fallback

Австралийски полезни изкопаеми ще спасяват Stellantis

Концернът откри как да набави суровини за електромобилите си

В началото на седмицата автомобилният производител Stelantis, чиито марки включват Peugeot, Opel, Fiat, Chrysler и Citroen заяви, че необвързващ меморандум за разбирателство, свързан с „бъдещата продажба на никел и кобалтов сулфат за батерии“, е бил подписан с регистрираната в Сидни компания GME Resources Limited.

Според Stellantis меморандумът за разбирателство е съсредоточен около материали, получени от проекта NiWest Nickel-Cobalt, който е предназначен за развитие в Западна Австралия. Французите описват NiWest като операция, която ще произвежда около 90 000 тона никел и кобалтов сулфат за батерии за пазара на електромобили всяка година.

От Stellantis казат още, че досега над 30 милиона австралийски долара (около 18.95 милиона долара) са били „инвестирани в сондиране, металургични тестове и проучвания за развитие“. Окончателното проучване за осъществимост на проекта трябва да започне този месец.

В изявлението си от понеделник Stellantis – чиито марки включват Peugeot, Opel, Fiat, Chrysler и Citroen – посочи целта си всички продажби на коли в Европа да бъдат електрически до 2030 г. 

„Осигуряването на източниците на суровини и доставките на батерии ще укрепи веригата на Stellantis за производството на батерии за електрически превозни средства“, каза Максим Пика, главен директор по веригата за покупки и доставки в Stellantis.

Плановете на Stellantis за електрически превозни средства го поставят в конкуренция с фирми като Tesla на Илон Мъск и спешни и нетрадиционни мерки, като тази са от жизненоважно значение.

Според Международната агенция по енергетика продажбите на електрически превозни средства са на път да достигнат исторически връх тази година. Разширяването на сектора и други фактори създават точки на натиск, когато става въпрос за доставката на батерии, които са от решаващо значение за електромобилите.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Всички работят и търсят решения, само Тойотка стои в ъгъла и се цупи.
  • #7
    До долния ( преди 2 години )
    Така е ... засега. Точно затова харесвам Тесла!
  • #6
    До 5 ( преди 2 години )
    И всичко зависи от петрола и газта
  • #5
    До смех ( преди 2 години )
    Ами ти какво искаш за 18 милиона? За толкова пари, толкова! Тесла вече е вкарала милиарди по тези пера. И то по цял свят със сериозни и обвързващи дългосрочни договори. Инвестира ли се както в мини, така и в преработвателни предприятия, които са по-важни и от мините, защото до скоро това беше тясното място във веригата за доставките.
  • #4
    До първия ( преди 2 години )
    Я влез в час! 1 на 100 бяха преди само четири години. Тази година е различно.На всеки осем продадени автомобила с ДВГ се пада по един електромобил и един хибрид за общо 10 продажби. Смятай след още четири години дали няма да 1 към 1, а после цифричката на електромобилите да започне да се увеличава, за всеки един автомобил с ДВГ. Особено пък като влезе евро 7, но най-вече когато им се изравнят цените.
  • #3
    Смех ( преди 2 години )
    Необвързващ меморандум
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Аууу колко еко, ще внасят материали от другия край на света.. смях до сълзи
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Наистина исторически връх на всяка електричка се падат 100 с двг
fallback
Последни