След пускането на пазара на Mercedes-Benz EQS, EQE и EQS SUV, германският производител преминава на по-висока предавка и представя Mercedes-Benz EQE SUV, който ще играе стратегическа роля в повеждането му към бъдеще без вредни емисии. Електрическият всъдеход ще се предлага в 4 версии, като най-мощната е разработка на спортното подразделение AMG.
Дизайнът на новия електрически SUV на Mercedes-Benz се характеризира с меки линии, като инженерите и дизайнерите са заложили на някои аеродинамични решения. Джантите с размери от 19 до 22 цола, например, имат перки, намаляващи триенето с въздуха. Освен това, компанията се е погрижила и за устойчивия аспект на своята електрическа кола, като някои части на тялото са направени от 100% рециклирана стомана.
От Mercedes-Benz твърдят, че 70 кг компоненти са произведени „с уважение към околната среда“. Такъв е случаят с дръжките на вратите, произведени от рециклирана пластмаса.
Техническия новият SUV произлиза от седана EQE и използва същата платформа EVA2, но любопитното е, че размерите му са малко по-малки. Разстоянието между двете оси е 3003 мм (с 90 мм по-малко), а дължината е 4860 мм (срещу 4950 мм за седана). В същото време широчината е 1940 мм (с 30 мм повече), а височината е 1690 мм (със 190 мм повече от седана).
Интериорът е шикозен, като е комбиниран с голямо вътрешно пространство. Водачът и спътниците му ще се радват на товарен обем от 520 литра (430 литра при седана), който може да достигне 1675 литра при сгънати задни седалки. В кабината откриваме фирмения MBUX Hyperscreen, който се състои се от три екрана, разположени на арматурното табло с дължина 1410 мм. Екранът на шофьора е с диагонал от 12,3 инча - точно като този на пътника. Централният екран е по-голям - е 17,7 инча.
Инфотейнмънт-системата е в състояние да планира най-бързия и удобен маршрут, като изчислява спирките за зареждане и взема предвид състоянието на трафика, както и стила на шофиране. Тя също така интегрира много развлекателни услуги, включително ZYNC услуги, които позволяват на пътника да предава поточно съдържание. Налице и гласовият асистент „Hey Mercedes“.
Електрическият SUV разполага с четири режима на шофиране - Eco, Comfort, Sport и Individual. За версиите със задвижване на четирите колела е наличен и режим Offroad. Също така е възможно да се управлява забавянето на автомобила чрез три нива - D+, D и D- и да се използва функцията „Sailing“ благодарение на лостовете на волана за регулиране на възстановяването на енергия по време на спиране.
Mercedes-Benz добави към оборудване на своя електрически SUV и въздушно окачване Airmatic с адаптивно регулиране на амортисьорите. Като опция има възможност за увеличаване на височината на автомобила до 30 мм. В допълнение, завиващите задни колела също са включени като опция. Те правят колата по-маневрена, особено в града или по селските пътища.
Ще се предлагат четирите версии, включително тази на Mercedes-AMG При пускането на пазара новият SUV обаче ще е достъпен само в три от тях. Версията 350+ използва само един двигател отзад и развива 292 к.с. и 565 Нм въртящ момент. Втората версия - 350 Matic, има два двигателя и задвижване на всички колела. Тя също разполага д 292 к.с., но въртящият момент нараства до 765 Нм.
Третата версия - 500 4Matic, доставя 408 к.с. и 858 Нм въртящ момент благодарение на два електрически мотора. За клиентите, които търсят наистина спортен SUV, ще се предлага Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ (на първите 3 снимки), който осигурява до 687 к.с. и 1000 Нм въртящ момент! Той може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и да се развие максимална скорост от 240 км/ч.
Стилът на тази версия задължително е по-агресивен с преден сплитер, специфична броня и няколко аеродинамични елемента. Логото на Mercedes-Benz на предния капак отстъпва място на герба на Mercedes-AMG, а интериорът определено е по-спортен.
Още снимки на новия електрически SUV на Mercedes-Benz - вижте в галерията:
Mercedes-Benz твърди, че неговият SUV има 400-волтова архитектура и литиево-йонна батерия с капацитет 90,6 кВт/ч, презареждаема при променлив ток до 22 кВт и до 170 кВт при постоянен ток. Пробегът на SUV Mercedes-Benz EQE е между 460 и 590 км според цикъла WLTP. Реалната автономност очевидно зависи от избраната версия и условията на използване.
Производителят обяви че цените, както и оборудването ще бъдат обявени през декември тази година. Производството на модела обаче ще стартира през пролетта, когато ще започнат и продажбите.