fallback

Porsche подготвя Taycan с 1000 к.с., за да бие Tesla Model S Plaid

Два прототипа на германския електромобил въртят обиколки на Северната дъга

Германският производител Porsche работи върху електромобил с мощност над 1000 к.с., който ще излезе на пазара през 2023 г. Все още не ясно дали това ще бъде нова версия на Taycan или това ще е състезателна кола, с която марката ще участва в някой GT-шампионат, съобщава Autoevolution.

Когато Porsche пусна Taycan през 2019 г., малко хора си представяха съперничеството между електрическия състезател от Цуфенхаузен и топ-версията на Tesla Model S, наречена Plaid. Дотогава никой не считаше Tesla за производител на спортни автомобили, въпреки че първият модел на марката Roadster беше именно такава кола.

Porsche обаче смело навлезе в територията на електрическите автомобили и съперничеството с Tesla се пренесе на една от най-известните писти в света - „Нюрбургринг“. През 2019 г. Германската марка грабна титлата за най-бързо електрическо превозно средство на Северната дъга, след като Taycan Turbo записа 7 минути и 42 секунди на 20,8-километровото трасета.

Две години по-късно Tesla Model S Plaid си върна първото място със 7 минути и 36 секунди, но Porsche Taycan Turbo S подобри това постижение – 7:33.3 минути, което е рекорд на трасето до момента. Въпреки това, в Porsche са наясно, че Tesla ще се опита да си върне короната и се готви усилено за нейната защита.

Затова и не е изненадващо, че на „Нюрбургринг“ беше забелязан прототип на Taycan, който усилено върти обиколки на пистата. Зад волана му е Ларс Керн – пилотът, който записа рекорда през 2022 г. и това е доказателство за сериозните намерения на германците. По-интересното е, че прототипите всъщност са два, като се отличават единствено по колелата. Машините имат огромно задно крило и допълнителни аеродинамични елементи.

Други подробности за тестваните електромобили липсват, но се твърди, че двата прототипа развиват мощност от 1000 к.с. Това е приблизително колкото Tesla Model S Plaid и нейните 1020 к.с., като е значително повече от 750-те к.с. на Porsche Taycan Turbo S.

Снимки: Autoevolution

fallback
  • #23
    TSLA ( преди 2 години )
    #18, #19 Това е истината. Обаче истината и мисленето са болезнени и както беше казал Хенри Форд, това е причината толкова малко хора да мислят. Причиняваш болка на хората и ти цъкат минуси. А истината е, че IPM-SynRM мотори с ротори от съединен мед+карбон за първи път в историята, развъртащи се до над 20 000 оборота и с извънземни параметри ги има само в една кола на тая планета и тая кола се казва MODEL S PLAID. Оттам нататък и 17 мотора да турите, все ще сте втори. И причината е 1: МИСЛЕНЕ
  • #22
    TSLA ( преди 2 години )
    На 11.06.2022 в 12:31 Щатско време, колегата mulot30th минава четвърт миля за 8.834 секунди с терминална скорост 259.7 км/ч - отчетено с апаратурата на драг трасето с официално издадена бележка. Колата е червен PLAID с напълно stock задвижване и полусликове. С малко програмация на контролера или още по-просто - след следващия ъпдейт по въздуха, Порша пак ще я търсим по картата.. "Съдба, колега!" - И. Мъск
  • #21
    До долния ( преди 2 години )
    Това го обясних в предишното мнение. Но е редно да отбележим, че над две трети от всички продадени поршета са имали проблеми с батериите и са им заменени. На които е било възможно де, защото много от тях са се запалили и са изгорели, а от porsche плащат луди пари това да се пази в тайна от медиите и да не се шуми по въпроса. От друга страна, ако дори една Тесла се запали, това става медийна сензация и още на другия ден се отразява във всяка една медия.
  • #20
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-добрият пример за гениалността на Тесла е как реши проблема със загубата на въртящ момент на електродвигателя при високи обороти. Порше сложи двустепенна СК. Тесла обви с карбон ротора и в момента има единственият автомобил на света, който има постоянен въртящ момент от 0 до макс. обороти. По-просто, по-евтино, по-леко и по-дълготрайно решение.
  • #19
    анонимен ( преди 2 години )
    А защо ли поршето е толкова тежко, неефективно и бавно? Дали не е заради закостенялото мислене на инженерите им, които решиха да сложат на електромобил скоростна кутия и съединители, които според тях трябваше да го направят по-ефективен, да увеличат пробега и да подобрят ускорението при високи скорости, но освен че постигнаха точно обратното, го направиха и по-тежък. Тесла вместо скоростна кутия, просто добави много по-лек трети двигател, който наистина подобри ускорението при високи скорости.
  • #18
    До 14 ( преди 2 години )
    На такива като тебе винаги задавам един и същ въпрос. Какво им пречеше на porsche да направят автомобил с повече коне даже преди Тесла? Какво им пречеше да направят 500 килограма по-лек автомобил, като ще е спортен? Какво им пречеше, да направят много по-бърза обиколка на Нюрбургринг, за да е невъзможно на Тесла да си помисли да ги настига със своя семеен седан?Отговора на всички тези и на всички подобни въпроси е един и същ. Не го правят, защото не могат, а не защото не го искат от все сърц ...
  • #17
    До 15 ( преди 2 години )
    Ти пък съвсем нямаш връзка с реалността значи 5% разлика в теглото дава 400% повече обхват според твоите простотии
  • #16
    До 14 ( преди 2 години )
    И как измери че е много по-добра кола която за 190 хил евро е по-слаба по ускорение и макс. скорост и с много по-малка практичност но пък цели 3 секунди по-бърза на Нюрбургринг от Плайда за 140 хил. Като цяло може да е по-добра но не е с много а за парите си не е по-добра така че е относително по-скоро е според предпочитания
  • #15
    Ff ( преди 2 години )
    Ама теглото при електроколите определя и обхвата....Тайван има обхват 200 км!!Плейд 800!!!!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    На Тесла им трябваха 300 коня в повече за да бият Тайкана ! Лошото е , че Тайкана струва доста повече от Теслата , ама е много по-добрата кола , а това струва пари! За съжаление на тези като мен
fallback
Последни