В продължение на десетилетия панелът с приборите на немските автомобили беше нещо функционално и красиво. Изчистеният дизайн поставяше акцент върху четливостта, преди всичко. През последните години обаче нарастването на LCD-екраните, които заменят традиционните механични циферблати, позволи на автомобилните производители да експериментират.
В своите мощни автомобили компаниите Audi, BMW и Mercedes се възползваха от възможността да направят дизайнерски решения с габарити, които предизвикват спорни оценки. Таблото с цифрови измервателни уреди позволява безкрайни възможности, но германците направиха оборотомерите нечетливи, информира Roadandtrack.
При M3 с ръчни скорости в стандартната си конфигурация оборотомерът е отстрани в края на екрана и се движи обратно на часовниковата стрелка, а не отпред и в центъра, както е при повечето съвременни бензинови модели на BMW. Това се прави, за да се освободи центъра на екрана за показване на допълнителна информация, като например навигация и асистенти за водача. BMW промени екрана в новото M2, но според изданието, не изглежда като подобрение.
Audi RS3 има три настройки на таблото – при едната се показва традиционен кръгъл оборотомер в центъра, втората е тип стик за хокей, а третата показва обороти в минута, нарастващи от горната част на дисплея надолу. С други думи - 1000 rpm (об/мин) е близо до горната част на екрана, 7000 rpm е близо до долната. Третият вариант е по подразбиране във всички RS3, въпреки че този с хокейния стик е много по-четлив.
При Mercedes сякаш е най-зле. И двете графики се променят в центъра с нарастване на оборотите, а в тази отдясно няма действителни цифрови маркировки по оста - само обороти, изписани цифрово под скоростта. Защо? Плюс това има няколко сектори за показване на абсолютно безполезни показания за конски сили и въртящ момент. Но трябва да се отбележи, че и Audi, и BMW предлагат подобни (безсмислени) дисплеи.
Не всички германски автомобилни производители са прегърнали абсурда. При Volkswagen има възмущение заради ужасната нова информационно-развлекателна система в GTI и Golf R, но поне тези коли имат обикновен централен оборотомер. Porsche също така все още използва красиви аналогови тахометри във всичките си автомобили, с изключение на изцяло електрическия Taycan.
Това, което е разочароващо е, че тези автомобилни производители могат да създадат нетрадиционни, но все пак четливи оборотомери. Автомобили на GM като Cadillac Blackwing и новия Corvette предлагат изглед с хоризонтална лентова графика на оборотомер точно в горната част на екрана. Прост и четлив, карайки шофьора да се чувства като в състезателна кола. Сякаш Audi, BMW и Mercedes отговарят на стереотипа, че германците са твърде скучни и сковани. Всичко, което правят, е да ни карат да изпитваме носталгия към добрите стари времена.