fallback

Тръбата като диагноза – как да открием проблем в колата по състоянието на ауспуха?

Един поглед на изпускателната система е достатъчен, за да се открият повреди по колата

Когато избирате автомобил втора употреба, не винаги е разумно да карате всяка харесана кола в сервиз за диагностика. Най-малкото, защото това излиза доста скъпо. Купувачът може да определи най-очевидните неизправности с визуална проверка. Основното, от което се нуждаете, са добро обоняние и остро око.

Изпускателната тръба на автомобила разкрива много от неговите грешки. Понякога оттам тече конденз, излизат частици сажди или се появяват черни отлагания по ръбовете на тръбата. По оставените следи можете да определите качеството на зареденото гориво, състоянието на катализатора, износването на буталните пръстени и дори състоянието на уплътненията на охладителната система на двигателя.

Водата, излитаща от ауспуха при подаване на газ, не заплашва с нищо, тъй като в ауспуха винаги се образува конденз. По принцип вътрешността на изпускателната тръба трябва да е тъмно сива с тънък слой покритие. Но изразената гъста сива утайка показва неизправност на двигателя. Може да има няколко причини, но най-често това се дължи на износване на уплътненията на клапаните или повредени лагери.

Също така може да има задирания по стените на цилиндъра или повреда на уплътнението на главата на цилиндъра. След това маслото навлиза в горивните камери заедно с бензина, частично изгаря и се изхвърля в изпускателната система, където след това се утаява върху тръбите под формата на отлагания от сажди.

Ако двигателят е оборудван с турбокомпресор, маслото може да проникне в изпускателната система през счупен компресор. Този процес обикновено е придружен от син дим от изпускателната тръба. Ако има силна миризма на изгоряло, колата най-вероятно има проблем с уплътнението на капака на клапана или масления филтър. Изпод него изтича масло и попада върху нагорещен изпускателен колектор, където изгаря.

Черната плака може също да означава проблеми с инжекционната система. След това в двигателя влиза богата смес, която не изгаря напълно. Черни отлагания от сажди също се образуват, когато запалителните свещи или запалителните бобини не работят правилно. След това сместа не изгаря напълно, а продуктите от горенето се утаяват върху клапаните и тръбите и в катализатора. В този случай около колата се разпространява остра миризма, като от стар автомобил с карбуратор.

Ако вътрешната повърхност на изпускателната тръба има червеникав или зеленикав оттенък, тогава най-вероятно антифризът навлиза в горивните камери. Може да изтече през повредено уплътнение на цилиндровия блок. След това частично изгаря, боя и други химикали се изхвърлят в изпускателната система и се отлагат върху тръбите, а алкохолната основа се превръща в бяла пара. В този случай ауспухът мирише на нещо сладко, защото производителите добавят малко овкусители към антифриза, за да могат да открият течове.

По принцип, ако на добре загрял двигател излиза бяла пара от тръба с цветно покритие, то това е знак за предстоящ скъп ремонт. Ще трябва да разглобите захранващия блок и да смените уплътнението.

fallback
  • #1
    Директно ( преди 2 години )
    И аз сега с моята резачка с директно впръскване къде съм тръгнал :( значи гори масло счупена е и да я хвърлям?! Трябва да уточнявате някои неща май май.. на моята като я измия и след едно каране ауспуха е в сажди целия, перфектна, на малко километри, просто така работи системата.
fallback
Последни