fallback

Mercedes-Benz EQE стана SUV и получи AMG-версия с 687 к.с.

Продажбите на електрическия модел започват през пролетта на 2023 година

След пускането на пазара на Mercedes-Benz EQS, EQE и EQS SUV, германският производител преминава на по-висока предавка и представя Mercedes-Benz EQE SUV, който ще играе стратегическа роля в повеждането му към бъдеще без вредни емисии. Електрическият всъдеход ще се предлага в 4 версии, като най-мощната е разработка на спортното подразделение AMG.

Дизайнът на новия електрически SUV на Mercedes-Benz се характеризира с меки линии, като инженерите и дизайнерите са заложили на някои аеродинамични решения. Джантите с размери от 19 до 22 цола, например, имат перки, намаляващи триенето с въздуха. Освен това, компанията се е погрижила и за устойчивия аспект на своята електрическа кола, като някои части на тялото са направени от 100% рециклирана стомана.

От Mercedes-Benz твърдят, че 70 кг компоненти са произведени „с уважение към околната среда“. Такъв е случаят с дръжките на вратите, произведени от рециклирана пластмаса.

Техническия новият SUV произлиза от седана EQE и използва същата платформа EVA2, но любопитното е, че размерите му са малко по-малки. Разстоянието между двете оси е 3003 мм (с 90 мм по-малко), а дължината е 4860 мм (срещу 4950 мм за седана). В същото време широчината е 1940 мм (с 30 мм повече), а височината е 1690 мм (със 190 мм повече от седана).

Интериорът е шикозен, като е комбиниран с голямо вътрешно пространство. Водачът и спътниците му ще се радват на товарен обем от 520 литра (430 литра при седана), който може да достигне 1675 литра при сгънати задни седалки. В кабината откриваме фирмения MBUX Hyperscreen, който се състои се от три екрана, разположени на арматурното табло с дължина 1410 мм. Екранът на шофьора е с диагонал от 12,3 инча - точно като този на пътника. Централният екран е по-голям - е 17,7 инча.

Инфотейнмънт-системата е в състояние да планира най-бързия и удобен маршрут, като изчислява спирките за зареждане и взема предвид състоянието на трафика, както и стила на шофиране. Тя също така интегрира много развлекателни услуги, включително ZYNC услуги, които позволяват на пътника да предава поточно съдържание. Налице и гласовият асистент „Hey Mercedes“.

Електрическият SUV разполага с четири режима на шофиране - Eco, Comfort, Sport и Individual. За версиите със задвижване на четирите колела е наличен и режим Offroad. Също така е възможно да се управлява забавянето на автомобила чрез три нива - D+, D и D- и да се използва функцията „Sailing“ благодарение на лостовете на волана за регулиране на възстановяването на енергия по време на спиране.

Mercedes-Benz добави към оборудване на своя електрически SUV и въздушно окачване Airmatic с адаптивно регулиране на амортисьорите. Като опция има възможност за увеличаване на височината на автомобила до 30 мм. В допълнение, завиващите задни колела също са включени като опция. Те правят колата по-маневрена, особено в града или по селските пътища.

Ще се предлагат четирите версии, включително тази на Mercedes-AMG При пускането на пазара новият SUV обаче ще е достъпен само в три от тях. Версията 350+ използва само един двигател отзад и развива 292 к.с. и 565 Нм въртящ момент. Втората версия - 350 Matic, има два двигателя и задвижване на всички колела. Тя също разполага д 292 к.с., но въртящият момент нараства до 765 Нм.

Третата версия - 500 4Matic, доставя 408 к.с. и 858 Нм въртящ момент благодарение на два електрически мотора. За клиентите, които търсят наистина спортен SUV, ще се предлага Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ (на първите 3 снимки), който осигурява до 687 к.с. и 1000 Нм въртящ момент! Той може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и да се развие максимална скорост от 240 км/ч.

Стилът на тази версия задължително е по-агресивен с преден сплитер, специфична броня и няколко аеродинамични елемента. Логото на Mercedes-Benz на предния капак отстъпва място на герба на Mercedes-AMG, а интериорът определено е по-спортен.

Още снимки на новия електрически SUV на Mercedes-Benz - вижте в галерията:

Mercedes-Benz твърди, че неговият SUV има 400-волтова архитектура и литиево-йонна батерия с капацитет 90,6 кВт/ч, презареждаема при променлив ток до 22 кВт и до 170 кВт при постоянен ток. Пробегът на SUV Mercedes-Benz EQE е между 460 и 590 км според цикъла WLTP. Реалната автономност очевидно зависи от избраната версия и условията на използване.

Производителят обяви че цените, както и оборудването ще бъдат обявени през декември тази година. Производството на модела обаче ще стартира през пролетта, когато ще започнат и продажбите.

fallback
  • #6
    До 4 ( преди 2 години )
    Хърватската електричка струва милиони и е към друг таргет, все пак е двумесна. А Модел s е лимузина с багажник и 5 места. При нея конглокента е Мерцедес EQE, сходна цена, но много повече лукс, екстри, виж снимките на двете, Мерцедеса изглежда като дошъл от бъдещето спрямо модел S
  • #5
    До 3 ( преди 2 години )
    Това им е така да се каже по бюджетния СУВ, при EQS SUV зареждането е 200 киловата. Но виждашли как се хващаш за сламка, Виж интериора на Модел Х и го сравни с този на EQS SUV, едното лъха на евтиния, другото на супер лукс и технологии. Дали ми пука че е 200 а не 250киловата зареждането? Не, пука ми обаче че няма хедъп, който при мерцедес е на друго ниво спрямо останалите, пука ми за матрични фарове, дори масажи на седяалките няма. Все едно се конглокира в Форд Ка.
  • #4
    До 2 ( преди 2 години )
    А защо си мислиш че бъдещето на тесла по някакъв начин зависи от продажбите на модел S, та си мислиш че тесла е до там, ако някой направи по-добър модел? То още сега има по-добър модел римак невера. Ама гледам тесла не е приключила глокса и още съществува!
  • #3
    До долния ( преди 2 години )
    Нали си чувал израза че който иска да седне на два стола обикновено сяда на земята?Какво значение има колко модела предлага mercedes, ако няма кой да ги купува? На практика само един от моделите на тесла се продава два пъти повече, отколкото всичките електрически модели на mercedes взети заедно.Не се ли усещаш колко са изостанали от mercedes, за да предлагат 170 киловата бързо зареждане бъдещ модел, при 250 kw за всички тесли от 2017 насам? А 240 км максимална скорост за най-бързия моде ...
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Мерцедес вече има по-голяма гама от модели от Тесла, разликата е че поне визуално интериорите на моделите на Мерцедес изглеждат като 20 години по съвременни от тези на Тесла. Да не коментираме че по дизайн, интериор, екстри и пробег EQS и EQS SUV направо размазват модел S и модел X. Които дори не предлагат хедъп дисплей и матрични фарове като екстра. Пробега на EQS е почти 800км. Очаквам скоро същото и от БМВ и Ауди и Тесла е до там, но все пак е добре, че отвори очите на останалите.
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    С този пробег само до мола ...
fallback
Последни