fallback

Мошеници откриха безпроблемен начин за превъртане на километража

Устройството „филтър на пробега“ се продава свободно в интернет на достъпна цена

„Бизнесът“ с превъртане на километража на употребявани автомобили отдавна процъфтява с усилията на недобросъвестни търговци. Сега този вид измама е достигнала фундаментално ново технологично ниво, благодарение на едно ново устройство.

Всеки шофьор знае, че колкото по-малък е пробегът на употребявана кола, толкова по-изгодно може да бъде продадена на вторичния пазар. В наши дни обаче електрониката на много нови модели изобщо не може да бъде излъгана, като това се дълж на усилията на автомобилните производители. При моделите след 2017 г. превъртането на километража е много трудно и изглеждаше сякаш ерата на измамите с пробега върви към своя край.

Оказва се, че дори и най-сложната електроника на съвременните автомобили все още може да бъде измамена. При това за целта не е нужно да се търси „специалист“ и да се плаща сериозна сума. За целта се закупува специално устройство. То се нарича по различни начин - скоростен филтър, „филтър за пробег“, „стоп филтър“, „стоп пробег“, „устройство за спиране на пробега“, като цената му в интернет е около 300-350 долара в зависимост от марката на автомобила, за който е предназначено.

Устройството изглежда като сноп от проводници с два конектора в краищата и кутии, прикрепени към единия от тях. Инсталирането не е сложно, като всеки електротехник н сервиз може да премахне таблото на автомобила, да разкачи CAN-шината, която е свързана с базата данни на превозното средство и след това ще я свърже обратно, но вече през „филтъра“. След това панелът се поставя обратно и с помощта на стандартните бутони километражът се рестартира.

В този случай допълнителното устройство заблуждава компютъра, че автомобилът стои на място. Решението е доста елегантно и удобно за собственик, който е планирал да продаде колата си след време и да измами бъдещия купувач. Той просто трябва да премахне „филтъра“, когато пусне автомобила за продажба. А следващият собственик няма как да разбере, че е преметнат.

fallback
  • #10
    Democratishedouchlan ( преди 1 година )
    Тоя машинка някаде 2016 гизлезе...
  • #9
    Не разбрали ( преди 1 година )
    Виждам по коментарите, че статията се чете през пръсти. Когато си сложиш устройството, самата кола ще показва по-малко километри от изминатите реално, нищо няма де се превърта в последствие. В сервиза и в пунктовете за ГТП ще се запишат показателите на километража, които няма да са реални. Така последващите проверки стават безполезни.
  • #8
    Има начини ( преди 1 година )
    В някой държави от вноса или от производството докато е нова си има история и на всеки преглед ти отбелязват навъртяните километри или мили.И напълно безплатно и легално може всеки който иска да си купи кола може да си провери регистрацията в регистъра и ще разбере годината на производство,причини за скъсване от годишен преглед,километри на колата от преглед до преглед,цвят брой собственици и дори препоръки за сервиз.Та когато провериш номера и има разминаване на километрите ти преценяваш дали..
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    В Холандия на всяко ГТП се регистрира пробега и има запис на историята от момента в който частите са станали автомобил. Та с тази 'велика' шмекерия ще падне едно разглобяване и сглобяване на половината кола всяка година. Никой нормален местен няма да си го причини. Ще се поинтересуват братята, дето изнасят коли по балканските ширини на 'реални' километри. И отново стигаме до това, че тези устройства са направени за масово ползване в бедните страни.
  • #6
    psb ( преди 1 година )
    Ударите и боята и тук не са част от историята на автомобила. Поне на Шкода. Всичко й е пребоядисвано, освен тавана, нищо няма отбелязано никъде. Смяна на преден мост, лагер главини, по време на гаранция - документално мълчание...
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Проверка през carfax и carvertical върши работа ,оправдани 20 евро ;)
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    3-ти, навсякъде правят, стига колата да не се продава на местния пазар.
  • #3
    До долния ( преди 1 година )
    Напротив, занимавам се с коли и мога да ти кажа, че си нямаш на идея какви шмекерии правят в Германия, Италия и всички други държави от които внасяме коли втора ръка. Особено километрите са манипулирани масово, да не говорим за удари по колите които се прикриват дори от лицензирани доставчици на марките и могат да се хванат само с уреди за измерване на лака и боята, а документално всичко е наред. Мошеници има навсякъде, но е факт че тук са много повече.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Аман от тези хитрини за крадци, мошеници и дяволи. В нормалните страни гледат не само числото на километража, но и сервизна история, фактури, печати и пр. Тези гяволъци са за бедняшки пазар като нашия, където всеки мисли, че лъже другия. Затова сме на дъното на Европа.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    абе хубаво давате идеи, но си има начини да се разбере дали пробега е реален или не. Примерно в Германия, ако прадавача скрие нещо за колата (км, щети), а купувача го разбере след сделката, може да върне колата (през автокъща), При частните, еми там ако няма разбиране през съда, но резулата е същия.
fallback
Последни