fallback

Как сами да удължите живота на необслужваем акумулатор

Единственото условие е въпросната батерия да е пълна с течен електролит, а не с гелообразен

Сега, когато цените на резервните части, както и всички останали стоки, повишават цените си, дори и най-небрежните собственици на автомобили трябва да се замислят как могат да спестят някой лев от поддръжката на колата. Независимо от това, в навечерието на студения сезон, водачите на моторни превозни средства е добре да обърнат внимание на акумулаторите на своите коли.

Което е разбираемо: батерията не е евтина и не може без нея. Ето защо е важно да удължите живота на акумулатора колкото е възможно повече, за да не харчите пари за нова покупка. Разказваме ви как да накарате батерията да издържи по-дълго.

Първо, обърнете внимание на това как е монтиран акумулатора в двигателното отделение. Той трябва да е захванат здраво, да не вибрира, когато двигателят работи, защото всяка такава вибрация съкращава живота му, повреждайки вътрешните му компоненти. В много случаи може да се стигне и до т.нар. късо съединение.

Още един съвет. Проверявайте напрежението поне веднъж на всеки сезон. Ако падне под 12.3 волта, препоръчваме да презаредите акумулатора веднага. Факт е, че животът на оловно-киселинната батерия ще бъде значително намален, ако се остави незаредена за дълго време. Добрата оловно-киселинна батерия трябва да има напрежение от около 12.7 волта.

Всичко това трябва да се направи своевременно, като това е от особено значение за т.нар. необслужваеми акумулатори - тези, които нямат тапи за пълнене на електролит или дестилирана вода. И ако зарядът започне да пада, такава батерия вече няма да може да изпълнява функциите си и ще трябва да бъде бракувана.

Разбира се, можете да удължите "агонията" с периодично изваждане на на акумулатора и зареждане от преносимо устройство. Но батерията няма да издържи дълго, особено през зимата. В резултат на това двигателят ще откаже да стартира в най-неподходящия момент.

Но не се обезсърчавайте! Има кардинален "старомоден" метод за удължаване на работата на въпросните необслужваеми акумулатори . За да направите това, достатъчно е внимателно да пробиете дупки в корпуса, за да можете да допълните с електролит. Тук основната трудност е, впоследствие да се поставят тапи в такива дупки. Но има изход.

Дупките могат да бъдат запечатани с подходящо парче автомобилна виброизолация. Този материал понася доста добре киселина, прилепва плътно към пластмаса и надеждно запечатва дупки. Така собственикът на автомобила получава възможност да контролира и регулира плътността на електролита, което означава, че батерията ще служи вярно повече от една година.

Единственото условие е въпросния необслужваем акумулатор да е пълен с течен електролит, а не с гелообразен - геловите акумулатори съдържат киселина, която е превърната в гел с добавянето на силициев гел.

fallback
  • #12
    Шофьор ( преди 2 години )
    Да не сте и помислили до го пробивате, направо сменяте, че такава беля можете да си отворите за едни 100-200лв. нямате си и на представа.
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Преди като си карах колата рядко си махах плюса и преди тръгване го закачах на стария ситроен zx. И спря да ми прави номера. Вътре имаше един код дето се вкарваше и мигаше явно от него падаше акумулатора.
  • #10
    М даа ( преди 2 години )
    Тези съвети са за коли които се карат два пъти в месеца. Един познат има щипки с авариина батерия, и когато не може да спре на баир и да запали на скорост ползва щипките, защото акумулаторът на втория ден е аут.
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Моя е от тези с дълбоко разреждане, на 6-тата година и 190хил км имах проблем който плати застраховката и със сервиза направихме врътка да го бракуват и сложиха нов. На старата кола издъхна след повече от 7 години.
  • #8
    Стига глупости ( преди 2 години )
    Ще пробивате дупки.....ще доливате "електролит"....пак ли превеждате руски измислици? Умрял акумулатор не може да се съживи с доливане. Сменя се с нов. Доливане се прави на здрав обслужваем акумулатор при който електролита е намалял. Долива се дестилирана ВОДА.И също, при оловните акумулатори с течен електролит волтажа се променя в зависимост от температурата. Лятото в жегите може да отиде над 12.7 волта. А зимата пада до 12.5. Това са нормални показатели дори и при чисто нов акумулатор.
  • #7
    Някой ( преди 2 години )
    А аз ако само веднъж ми направи проблем нито го пробивам, нито зареждам. Купувам нов и качествен и в следващите поне 5 години не се занимавам с това.
  • #6
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако са здрави оловните плочи - електролит и става нов. Много от акумулаторите се отварят, в някои случаи трябва да им се махнат лепенки те и се вижда. Но електролита трябва от човек, който разбира.
  • #5
    До 4 ( преди 2 години )
    То.и колата трябва да ти служи, ама за целта я обслужваш...нали, селски? А необслужваем* е търговски трик за продажбата на батерии без възможност да ги.отворишП.с.Явно си малтк, не помниш - на времето нсе продаваше електролит за Акумулатори,имаше и тестери за плътност..Сега, нали сме модерно консуматордко настроено общество, трее купуваме, не да ремонтираме/обслужваме
  • #4
    До #3 ( преди 2 години )
    Какво му обслужваш на акумулатора бе, селски? Той трябва да те обслужва! А така наречения необслужваем би трябвало да е неизползваем! Егати селските пръчки сте!
  • #3
    До 1 ( преди 2 години )
    Веднъж да се съглася с автора, но донякъде!! Вече година и половина карам със съживен гелов НЕобслужваем акумулатор (на мотоциклет) Разпечатах го, долях няколко пъти вода на малки количества, зареждане и....все още съм с него! Така съживихме и на брата Yassa-та, пак гелов!Автомобилен, с течен електролит, не съм пробивал досега, просто защото е на 7г и не мисля да го мъча, освен за спорта :)
fallback
Последни