fallback

Mercedes-Benz EQE стана SUV и получи AMG-версия с 687 к.с.

Продажбите на електрическия модел започват през пролетта на 2023 година

След пускането на пазара на Mercedes-Benz EQS, EQE и EQS SUV, германският производител преминава на по-висока предавка и представя Mercedes-Benz EQE SUV, който ще играе стратегическа роля в повеждането му към бъдеще без вредни емисии. Електрическият всъдеход ще се предлага в 4 версии, като най-мощната е разработка на спортното подразделение AMG.

Дизайнът на новия електрически SUV на Mercedes-Benz се характеризира с меки линии, като инженерите и дизайнерите са заложили на някои аеродинамични решения. Джантите с размери от 19 до 22 цола, например, имат перки, намаляващи триенето с въздуха. Освен това, компанията се е погрижила и за устойчивия аспект на своята електрическа кола, като някои части на тялото са направени от 100% рециклирана стомана.

От Mercedes-Benz твърдят, че 70 кг компоненти са произведени „с уважение към околната среда“. Такъв е случаят с дръжките на вратите, произведени от рециклирана пластмаса.

Техническия новият SUV произлиза от седана EQE и използва същата платформа EVA2, но любопитното е, че размерите му са малко по-малки. Разстоянието между двете оси е 3003 мм (с 90 мм по-малко), а дължината е 4860 мм (срещу 4950 мм за седана). В същото време широчината е 1940 мм (с 30 мм повече), а височината е 1690 мм (със 190 мм повече от седана).

Интериорът е шикозен, като е комбиниран с голямо вътрешно пространство. Водачът и спътниците му ще се радват на товарен обем от 520 литра (430 литра при седана), който може да достигне 1675 литра при сгънати задни седалки. В кабината откриваме фирмения MBUX Hyperscreen, който се състои се от три екрана, разположени на арматурното табло с дължина 1410 мм. Екранът на шофьора е с диагонал от 12,3 инча - точно като този на пътника. Централният екран е по-голям - е 17,7 инча.

Инфотейнмънт-системата е в състояние да планира най-бързия и удобен маршрут, като изчислява спирките за зареждане и взема предвид състоянието на трафика, както и стила на шофиране. Тя също така интегрира много развлекателни услуги, включително ZYNC услуги, които позволяват на пътника да предава поточно съдържание. Налице и гласовият асистент „Hey Mercedes“.

Електрическият SUV разполага с четири режима на шофиране - Eco, Comfort, Sport и Individual. За версиите със задвижване на четирите колела е наличен и режим Offroad. Също така е възможно да се управлява забавянето на автомобила чрез три нива - D+, D и D- и да се използва функцията „Sailing“ благодарение на лостовете на волана за регулиране на възстановяването на енергия по време на спиране.

Mercedes-Benz добави към оборудване на своя електрически SUV и въздушно окачване Airmatic с адаптивно регулиране на амортисьорите. Като опция има възможност за увеличаване на височината на автомобила до 30 мм. В допълнение, завиващите задни колела също са включени като опция. Те правят колата по-маневрена, особено в града или по селските пътища.

Ще се предлагат четирите версии, включително тази на Mercedes-AMG При пускането на пазара новият SUV обаче ще е достъпен само в три от тях. Версията 350+ използва само един двигател отзад и развива 292 к.с. и 565 Нм въртящ момент. Втората версия - 350 Matic, има два двигателя и задвижване на всички колела. Тя също разполага д 292 к.с., но въртящият момент нараства до 765 Нм.

Третата версия - 500 4Matic, доставя 408 к.с. и 858 Нм въртящ момент благодарение на два електрически мотора. За клиентите, които търсят наистина спортен SUV, ще се предлага Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ (на първите 3 снимки), който осигурява до 687 к.с. и 1000 Нм въртящ момент! Той може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди и да се развие максимална скорост от 240 км/ч.

Стилът на тази версия задължително е по-агресивен с преден сплитер, специфична броня и няколко аеродинамични елемента. Логото на Mercedes-Benz на предния капак отстъпва място на герба на Mercedes-AMG, а интериорът определено е по-спортен.

