„Няма конспирация“: Дилърите на употребявани коли в Европа твърдят, че потребителите все още не са съвсем наясно защо цените на употребяваните автомобили са толкова високи.
Лидерите в индустрията казват, че потребителите са оставени на тъмно относно цените на употребяваните автомобили и отчитат, че представителствата са могли да направят повече, за да информират клиентите си. Експертът по оценки на употребявани автомобили Джак Уилямс твърди, че много потребители не разбират, че цените се определят единствено и само от търсенето и предлагането.
Факт е, че цените на колите "втора ръка" се повишиха до рекордни нива миналата година поради ограниченията с предлагането на нови автомобили, оставяйки някои клиенти объркани защо от автокъщите искат толкова много.
Някои дори обвиниха автомобилната индустрия, че сама увеличава цените на употребяваните автомобили изкуствено, за да спечели повече пари. Това е обвинение, което има потенциала да създаде огромно недоверие между търговците и техните клиенти, но според експерти се оказва невярно. Питър Смит, директор на дилърската група Swansway, казва: „Някои клиенти вярват, че има някакъв вид конспирация, но това просто не е възможно, най-малкото защото е прекалено сложно.
Първо, пазарът на употребявани автомобили е толкова голям, че не можете да се направи какъвто и да било картел. Изключително трудно е да има картел на цените, когато в Европа има толкова много дилъри на употребявани автомобили. Но е факт, че цените на употребяваните автомобили са все още високи, но напоследък има лека корекция на пазара и тя върви към нормализирането му. Това обаче ще отнеме време, като най-вече трябва да се нормализира пазара на нови коли".
Джейми Кейпъл от Car Quay се съгласи, че потребителите като цяло не знаят защо цените са толкова високи, но каза, че нито той, нито персоналът му са имали негативни коментари и оплаквания и хората продължават да купуват.
"Единственото, което трябва да правят търговците на стари коли е да обясняват на клиентите. Изглеждат, че цените им са твърде високи, но всъщност пазарът се срива, така че трябва да го предадат на обществеността, за да са наясно какво се случва", завършва Кейпъл.