fallback

Lexus UX 300e получи по-голяма батерия

Електрическият кросоувър увеличава пробега си с 40%

Моделът UX 300e завинаги ще бъде запомнен като първото електрическо превозно средство на Lexus. През май тази година субкомпактният кросоувър с двигатели с вътрешно горене беше обновен, а сега идва ред и на неговия еквивалент с нулеви вредни емисии.

Подобно на модела, задвижван от ДВГ, електрическият вариант се възползва от подобрена структурна твърдост след добавяне на 20 точкови заваръчни точки около страничните и задните врати. По-важната новост обаче засяга батерията – старият пакет с капацитет 54,4 кВт/ч е премахнат, а на негово място идва нов – със 72,8%, който увеличава пробега с 40%.

От Lexus твърдят, че новата версия на техния малък кросоувър ще измине повече от 450 км с едно зареждане (по цикъла WLTP). За сравнение, първият вариант имаше показател от 400 км, но по стария цикъл NEDC.

Електрическият вариант получава задни амортисьори Yamaha като стандартно оборудване и пренастроен електрически сервоусилвател на волана, докато амортисьорите са специално променени за електрическия модел. Естествено, промените в стила са пренесени от UX с конвенционално захранване, ревизиран за моделната година 2023.

Електрическият мотор развива 201 к.с. и мигновен въртящ момент от 300 Нм, предавани на предната ос. Тази мощност трябва да премести доста тежкото превозно средство, чието тегло е близо 1900 кг.

В интериора на обновения UX 300e прави впечатление новата информационно-развлекателна система на Lexus с 12,3-инчов сензорен екран, който се възползва от по-висока разделителна способност, за да предостави по-ясна графика. Бутоните за отопляване на седалките са преместени от централната конзола вдясно от скоростния лост, където са по-достъпни.

Допълнително са инсталирани два USB-C порта пред държачите за чаши, докато подложката за безжично зареждане е вертикално удължена. Освен това в горната част е добавено LED амбиентно осветление. От Lexus допълват, че е обърнато специално внимание на намаляването на шума от вятъра и пътя, за да стане кабината по-тиха.

Още снимки на обновеният електрически кросоувър - вижте в галерията:

fallback
  • #4
    до 3 ( преди 1 година )
    Една изгладняла лисица видяла да висят от една лозница узрели черни гроздове. Тя опитала всичките си хитрини, за да се добере до тях, но усилията й били напразни, тъй като не можела да ги достигне. Накрая се отказала, но скрила разочарованието си и заявила: Гроздето е кисело, а не е узряло, както си мислех.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Този модел е пример за зле проектиран електромобил. Малка батерия, високо тегло, шумоизолация на Дачия (без преувеличение), необяснимо висок разход, бавно зареждане, колдгейт и рапидгейт. Евтин интериор. Ужасен, неизползваем софтуер. Всичко, което да можели да объркат, са го объркали. Дори да са оправили половината с фейслифта, пак ще е трагедия.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    Това е най-красивия спортен СУВ в класа. В София един червен такъв всеки ът ми хваща окото с феноменалния си спортен дизайн.
  • #1
    анонимен ( преди 1 година )
    От 300 на 400км добре ама само да не е символични бройки производство като до сега за миналата година има 5800
fallback
Последни