fallback

10-те най-ефективни електрически коли на пазара

Пробегът не е всичко – вижте кои модели консумират най-малко енергия

Когато става въпрос за електрически автомобили, пробегът е едно, ефективността е друго. Първият просто показва способността на модела да измине определен брой километри с товар, а вторият - количеството енергия, използвано за изминаването им. Двете концепции са ясно свързани, тъй като ефективността пряко влияе върху автономността. Но тя не е единствената.

Една кола може да консумира много енергия (и следователно да бъде по-малко ефективна), но има огромна батерия, така че предлага голям обхват. Но по-голямата батерия, освен всичко друго, е и по-тежка, по-скъпа и по-скъпа за презареждане. И ако при бензиновите или дизелови коли говорим за това колко литра колата харчи на 100 км, при автомобилите с нулеви емисии става сума за колко е разходът в кВт/ч на 100 км.

Изданието Motor1 се зае да направи топ 10 на електромобилите на пазара, които консумират най-малко енергия. Те са класирани според пробега им по стандарта на измерване WLTP, тоест на средна стойност, изчислена в съответствие с действащите европейски разпоредби.

Топ 10 на най-ефективните електрически коли в Европа (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #32
    анонимен ( преди 1 година )
    Типично по нашенски си хеитите кола, която нямате и нямате реална представа какво представлява, от мен да знаете Спринга е супер кола, която е много практична и комфортна с нисък разход и чудесен пробег, данните които дават за пробег са напълно реалистични, аз лично имам такава и не бих я заменил с никаква друга!
  • #31
    asd ( преди 2 години )
    Ебаахти платената статия, няма нищо общо с действителността.
  • #30
    До долния ( преди 2 години )
    Елвктричеството го взимаш от теца който пак го произвежда от въглища които са изкопани някъде
  • #29
    анонимен ( преди 2 години )
    От всички енергии, които могат да задвижват съществуващ в момента автомобил, електричеството е единственото, което можем да си произвеждаме сами в къщи. Дори и парните автомобили са зависели от въглища, които някои трябва да изкопае и достави.
  • #28
    анонимен ( преди 2 години )
    Според антиелектриците токът от сегашните 14 стотинки ще стане два-три лева за киловатчас, а бензинът щял да поевтинява и да стане 50 стотинки за литър, като едно време.Особено пък сега като от ОПЕК решиха да намалят добива и да създадат изкуствен дефицит на петрол. Не се усещат, че токът не може да остане дълго време на висока цена, защото всеки който има покрив може да си го произведе сам. А колкото е по-висока цената на тока, толкова повече хора ще си го произвеждат сами и тя ще падне.
  • #27
    До долния ( преди 2 години )
    Тока от кое ще е много скъп? От слънце защото слънцето ще се скрие и няма да се покаже повече или пък ще иска да му плащаме повече? От вятър ли ще стане по-скъп защото за дyхането цените са се вдигнали? А може би вече ще спре да вали дъжд и водните централи ще спрат? Май забравяш, че ток може да се произвежда от почти всичко. Ако няма газ или е скъп, ще се произвежда от въглища, био маса, АЕЦ. Но какво ще кажеш за цените на горивата, ако нефта стане 200 долара за барел? Какво ще правиш?
  • #26
    анонимен ( преди 2 години )
    В скоро време нищо няма да харчат, защото тока ще стане безобразно скъп, ако го има въобще! Честито на печелившите!
  • #25
    анонимен ( преди 2 години )
    Само че в реални условия, при каквито и да е условия, не съм виждал тест, в който някоя кола да харчи по-малко от Модел 3 и Y. Като цяло VW са следващите най-икономични, а дори не присъстват тук. WLTP е далеч от реалистичен. Хюндай бяха добре докато не представиха Айоник 5 - той се оказа лаком.
  • #24
    анонимен ( преди 2 години )
    Просто заглавието на класацията е сбъркано. Не трябва да е най-ефективни а 10-те Ел коли с най малък разход.
  • #23
    анонимен ( преди 2 години )
    Тази класиция не е справедлива. Как точно сравняваме тези коли? По класове ли? По мощност ли?
fallback
Последни