fallback

Кои коли са с най-проблемно окачване и кои с най-надеждно?

Отстраняването на повреди по тези основни детайли понякога излиза много скъпо

При покупка на употребяван е важно да знаете какви проблеми с бъдещи ремонти можете да срещнете. Дори добре изглеждаща кола на известна с надеждността си марка може да крие много неприятни изненади. Още на 100 000 км пробег започват да се появяват проблеми по шасито, които бързо водят до скъпи ремонти.

Експертите от изданието Auto.Mail посочиха някои модели, с които особено трябва да се внимава, когато става въпрос за окачването, както и такива, при които надеждността е висока и шансовете за повреда са минимални.

Най-проблемните по отношение на надеждността са въздушните окачвания на тежките премиум-автомобили. Според експерти, към тях могат да се отнесат десетгодишните BMW 7-Series, Mercedes-Benz S-Class и Audi A8. Често се чупят основни детайли от него - като активни стабилизатори, например, както и активната кормилна уредба. Тези автомобили са произведени в по-малки тиражи, а това означава, че ремонтът им в обикновени сервизи е почти невъзможен. Трябва да се търси дилър, който да смени повредените детайли.

Подобни проблеми се срещат и при всъдеходите на Land Rover и Mercedes-Benz, особено ако те са използвани за офроуд. Окачванията с леки алуминиеви рамена и части също се считат за проблемни. Те се поставят на кросоувъри и седани BMW, на модели на Jaguar и на модели като Infiniti EX и Infiniti QX50. Инженерите се опитват да олекотят предната част на автомобила, поради което много части на окачването са от лекия метал. И след 80 000 км започват проблемите.

Ако техните гумено-метални лагери и панти се повредят, тогава трябва да се смени цялата част, тъй като е невъзможно просто да смените само един елемент. А това излиза доста скъпо. Корейските кросоувъри Hyundai и Kia имат слаби стабилизиращи подпори, които могат да се повредят дори при пробег от 30 000 км. В този случай при движение през неравности се чуват удари. Вярно е, че ремонтът им е по-евтин на премиум-моделите, но също ще изисква немалко средства.

Кои са автомобилите на другия полюс? Шасито на Mitsubishi ASX, например, показва добра устойчивост. При него основните елементи изкарват до 150 000 км, а като цяло смяната на елементите – най-често втулки на стабилизаторите, не е толкова трудно. Добре се справя в отношение и първото поколение на Volkswagen Tiguan, чието окачване има същия ресурс.

Dacia Duster също е сред лидерите по отношение на надеждността на шасито. Колата се справя добре с големи асфалтови ями и неравности. И при него слабите звена са втулките и стабилизаторите, като ремонтът им става на 80 000-100 000 км. Suzuki Grand Vitara (2012-2014 година) също се слави със здравината на окачването, като с него по надеждност може да спори единствено Toyota RAV4. При правилна поддръжка и по-внимателна експлоатация окачването на този SUV изкарва 200 000 км.

fallback
  • #12
    Георги Г ( преди 1 година )
    Чакам на гумаджийницата. Аз със Волво XC60, до мен Пежо 4008. Какво да правя, докато чакам...реших да го огледам и пежоти. Видимо сходна концепция на окачването, ако махнем, че на волвото е 4х4. Само където всичко по окачването на пежото беше между 2 и 3 пъти по тънко или малко от на волвото. Иначе на външен размер са почти еднакви. Изводите си ги правете сами...
  • #11
    Васил ( преди 1 година )
    Затова само Тесла. Не се разваля. Няма какво да й се развали
  • #10
    Алл ( преди 2 години )
    А на Алфа Ромео 156 и 147 окачването къде го забравихте имал съм такива и на двете съм правил окачване по два пъти ,то носачи ли не бяха ,тампони ли,карета . Отървах се
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Извода е, че просто трябва да си поддържаме колата! Който, каквато си е купил, такава ще поддържа.
  • #8
    Koko ( преди 2 години )
    За кои държави се отнася статията??? В Америка никога от никой не съм чул, че има проблем с ходовата част.
  • #7
    Зуйо ( преди 2 години )
    Срамота е да пишете такива работи. Много лаишки написано ,а и снимката с въздушна възглавница е просто смех....
  • #6
    Фиката ( преди 2 години )
    Който иска возия, трябва да си плаща. Аз имам Хюндай и смених кажи-речи цялото окачване за 700 лв, приятел с Ауди почти идентичен ремонт 1600 лв. Няма как да искаш да караш скъпи автомобили, а в същото време да си бъркаш в носа и само да им сипваш нафта/бензин на евтинийка
  • #5
    бъчваря ( преди 2 години )
    С уговорката че това не се отнася за България, където има голяма вероятност да попаднеш в трап дори и при отлично познат път, по който пътуваш ежедневно от години. Много е относително всичко. И ако в Германия вероятността да минеш през трап е поти нулева, тук вероятността клони към 100%,ако за първи път минаваш отнякъде или от месеци не си минавал.Нали...говорим за истински трапове, не за неравности и вълни с малко липсващ асфалт.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Гениална статия, няма що. Открихме топлата вода, че сложни системи с повече части се повреждат по-често. Обаче тези сложни системи не случайно се произвеждат въпреки че струват повече и се повреждат по-бързо. Има разлика между това как вози немски премиум автомобил с динамично въздушно окачване което отдалеч вижда неравностите по пътя и ги компенсира и как вози Дачия Дъстър. То така и прозорци с манивела се повреждат по-рядко от електрически прозорци.
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Nissan Patrol Y60. Ако му смениш всички гумени тампони с полиуретанови и го караш само по асфалта ще издържи към 50-60 години.
fallback
Последни