гуми на Michelin с вид на чудовище, според някои оценки.
В началото на 70-те години Michelin се заема да пусне на пазара високопроизводителни гуми за камиони, способни да работят при скорости от 100 км/ч и повече. Разработването на такива гуми за онова време обаче не е лесна задача и изисква голям набор от тестове. Специално за неговото решение през 1972 г. и по поръчка на Michelin специалистите на Citroen изграждат уникалната мобилна лаборатория Citroën DS PLR.
Автомобилът е дълбоко преработен вариант на Citroën DS Safari, чиято каросерия е удължена до 7,2 м и разширена до 2,45 м. Шасито включва пет оси - две управлявани отпред и три задвижвани отзад. Подобно на базовия Citroën DS, окачването е хидропневматично. Задните мостове са взети от Peugeot 504, колелата - от микробус Citroën H Van.
Дължината от над 7 м, два V8 двигателя, 10 колела и тегло от 9,5 тона не са характеристиките, които идват на ум, когато става въпрос за френски автомобили. Но не и за Citroën DS PLR. Задвижването е от два двигателя Chevrolet V8 с работен обем 7,4 л и мощност 390 к.с. всеки.
Агрегатите са разположени в задната част на автомобила и изпълняват различни функции - единият задвижва автомобила чрез автоматична 3-степенна скоростна кутия, а вторият работи за тестовото съоръжение. Именно там се намира и колело номер 11, което всъщност е най-важното.
Самото тестово съоръжение е въртяща се стойка, пригодена за колело на камион, и оборудвано с хидравлично задвижване, защитен обтекател и измервателно оборудване. Стойката е разположена в средната част на автомобила и има специален отвор, през който тестваното колело се спуска на пътя. С помощта на хидравлично устройство тестерите могат да симулират различни работни условия на гумата, независимо дали става дума за скорост, натоварване или ъгъл на завиване.
Citroën DS PLR, наричан галено „Mille Pattes“ (Стоножка), въпреки огромното си тегло е доста бърз автомобил и може да развие скорост 180 км/ч. В резултат на това гумите са тествани в широк диапазон от скорости и в условия, близки до естествените.
С течение на времето и развитието на стационарните тестови съоръжения необходимостта от Citroën DS PLR постепенно изчезва. В началото на 80-те години експлоатацията му е завършена и колата е паркирана в музея на фабриката Michelin в Клермон-Феран, където е и до днес.