В началото на седмицата автомобилният производител Stelantis, чиито марки включват Peugeot, Opel, Fiat, Chrysler и Citroen заяви, че необвързващ меморандум за разбирателство, свързан с „бъдещата продажба на никел и кобалтов сулфат за батерии“, е бил подписан с регистрираната в Сидни компания GME Resources Limited.
Според Stellantis меморандумът за разбирателство е съсредоточен около материали, получени от проекта NiWest Nickel-Cobalt, който е предназначен за развитие в Западна Австралия. Французите описват NiWest като операция, която ще произвежда около 90 000 тона никел и кобалтов сулфат за батерии за пазара на електромобили всяка година.
От Stellantis казат още, че досега над 30 милиона австралийски долара (около 18.95 милиона долара) са били „инвестирани в сондиране, металургични тестове и проучвания за развитие“. Окончателното проучване за осъществимост на проекта трябва да започне този месец.
В изявлението си от понеделник Stellantis – чиито марки включват Peugeot, Opel, Fiat, Chrysler и Citroen – посочи целта си всички продажби на коли в Европа да бъдат електрически до 2030 г.
„Осигуряването на източниците на суровини и доставките на батерии ще укрепи веригата на Stellantis за производството на батерии за електрически превозни средства“, каза Максим Пика, главен директор по веригата за покупки и доставки в Stellantis.
Плановете на Stellantis за електрически превозни средства го поставят в конкуренция с фирми като Tesla на Илон Мъск и спешни и нетрадиционни мерки, като тази са от жизненоважно значение.
Според Международната агенция по енергетика продажбите на електрически превозни средства са на път да достигнат исторически връх тази година. Разширяването на сектора и други фактори създават точки на натиск, когато става въпрос за доставката на батерии, които са от решаващо значение за електромобилите.