fallback

Какво се случва с германските оборотомери?

Устройствата стават все по-нечетливи, нефункционални и не на място

В продължение на десетилетия панелът с приборите на немските автомобили беше нещо функционално и красиво. Изчистеният дизайн поставяше акцент върху четливостта, преди всичко. През последните години обаче нарастването на LCD-екраните, които заменят традиционните механични циферблати, позволи на автомобилните производители да експериментират.

 

 

В своите мощни автомобили компаниите Audi, BMW и Mercedes се възползваха от възможността да направят дизайнерски решения с габарити, които предизвикват спорни оценки. Таблото с цифрови измервателни уреди позволява безкрайни възможности, но германците направиха оборотомерите нечетливи, информира Roadandtrack.

При M3 с ръчни скорости в стандартната си конфигурация оборотомерът е отстрани в края на екрана и се движи обратно на часовниковата стрелка, а не отпред и в центъра, както е при повечето съвременни бензинови модели на BMW. Това се прави, за да се освободи центъра на екрана за показване на допълнителна информация, като например навигация и асистенти за водача. BMW промени екрана в новото M2, но според изданието, не изглежда като подобрение.

 

 

Audi RS3 има три настройки на таблото – при едната се показва традиционен кръгъл оборотомер в центъра, втората е тип стик за хокей, а третата показва обороти в минута, нарастващи от горната част на дисплея надолу. С други думи - 1000 rpm (об/мин) е близо до горната част на екрана, 7000 rpm е близо до долната. Третият вариант е по подразбиране във всички RS3, въпреки че този с хокейния стик е много по-четлив.

При Mercedes сякаш е най-зле. И двете графики се променят в центъра с нарастване на оборотите, а в тази отдясно няма действителни цифрови маркировки по оста - само обороти, изписани цифрово под скоростта. Защо? Плюс това има няколко сектори за показване на абсолютно безполезни показания за конски сили и въртящ момент. Но трябва да се отбележи, че и Audi, и BMW предлагат подобни (безсмислени) дисплеи.

 

 

Не всички германски автомобилни производители са прегърнали абсурда. При Volkswagen има възмущение заради ужасната нова информационно-развлекателна система в GTI и Golf R, но поне тези коли имат обикновен централен оборотомер. Porsche също така все още използва красиви аналогови тахометри във всичките си автомобили, с изключение на изцяло електрическия Taycan.

Това, което е разочароващо е, че тези автомобилни производители могат да създадат нетрадиционни, но все пак четливи оборотомери. Автомобили на GM като Cadillac Blackwing и новия Corvette предлагат изглед с хоризонтална лентова графика на оборотомер точно в горната част на екрана. Прост и четлив, карайки шофьора да се чувства като в състезателна кола. Сякаш Audi, BMW и Mercedes отговарят на стереотипа, че германците са твърде скучни и сковани. Всичко, което правят, е да ни карат да изпитваме носталгия към добрите стари времена.

 

 

fallback
  • #5
    Нищо ново ( преди 2 години )
    То да са само оборотомерите на тия надценени котори, с мед да ги намажеш! Германците съвсем целенасочено правят безмислено сложни цели механизми в автомобилите, които за сметка на това се чупят често и се "ремонтира" само от техните балъксервизи с нова част на тройна цена!
  • #4
    Ужас ( преди 2 години )
    Абе друго си е нормален оборотомер. Километража си е километраж. Тия новите анимации сее 1 играеш на видеоигра
  • #3
    Карам е90 ( преди 2 години )
    Още едно време БМВ е39 - мката, за пръв път в този автомобил беше внедрена технологията километра а да се визуализира върху предното стъкло, за да не отклонява водача вниманието си. Може просто да се изнесе като холограма на стъклото. Спестява място.
  • #2
    Моя милост ( преди 2 години )
    Това дето го наричат габарити в новите автомобили по скоро прилича на рекламни светлини и *** се чуди автомобил ли е това или някаква машина от фантастичен филм.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Класическата въртяща стрелка е най добра. Старо и доказано. Другия формат който е четлив и работи добре и за скорост и за оборотомер е от типа progress bar. Но трябва задължително да е в права линия и поставен или хоризонтално или вертикално на 90 градуса. Всички други ъгли действат объркващо. Хубавото на екраните че могат да предоставят избор от различни възможности и потребителя да си сменя облика на таблото.
fallback
Последни