fallback

Голямата стъпка: тестваме новото Renault Austral

Най-луксозният кросоувър в историята на френската компания показва новата й посока за развитие

Автомобилните компании винаги са се делели на два лагера. Eдните минават за престижни, предлагат повече и искат повече в замяна. Другите се задоволяват да ни дават достъпна мобилност и да печелят от обеми, а не от високи цени. Проблемът е само, че в последните две години става все по-трудно да определим коя компания към кой лагер принадлежи.               Повече от 60 години Renault е една от емблемите на масовия сегмент - с дълъг низ от модели, които не бяха точно бляскави, но за сметка на това бяха достъпни и практични - от Dauphine до сегашното Clio.

Но сега компанията иска да се върне по-назад в миналото, към 20-те и 30-те, когато Renault означаваше елитен автомобил. И ето я първата голяма стъпка в тази посока - новото Renault Austral.                    Самият факт, че французите са избрали изцяло ново име за този модел, показва до каква степен искат да скъсат с миналото. Компактните SUV са най-доходният сегмент на европейския пазар, но ако ви попитам кой беше досега моделът на Renault в него, може и да не се сетите веднага за отговора.

Kadjar беше един доста скучен клонинг на Nissan Qashqai, и логично не събуди особен ентусиазъм у купувачите. Но сега тази кола е плод на вече по-хладните отношения в алианса между Renault и Nissan. Тя ползва същата платформа като Nissan и Mitsubishi, но технологиите, задвижването, дизайнът са изцяло френски. А сглобката е на завода в Паленсия, което обяснява защо тестваме тази кола тук, в сърцето на Испания.                    Дизайнът, както вече сте забелязали, е умерена еволюция на познатата ни от последното десетилетие естетика - с характерните Ес-образни светлини, наложени от Лоренс ван ден Акер, и с още по-набъбнала емблема на предната решетка. Истинската революция на новия главен дизайнер Жил Видал ще видим след година в бъдещия Scenic. Тук ролята на Видал се ограничава с леко изчистване на линиите и премахване на заоблености. Резултатът определено хваща окото. Но наистина радикалната промяна при Austral е не отвън, а отвътре.                    Ако не сте следили новините напоследък, може и директно да не повярвате, че този интериор идва именно от Renault. Няма ги вече евтините материали и недодяланите бутончета. Няма я мултимедията с управление, по-малко логично и от презборни дебати. Вместо това Austral предлага същите два съединени екрана, които видяхме в електрическото Megane e-Tech. Графиката им е красива и с фантастична резолюция. Информационната система интегрира директно основни услуги на Google, включително Google Maps като основна навигация и Google Play за приложения.                       В добавка към това получавате отличен 9-инчов хедъп дисплей на предното стъкло и общо 32 електронни асистента при шофиране. Austral на практика може сам да си следва лентата, да намалява и ускорява при нужда, и да спира автоматично при засичане на пресичащи пешеходци или колоездачи. Качеството на материалите е скочило забележимо, макар че все пак трябва да ви предупредим, че ние тестваме най-високото и скъпо ниво на оборудване. Това, което отначало ще ви се стори като футуристичен скоростен лост, всъщност е доста оригинален плъзгащ се подлакътник. Самият скоростен лост е отдясно на волана, като при Mercedes.                      Тапицерията с елементи на алкантара се среща само тук, както и масажната функция на седалките. Самите седалки са безукорно удобни, точно както бихте очаквали от един френски автомобил. В Renault се хвалят, че мястото за краката на задните пътници е рекордно за сегмента, но всъщност има една уловка. Задната седалка е върху релси и се плъзга 16 сантиметра напред и назад. В най-задно положение наистина осигурява забележителен комфорт, но пък тогава намалява обема на багажника. В най-предно положение товарното пространство достига внушителите 555 литра. Но това е за сметка и на липсващата резервна гума.                     Austral е дълъг 4 метра и 51 сантиметра - с пет над стария Kadjar и с почти десет над актуалния Qashqai. Но това не е единственото, по което се отличава от роднините си по алианс.

Голямата новина: вече няма дизел. И няма дори чисто бензинов двигател. Цялата гама на Austral се състои само от хибридни модели. Най-базовият от тях е така нареченият мек хибрид, с 12-волтова система и познатия ни 1.33-литров турбомотор, съвместна разработка на Renault, Nissan и Mercedes. Мощността тук може да е 140 или 160 коня.                        След това идва 48-волтовият хибрид със 130 коня, насочен към най-чувствителните откъм вредни емисии пазари. Излишно е да ви казваме, че той дори няма да се предлага в България.

И накрая идва моделът, който именно тестваме и на който според Renault ще се пада най-голяма част от продажбите - пълният хибрид. Концепцията вече ни е позната от хибридното Clio: съчетание от бензинов мотор, два електромотора и прословутата многорежимна трансмисия без съединител, създадена първоначално за Формула 1. Но има една съществена разлика - докато Clio ползва добрия стар атмосферен 1.6, под капака на Austral се крие нещо съвсем друго.                         Това тук е изцяло нов 1.2-литров двигател с 3 цилиндъра и турбо, създаден почти от нулата. Eдинствената прилика между него и злополучния 1.2 ТCe на Renault от предишни години е разстоянието между цилиндрите. Иначе това е двигател, създаден от нулата с една-единствена цел - да е колкото може по-икономичен. Блокът и цилиндровите глави са алуминиеви, но пък и натоварването е по-ниско, защото моторът работи по цикъла на Милър.      

