fallback

Porsche подготвя Taycan с 1000 к.с., за да бие Tesla Model S Plaid

Два прототипа на германския електромобил въртят обиколки на Северната дъга

Германският производител Porsche работи върху електромобил с мощност над 1000 к.с., който ще излезе на пазара през 2023 г. Все още не ясно дали това ще бъде нова версия на Taycan или това ще е състезателна кола, с която марката ще участва в някой GT-шампионат, съобщава Autoevolution.

Когато Porsche пусна Taycan през 2019 г., малко хора си представяха съперничеството между електрическия състезател от Цуфенхаузен и топ-версията на Tesla Model S, наречена Plaid. Дотогава никой не считаше Tesla за производител на спортни автомобили, въпреки че първият модел на марката Roadster беше именно такава кола.

Porsche обаче смело навлезе в територията на електрическите автомобили и съперничеството с Tesla се пренесе на една от най-известните писти в света - „Нюрбургринг“. През 2019 г. Германската марка грабна титлата за най-бързо електрическо превозно средство на Северната дъга, след като Taycan Turbo записа 7 минути и 42 секунди на 20,8-километровото трасета.

Две години по-късно Tesla Model S Plaid си върна първото място със 7 минути и 36 секунди, но Porsche Taycan Turbo S подобри това постижение – 7:33.3 минути, което е рекорд на трасето до момента. Въпреки това, в Porsche са наясно, че Tesla ще се опита да си върне короната и се готви усилено за нейната защита.

Затова и не е изненадващо, че на „Нюрбургринг“ беше забелязан прототип на Taycan, който усилено върти обиколки на пистата. Зад волана му е Ларс Керн – пилотът, който записа рекорда през 2022 г. и това е доказателство за сериозните намерения на германците. По-интересното е, че прототипите всъщност са два, като се отличават единствено по колелата. Машините имат огромно задно крило и допълнителни аеродинамични елементи.

Други подробности за тестваните електромобили липсват, но се твърди, че двата прототипа развиват мощност от 1000 к.с. Това е приблизително колкото Tesla Model S Plaid и нейните 1020 к.с., като е значително повече от 750-те к.с. на Porsche Taycan Turbo S.

Снимки: Autoevolution

fallback
  • #13
    Striker ( преди 2 години )
    Швабен зи каскен пак са опашкари, хаха! Бат' Илон с малко тюнинг на Tesla S ot 2012-та ошамари немските инженери Ханс и Мехмед, дето го разработваха тоя Хайван 100 години и сега тамааан ще чукнат 1000 к.с. и Ще излезе Plaid Plus с 1200к.с. и пак ще се окъкат.
  • #12
    До долния ( преди 2 години )
    В голяма грешка си. Покажи ми къде porsche рекламират, че това е семеен автомобил? Винаги са изтъквали спортните му характеристики. А от друга страна, разликата в размерите е очевидна, особено в полезния вътрешен обем. И остава отворен въпросът, защо от porsche правят спортния си по-малък автомобил, да е по-тежък от доста по-големия семеен базов Tesla модел S? А многото коне не правят автомобила спортен, в най-добрия случай ще го направят muscle car.
  • #11
    До 10 ( преди 2 години )
    Колкото базов Тайкан Комби с 410 коня е чисто спортен и не семеен толкова и базова Тесла S с 660 коня и по-ниско тегло от Тайкана е чисто семейна и не спортна а разликата в размерите не е значителна
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Ще коментираш ли разликата в размерите и практичността им? Има ли не спортен Тайкан? Чисто семеен?
  • #9
    До 1,7,8 ( преди 2 години )
    Щом е седан с 1000 коня и цена 140 хил евро с опционален пистов пакет и имаше тестове на Нюрбургринг преди да го пуснат значи автоматично не е просто някакъв си семеен модел. И Плайд с пистов пакет и Тайкан Турбо Комби може да се каже че са едновременно и семейни и спортни стига с тези подробности и глупости и двата са много добри пък нито единия е направен да е само семеен нито другия да е само спортен
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    докато Тесла модел S е проектирана за семеен седан, който има повече мощност и по подразбиране няма как да се представи добре на писта. Въпросът е защо от porsche чакаха цели две години, за да подобрят някакви си 10 секунди преднина? Дали не е защото, знаеха че от Тесла отново ще ги направят за смях и пак ще им вземат рекорда на спортния автомобил с автомобил на семейна платформа, като компенсират недостатъците и само с повече коне и по-добро сцепление? А Тесла дори няма подходящи спирачки.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Бъркаш хронологията! Първият който я постави рекорд на Нюрбургринг беше Порше тайкан, защото беше проектиран за там. Тесла им би рекорда цяла година по-късно, а чак сега от porsche успяха да си го върнат. А Порше тайкан беше рекламиран точно със способностите си на писта и е проектиран за тази цел, докато Тесла модел S е проектирана за семеен седане проектирана за семеен седан
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    до #3: Защото още се учат. Тесла имаше 10 г. преднина. Екип с опит не се изгражда толкова бързо. За Порше електромобилите са нещо ново.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Никой не мисли Тесла за спортен автомобил и всички подчертават че това е семеен автомобил. Точно за това е смешно спортния модел Порше тайкан да пада точно на писта от семейния автомобил. Хайде това че пикапът на Тесла го бие на ускорение до 100 и вероятно на четвърт миля, не е толкова проблем за спортен автомобил като porsche, който е направен да се представя по-добре на писта, но и на писта да пада вече е срамно
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Явно така ще я карат сега чакат Тесла да им подобри рекорда с пистовия пакет на S Плайд после да пуснат Тайкан с 1000 коня пак да си го върне :D
fallback
Последни