IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Renault замина да оправи отношенията с Nissan

В Йокохама настояват французите да се откажат от контролния си пакет в компанията

След близо три години изострени отношения партньорите Renault и Nissan започват преговори за разпределението на интелектуалните права, които биха могли да отворят пътя към радикално преструктуриране на алианса. Главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео е отлетял за Токио, за да разговаря през уикенда с японския си колега Макото Учида, съобщава The Financial Times, позовавайки се на собствен източник.
   
   
Лука де Мео, Renault
Според добре информирани източници Лука де Мео бил готов да отстъпи по темата, която бе табу за предшествениците му - намаляване на дела на Renault в Nissan
   
   
Алиансът между двете компании бе създаден в края на 90-те години от Карлос Гон, който първо спаси Renault, а после с нейни средства предотврати фалита на Nissan. Оттогава французите държат 43% от капитала на Nissan, докато японците имат само 15% от Renault. Скандалният арест на Гон преди три години според експертите е бил дирижиран именно заради амбициите на Nissan да се отърве от зависимостта. Сега в центъра на преговорите отново е желанието на японците Renault да намали дела си.

Според добре информиран източник Де Мео има две предложения към Учида. Първото е японците да одобрят плана му да прехвърли голяма част от производството на двигатели с вътрешно горене от Renault към новия китайски партньор Geely. За целта французите искат да създадат джойнт венчър с Aurobay, дъщерна компания на Geely и Volvo. Досега обаче Nissan твърдо се противопоставяше на това, защото технологиите, с които Renault разполага в областта на двигателите с вътрешно горене, са разработени съвместно от двете компании. За Де Мео обаче е ключово да сключи сделката с Geely преди т. нар. ден на капиталовите пазари в Renault през ноември.
   
    
Макото Учида, Nissan
Шефът на Nissan Макото Учида ще използва спора за интелектуалните права върху технологиите на алианса, за да извоюва независимост за компанията си
  
   
Второто предложение на Де Мео е Nissan да инвестира в новото поделение на Renault за "електромобили и софтуер", което французите обявиха, че ще листват на борсата.

Nissan от своя страна ще се опита да използва спора за интелектуалните права, за да принуди Renault да намали дела си в компанията. Тази тема бе табу в ерата Гон, но според запознати, цитирани от ЕС, сега Де Мео може би е склонен на компромис в името на заздравяването на съюза. В миналото Nissan бе основният източник на приходи за Renault, но в годините след свалянето на Гон японската компания е в криза и генерира рекордни загуби.
  
    

 

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Те така де. ( преди 1 година )
    За номер2,Датсун е била дъщерна бюджетна компания на Нисан.
  • #7
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Те така де. ( преди 1 година )
    Карлос Гон,завлече с над милиард Нисан,без да е имал правомощия,по дефиниция това е кражба в особено големи размери.Избяга от съдебно наложен домашен арест( в *** от контрабас), а сега .....дамите да ни дадете...отново ;)
  • #6
    3 rate up comment 14 rate down comment
    Да се чете ( преди 1 година )
    Шефът на Renault замина да пробутва шмекерии и да "пазарува" без пари технологии от НИСАН! Че френското недоразумение заминава в небитието ...
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 1 година )
    Nissan са много упорити в желанието си да фалират...
  • #4
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как така настоявят да се откажат а бе жълтурнаци платете си акциите и ще се откажат ама май нямате пари.Ххаа че кой се отказва така от 44% владение в Нисан
  • #3
    17 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 1 година )
    Японците ще получат от Де мео, както и от Гон преди време един голям.... Японците, трябва да са наясно че ако искат да си откупят по-голям дял от Рено, ще трябва да плащат, нещо което те нямат възможност да направят!
  • #2
    17 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ако не е Рено , Нисан отдавна да са се преселили във вечните ловни полета , ама те имат опит във фалитите още от времето , когато се казваха Датсун
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Този е много смел да ходи в Япония, като се има предвид как опраскаха Гон.