Renault Austral E-Tech

200 конски сили максимална мощност

410 Нм максимален въртящ момент

8.4 секунди 0-100 км/ч

Има и още две разлики с досегашните хибриди на Renault. Първо, батерията е пораснала до цели 2 киловатчаса. И второ, режимите на трансмисията са се увеличили с един до общо 15. Реалният резултат от това е, че в града Austral се движи само на ток в цели 80% от времето. И съответно пести доста гориво. Средният разход в комбиниран цикъл според Renault е малко над 4.5 литра на сто километра. Извън града електромоторът осигурява добър начален тласък при ускоренията, но колата е далеч от спортното усещане, а ускорението от място до 100 км/ч отнема доста над 8 секунди. В нашия тест, който бе изцяло по магистрали и планински пътища, разходът бе около 6.5 на сто.                     За сметка на това комфортът на окачването е безукорен, а и обезшумяването е доста добро, ако не броим един необичаен аеродинамичен шум при магистрални скорости.

Просветът няма да ви смае, но и не е нужно - Austral е само с предно предаване, без възможност за 4x4. Може обаче да има завиващи задни колела, ако си поръчате системата 4Control като опция. На дълъг път тя подобрява забележимо стабилността. Но всъщност е най-полезна в града. Задните колела могат да се отклоняват на 5 градуса, което намалява диаметъра на завой с повече от метър, до едва 10.10 метра. Това е по-добре от повечето малки градски коли.                   Изобщо Austral е практичен и много комфортен, макар и не смайващо динамичен автомобил. И определено се усеща качествено направен. Има само един проблем: цената. При дебюта си Kadjar можеше да се купи за малко над 40 000 лева. Austral започва от цели 59 000 за бензиновия мек хибрид. Вярно е, че това включва доста оборудване - 19-цолови лети джанти, големия екран на мултимедията, предни, странични и задни паркинг сензори и камера за задно виждане, амбиентно осветление с 48 цвята, кожен волан и плъзгаща се задна седалка.

За 69 хиляди можете да вземете пълен хибрид в средното ниво на оборудване, вече с 20-цолови джанти и пълен набор електронни асистенти. А колата, която виждате на екрана, в ниво Iconic Esprit Alpine, ще ви даде предни седалки с отопление и масаж, 360-градусова камера и подглавници, които могат да си променят не само височината, но и ъгъла.                       После стигаме до платените опции: 3500 лева за завиващите задни колела, близо 800 за хедъп дисплея - което определено си струва, около 300 за подгрев на предното стъкло и 1200 за аудиосистема от Harman Kardon.

Това може да се стори солено на хората, които още мислят за Renault като за бюджетен производител. Но е определено под цените, с които сме свикнали в премиум сегмента. Възможно ли е Renault Austral да е успяло да съчетае най-доброто и от двата свята? Само пазарът може да отговори на това.          Още снимки от теста на Renault Austral вижте в ГАЛЕРИЯТА:

       

 

fallback
  • #13
    Е, как що? ( преди 2 години )
    Кой ще пере и препира френските държавни пари ако се закрият, кой, кой!!?
  • #12
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    "Най-луксозното" рено - с 1.3 до 1.6л малолитражки, се същият шит като качество и надежсност...бе що продължават да се мъчат тия, вместо кротко да се закрият!?
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    На автосалона бяха изложили топ-версията с върховото оборудване. А бе изглежда перфектно колата отвътре, но не съм я карал и няма как да дам мнение за пътното й поведение. Цената действително е доста солена - 60 бона за базов компактен SUV на Рено доскоро би звучало като фантастика, но такива са новите реалности. Един размер по-голямата Мазда CX-60 започва от 100к и с лекота стига до 115 000.
  • #10
    TK ( преди 2 години )
    Кой ти говори за 12 цил. споменава се 4 цил., по редица причини, и малко по-голям обем 1.6-1.8. Дали не могат да бъдат оптимизирани и докарат приблизително същите емисии. Или по-добре 1.0т , 3 цил. и работещо на ръба на възможното термично натоварване. Downsizing-a работи, но до определен лимит. Някои от производителите започнаха леко да повишават работния обем, поради точно обратния ефект на това което се търси от производството на тези миксери. Хайде със здраве
  • #9
    До долния ( преди 2 години )
    Ми ходи направи ти двигател бе с 12 цилиндъра да харци 2 на 100 и да влезе у нормите с 30г цо2 на 100 км гло пак
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Смахнат си ти, 7ми. 6.5 разход на кибрит, ускорение много над 8сек., не смеят да го кажат, цена 60-70-80 хил. лв., дали има таван? Гуми 20 цола, няма 4х4, но завиващи задни за 3500 лв...., все пак от нулата, но три цилиндъра, за 60-70-80 хил. лв................Вярно сме смахнати, че ги търпим тия от ЕС.
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    А бе какви големи двигатели бе да не сме 60-те години в Детройд не сте ли чували за вредни емисии и стандарти Евро.Смахнат народ е българския
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    1.2 плюс два електромотора, които са общо 75 квтч. Ама ти си приказвай, не пречиш на никого
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази тежка кола ще се движи от анемичен 3-цилиндров двигател 1,2, който при 120-130 започва да издиша.!!! Че и луксозна била! Отново искат с трици маймуни да ловят. Луксозна е цената й - останалото е слабоват, нормален СУВ.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не искам да съм груб, но по-скоро клони към Дачия на премиум цена от колкото към Нисан, за справка вжите Нисан Ария.
fallback
Последни