fallback

Защо стойността на стара Toyota се е повишила десетократно в Япония

Липсата на компоненти на пазара ще продължи да влошава ситуацията

В продължение на повече от седем години и 100 000 км, един хибрид на Toyota например, все още е непретенциозния работен кон, какъвто е замислен от Toyota. Е, екстериорът носи белезите от драскотини и леки удари, а салонът е богат колаж от петна и износена пластмаса, но колата продължава да служи вярно на собственика си.

Обикновено стойността при продажбата на такъв уморен, но оперативно стабилен автомобил би следвало да е нищожна в сравнение с цената на нова Toyota. Оказва се обаче, че в Страната на изгряващото слънце, нещата не стоят точно така.

Това е странно второ и трудоемката технология е в основата му. Недостигът на полупроводници в световен мащаб остава неразрешен, заедно с по-широкото прекъсване на производството на други компоненти и доставките, подсигуряващи процеса, като това към днешна дата важи особено много за алуминия. Като резултат, ако клиент поръча чисто нова Toyota, то тя ще пристигне най-рано след 13 месеца, ако има късмет.

Така цената на употребяваната Toyota се покачва, при това неимоверно. Един сингапурски стартъп, който използва AI (изкуствен интелект) за изчисляване на стойността на употребявани автомобили изчислява, че преди това употребяваните автомобили в Япония се предлагат главно на родна земя, то през последните 12 месеца са изнесени 1.2 милиона автомобила, като Русия е основния пазар въпреки инвазията ѝ в Украйна.

Затова и цената на стара Toyota е десетократно по-висока в Япония. А изкуственият интелект, който прави прогноза и за бъдещето на тази тенденция, казва, че технологиите или по-скоро липсата им на пазара, могат да разстроят още повече японския автомобилен бизнес.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Тойота..на 8 год.за 3 год.едни предни накладки съм сменил....консуматив :)
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    по добре пеш отколкото койота
  • #2
    до 1 ( преди 2 години )
    Неразрушими и вечни машини няма :). Имам BMW X3 2014 имам и Honda Аccord 2005год. BMW-то ми излиза 4-5 пъти по-скъпо за обслужване. Но не мога да кажа, че е чупливо, нито че е лошо :). BMW e технически по-напреднал, но има доста скъпи неша, които често се чупят. Honda е направена по-просто технически и по-просто за обслужване. Използват повече стари технологии, които са изпитани във времето. ДА, Японските са по-здрави, но технически не са по-хубави. Ако имаш кинти - немско, ако нямаш - японско
  • #1
    анонимен ( преди 2 години )
    Както преди време редакторът на Ауто Билд беше написал след тест на Приус: "този автомобил има солидна техника, която е неразрушима. Тойота е единствената кола, която мога да я купя със затворени очи без да я гледам дори и да е на повече от 300 000 км. Тази марка прави колите си така, че да нямат никакви проблеми през целия си жизнен цикъл. Така, че дали си вземаш нова или стара Тойота по отношение надеждност няма да имаш проблеми. Хората го знаят и цените потвърждават всичко това.
fallback
Последни