Германският производител Porsche работи върху електромобил с мощност над 1000 к.с., който ще излезе на пазара през 2023 г. Все още не ясно дали това ще бъде нова версия на Taycan или това ще е състезателна кола, с която марката ще участва в някой GT-шампионат, съобщава Autoevolution.
Когато Porsche пусна Taycan през 2019 г., малко хора си представяха съперничеството между електрическия състезател от Цуфенхаузен и топ-версията на Tesla Model S, наречена Plaid. Дотогава никой не считаше Tesla за производител на спортни автомобили, въпреки че първият модел на марката Roadster беше именно такава кола.
Porsche обаче смело навлезе в територията на електрическите автомобили и съперничеството с Tesla се пренесе на една от най-известните писти в света - „Нюрбургринг“. През 2019 г. Германската марка грабна титлата за най-бързо електрическо превозно средство на Северната дъга, след като Taycan Turbo записа 7 минути и 42 секунди на 20,8-километровото трасета.
Две години по-късно Tesla Model S Plaid си върна първото място със 7 минути и 36 секунди, но Porsche Taycan Turbo S подобри това постижение – 7:33.3 минути, което е рекорд на трасето до момента. Въпреки това, в Porsche са наясно, че Tesla ще се опита да си върне короната и се готви усилено за нейната защита.
Затова и не е изненадващо, че на „Нюрбургринг“ беше забелязан прототип на Taycan, който усилено върти обиколки на пистата. Зад волана му е Ларс Керн – пилотът, който записа рекорда през 2022 г. и това е доказателство за сериозните намерения на германците. По-интересното е, че прототипите всъщност са два, като се отличават единствено по колелата. Машините имат огромно задно крило и допълнителни аеродинамични елементи.
Други подробности за тестваните електромобили липсват, но се твърди, че двата прототипа развиват мощност от 1000 к.с. Това е приблизително колкото Tesla Model S Plaid и нейните 1020 к.с., като е значително повече от 750-те к.с. на Porsche Taycan Turbo S.
Снимки: Autoevolution