Още снимки на новия електрически SUV на Mercedes-Benz - вижте в галерията:

Mercedes-Benz твърди, че неговият SUV има 400-волтова архитектура и литиево-йонна батерия с капацитет 90,6 кВт/ч, презареждаема при променлив ток до 22 кВт и до 170 кВт при постоянен ток. Пробегът на SUV Mercedes-Benz EQE е между 460 и 590 км според цикъла WLTP. Реалната автономност очевидно зависи от избраната версия и условията на използване.

Производителят обяви че цените, както и оборудването ще бъдат обявени през декември тази година. Производството на модела обаче ще стартира през пролетта, когато ще започнат и продажбите.

fallback
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Карайте си миксерите и бачкайте да ги изплащате! Трагикомедия в автомата!
  • #15
    До 13 ( преди 2 години )
    Ето че и ти потвърждаваш правилото!Тези които предпочитат да си купят нещо качествено и хубаво, гледат съдържанието, а не опаковката.От mercedes продават лъскави опаковки и клиентите им се радват на прекрасните фуги и идеалните шевове на седалките все едно не си купуват автомобил, а мебели. Така че не се притеснявай, всичко е въпрос на манталитет и едната фирма не може да открадне клиентите на другата. Винаги ще има търсене и за двете.
  • #14
    q ( преди 2 години )
    Tesla е като iPhone, нито е с най-бързия хардуер, нито с най якия дисплей, нито с най-яките материали и функции. И познайте какво - най-продавания е защото е измислен поначало за смартфон. Американците ги бива много за това да помислят за същественото и да го изпипат.
  • #13
    До долния ( преди 2 години )
    Да, тресла лъсва и без да я разжлобиш. Няма даже една еднаква фуга, а седнеш ли в салона ти се иска да подкараш Дачия. За всички други лъжи и проблеми с качеството да не говорим, че ще трябва една седмица да се изписват.
  • #12
    НЕКА СМЕ РЕАЛИСТИ ( преди 2 години )
    TESLA е колата за каране, с която доминираш на пътя и стигаш най-далече. Мерцедес е колата за играене с таблото по светофарите и свалки в Студентски град. Като цяло в момента немските премиуми готвят уж нови манджи, ама със старите подправки. И няма как да е другояче като едно това си могат и второ всяка промяна минава през мнайсе борда с дървени философи вътре. Това е причината посмъртно да не стигнат TESLA. Не само те, ами който и да е друг. Разликата в темповете лъсва като ги разглобиш ;)
  • #11
    НЕКА СМЕ РЕАЛИСТИ ( преди 2 години )
    Ясно е, че американците са еталон за сравнение на целия автомобилен свят. Обаче да сравняваш ел. Мерцедес с TESLA e като да сравняваш чалга с техно транс. Едното е файтон с червени възглавнички и пискюли от времето на Луи 16, другото е Storm Trooper от Междузвездни войни. И да не съм голословен: като седнеш в немски ел. премиум с малки джамчета като илюминатори и си нагъчкан с 1500 копченца, решетчици и екранчета, а след това се качиш в TESLA, изведнъж ти става едно широко и напред е само пътят
  • #10
    До долния ( преди 2 години )
    Именно! Такива спорове са излишни и нито едната марка не заплашва съществуването на другата.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Такива спорове Мерц-Тесла са излишни все пак както е явно най-мощния АМГ вариант на този модел има 685 коня а Тесла S/Х базово е 670 но както и да е. Важното е че се появяват все повече прилични модели единствено пробега на АМГ модела е доста малък дават го 460км но и други електромобили са така в най-мощните си варианти
  • #8
    До 5 ( преди 2 години )
    Е как да не е важна мощността за зареждане? Дали на собственика ще му е все едно дали ще стои 10 или 20 минути за зареждане на едни и същи километри?За 10 минути тъкмо ще отиде до тоалетна и да си вземе кафе и автомобилът ще е зареден и ЩЕ ГО ЧАКА. Ако направи същото с mercedes, като ида до колата ще трябва да си изпие кафето и да изпуши една цигара и ТОЙ ДА ЧАКА автомобила да се зареди. Кое ли е по-добре? Ти да чакаш автомобилът да се зареди или той да те чака зареден?
  • #7
    До 1 ( преди 2 години )
    На колко стотин километра ти е мола? Или смяташ да караш до там плътно с 240 км/ч с АМГ варианта
fallback
Последни