fallback

Има ли картел за поддържане на високи цени на употребяваните автомобили?

Според експерти, пазарът е толкова голям, че подобна схема е невъзможна

„Няма конспирация“: Дилърите на употребявани коли в Европа твърдят, че потребителите все още не са съвсем наясно защо цените на употребяваните автомобили са толкова високи.

Лидерите в индустрията казват, че потребителите са оставени на тъмно относно цените на употребяваните автомобили и отчитат, че представителствата са могли да направят повече, за да информират клиентите си. Експертът по оценки на употребявани автомобили Джак Уилямс твърди, че много потребители не разбират, че цените се определят единствено и само от търсенето и предлагането.

Факт е, че цените на колите "втора ръка" се повишиха до рекордни нива миналата година поради ограниченията с предлагането на нови автомобили, оставяйки някои клиенти объркани защо от автокъщите искат толкова много.

Някои дори обвиниха автомобилната индустрия, че сама увеличава цените на употребяваните автомобили изкуствено, за да спечели повече пари. Това е обвинение, което има потенциала да създаде огромно недоверие между търговците и техните клиенти, но според експерти се оказва невярно. Питър Смит, директор на дилърската група Swansway, казва: „Някои клиенти вярват, че има някакъв вид конспирация, но това просто не е възможно, най-малкото защото е прекалено сложно.

Първо, пазарът на употребявани автомобили е толкова голям, че не можете да се направи какъвто и да било картел. Изключително трудно е да има картел на цените, когато в Европа има толкова много дилъри на употребявани автомобили. Но е факт, че цените на употребяваните автомобили са все още високи, но напоследък има лека корекция на пазара и тя върви към нормализирането му. Това обаче ще отнеме време, като най-вече трябва да се нормализира пазара на нови коли".

Джейми Кейпъл от Car Quay се съгласи, че потребителите като цяло не знаят защо цените са толкова високи, но каза, че нито той, нито персоналът му са имали негативни коментари и оплаквания и хората продължават да купуват.

"Единственото, което трябва да правят търговците на стари коли е да обясняват на клиентите. Изглеждат, че цените им са твърде високи, но всъщност пазарът се срива, така че трябва да го предадат на обществеността, за да са наясно какво се случва", завършва Кейпъл.

fallback
  • #10
    stodim ( преди 2 години )
    автокъщите надуват цените,показват ги с новата цена на сайтовете,а който иска да продава колата си,гледа как вървят цените
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Те нали отчитат продажбите на реалните пари..... Сиви та дрънкат.
  • #8
    FenIX ( преди 2 години )
    Просто производството на нови коли е силно ограничено заради проблемите с чиповете, ковид и тн. Чака се по 9 че и повече месеца за нова кола. От тук този който иска да смени 2-3 годишната си кола с нова не продава старата дълго време защото си чака порчаната кола. Намаляват свободните 2-3 годишни коли на пазара. И така надолу по веригата проблемите с липса на нови коли засяга и тези които търсят употребявани. Преди месец продадох старата ми кола на цената на която я бях купил преди 7 години така
  • #7
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами, картел определено има, но в друга област - водещите централни банки синхронно напечатаха много пари и цените скочиха навсякъде. Постепенно и доходите ще наваксат, защото пари има за всички достатъчно. Наскоро и моята заплата беше повишена. Ако се питате какъв е смисълът, това води до стопяване на дълговете. Дълговете за икономиката са като килограмите за човека. Ако имаш повечко килограми може да си докараш букет от болести и трябва за отслабнеш, т.е. за иконда се намали дълговете бреме.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Разбира се как да няма картел, в момента ако се купува кола то трябва да е само висок клас премиум, останалото е адски надценено и разни сапунерки да им искат близо 100к си е направо смешно които са със слаби коне, без въздушно окачване и се обезценяват като за световно.
  • #5
    анонимен ( преди 2 години )
    Като гледам цените в мобиле-то, не ми се струва да са се вдигнали кой знае колко! Това лято, един приятел си купи Волво ХС 90 за 10800 лв. с всички екстри. Смени разни работи и му стъпи на 16000 лв. в много прилично състояние. На около 240 + х.кмСега, не е нова, ама си е супер семеен автомобил, че и луксозно-комфортен. Тъй че, не виждам да е настанала някаква скъпотия, за каквато си мечтаят дилърите по оказионите! Да не говорим, че има и за по 3-5 х.лв. сносни колички и с малко ремонт са ОК!
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    У нас дори няма нужда от картел - имаш 1 вносител, 1 преработвател и една шепа данъчни складове, през които трябва да минеш. И чак след това започва потенциалния картел.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    2-ри, горивата са друга бира, понеже рафинериите са малко, доакто колите са пръснати в ръцете на много хора, които не се познават. Е как да направят картел? Изключвам автокъщите, които могат да се договорят.
  • #2
    реплика ( преди 2 години )
    То уж и картел на горивата няма
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Няма. Просто е. Когато хората не са сигурни както ги очаква - първото от което се лишават е да сменят колата и оттука на чисто пазарен принцип - търсене / предлагане.
fallback
Последни