fallback

Още 3 модела се провалиха на еко-тестове

Nissan Qashqai, Hyundai Tucson и Skoda Fabia не покриха всички изисквания на Green NCAP

Независимата организация Green NCAP, чиято цел е да оцени екологичната устойчивост на автомобилите на пазара, проведе поредните си кръг от тестове. Те са по-трудни от класическата хомологация (WLTP), като се взимат предвид както резултатите, получени в лабораторията, така и тези от пътя, където автомобилите са подложени на серия от по-взискателни и сурови изпитания. Този път бяха изследвани три модела - Hyundai Tucson, Nissan Qashqai и Skoda Fabia с бензинови двигатели със или допълнителни без електрификация.

Hyundai Tucscon – 2 звезди

Green NCAP даде 2 звезди от 5 на корейския SUV, задвижван от пълната хибридна система, състояща се от 1,6-литров бензин турбо-двигател и електромотор със съвкупна мощност 230 к.с. Получените резултати са под средните по отношение на „Индекса за чист въздух“, като при движение по магистрала се отчита високо производство на амоняк и прекомерните емисии на CO, особено когато се изисква повече мощност.

Преценката за пълното хибридно задвижване е добра в ситуации на шофиране, определени като „нормални“, т.е. извънградски пътища, докато в града и на магистралата измереният среден разход нараства съответно до 8 и 9 литра бензин на 100 км. Сериозно се увеличават и емисии от парникови газове-

Hyundai 1.6 HYBRID FWD AUTOMATIC

Индекс за чист въздух - 4,2/10

Индекс на енергийна ефективност - 4,5/10

Индекс на парникови газове - 3,1/10

Nissan Qashqai – 2,5 звезди

За своите тестове Green NCAP използва Qashqai 1.3 mild hybrid с мощност 157 к.с. и предно задвижване. Според тестовете, компактният SUV има добър контрол върху замърсяването, като тестовете в лаборатория и тези в реални условия не показват особена разлика. Както се случва при редица подобни модели, разходът се увеличава значително при движение по магистрални участъци с по-висока скорост, но 6,7 л/100 км се счита за добър показател при бензинов SUV.

Увеличеният разход на гориво обаче води и до по-големи стойности на вредни емисии и това е причината, поради която проверяващите дават на Qashqai само 2,5 звезди.

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T mild hybrid

Индекс за чист въздух - 7/10

Индекс на енергийна ефективност - 3,9/10

Индекс на парникови газове - 2,1/10

Skoda Fabia – 3 звезди

Малкият чешки автомобил се представя най-добре от триото модели, като получава 3 от максимума 5 звезди. Благодарение на 1,0-литровия бензинов, 3-цилиндров двигател с атмосферно пълнене със 75 к.с., по време на тестовете Fabia постига максимален разход на гориво от 6 л/100 км. Минималният обаче е особено впечатляващ – 3,9 л/100 км, отчитат от Green NCAP.

Слабостите на модела са свързани с емисиите на твърди частици (автомобилът не разполага с никакъв тип филтър), както и със студения старт. Както цяло обаче Fabia демонстрира, че малките коли могат да бъдат ефективни без нужда от електрификация.

Skoda Fabia 1.0 MPI

Индекс за чист въздух - 5,8/10

Индекс на енергийна ефективност - 6/10

Индекс на парникови газове - 4,9/10

fallback
  • #6
    Пропов ( преди 2 години )
    Понеже съм тотално против тази Еко мафия, колкото повече отричат нещо, за мен това нещо е толкова по добро. Една кола за да върви, трябва да гори. Дали течно гориво, газ или ток - все едно. С пръдня боя не става! Като имаш да местиш 2 тона, те си искат конкретно количество енергия. Аз вярвам във физичните закони, не на рекламите. Движението е насочена енергия. Енергията е конкретно измерима и не е безплатна. Просто в някой случаи сметката е леко разтеглена във времето , но все пак идва.
  • #5
    Гост ( преди 2 години )
    До3. Мъртвородената технология работи повече от 100 години и ще продължава да работи още в товарния транспорт.
  • #4
    Лудория до 2 ( преди 2 години )
    Виж има сайта. Ще се изненадаш какви оценки имат дизеловите автомобили. 1 точка, 1.5 точки... Едно Ауди има 3 точки. Те така за дизела - нещо, направено да се използва на полето, няма как да работи в града.
  • #3
    Факт! ( преди 2 години )
    Дизела е боклукчава мъртвородена технология
  • #2
    Име ( преди 2 години )
    А, каов стаа УЕ? Нали бензиновите "бегачки" бяха върли екологични двигатели. Що тъй звездите им бягат? Даже на 1.0 трицилиндровите ***. Стана ли ви ясно сега, че не е заради "екологията", а заради лобизъм! Лайте още срещу дизела, *** такива.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Хаха е как проиВедението на Ваг няма да е най тия фв трябва да бъдат закрити
fallback
Последни